close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דגשי בטיחות בנסיעה על רכב דו גלגלי

מערכת שורשכח אייר, תשעט02/06/2019

ישראלים אוהבים לנהוג על קטנועים, ובפרט בערים הגדולות והסואנות, כשהכבישים פקוקים וקשה למצוא מקומות חנייה. הנסיעה בכביש עלולה להיות מסוכנת לרוכבים דו-גלגליים, לכן חשוב לשמור על מספר דגשי בטיחות

תגיות:
רכיבה בטוחה
עדיף שרוכבי רכב דו גלגלי ישמרו על נסיעה במרכז הנתיב. כך ניתן לשמור על מרווח מספק מהנהגים האחרים ולדאוג שהם יוכלו לראות אתכם בקלות. מעבר לכך, כדאי להימנע מביצוע יתר של תמרונים ועקיפות מסוגים שונים.

נשיאת משקל
אם אתם נושאים אתכם ציוד וחפצים שונים בזמן הרכיבה, יש למקם אותם רק במקומות שמיועדים לכך, ולא בשום אופן שיפר את היציבות של האופנוע או שיפריע לכם לרכוב כהלכה ובביטחון מלא.

לסמוך על עצמך
מי שרוכב על רכב דו גלגלי חייב בראש ובראשונה לסמוך על עצמו.
זה נכון לכל כלי רכב, אך על אחת כמה וכמה עבור מי שרוכב על קטנועים ולא זוכה לאותה רמה של הגנה ובטיחות בכביש. יש להביט היטב לכל הכיוונים בעת הנסיעה ובפרט בעת ביצוע עקיפה, פנייה או החלפת מסלול.

לגלות ערנות
חשוב לגלות ערנות לתנאי הדרך שעליה אתם רוכבים. כל חפץ או גורם קטן עשוי לגרום לכם לאבד אחיזה, שליטה ושיווי משקל. כאשר הדרך רטובה בחורף, יש לנקוט במשנה זהירות מיוחד.

היו במיטבכם
בשל כך שהרכיבה על קטנועים ואופנועים מסוכנת יותר בבסיסה מאשר נהיגה על רכב 4 גלגלי, יש להקפיד לרכוב רק כאשר אתם במיטבכם. אם אתם עייפים, לא ערניים או לא מרוכזים באותו זמן – יש לוותר על הרכיבה או לדאוג לעשות מה שאפשר על מנת להצליח להתרענן.

חבישת קסדה מתאימה
מעבר לכך שהחוק מחייב חבישת קסדה, ברור מאליו שמדובר באמצעי בטיחות מן המעלה הראשונה, וכזה שיכול בקלות להציל חיים או לכל הפחות למנוע פגיעות ופציעות קשות. יש לדאוג לחבוש קסדה בגודל המתאים לראשכם, כך שהיא תהיה נוחה ולא תפריע לכם פיסית או מנטאלית בעת הרכיבה.

בדיקת מצב הצמיגים
תקינות הצמיגים ורמת לחץ האוויר שלהם הן קריטיות מאוד לרכיבה בטוחה, ובמיוחד בזמן החורף. מומלץ לבדוק אותם מעת לעת, בין אם באופן פרטי ובין אם במוסך, ולדאוג שרמת לחץ האוויר תתאים להנחיות היצרן – לא פחות ולא יותר. טיפ - בכל פעם שאתם מתדלקים, כדאי לבדוק גם לחץ אוויר.

לא לנסוע בשוליים
שולי הכביש מיועדים לשימוש רק כשאין ברירה. נסיעה בשוליים מתוך החלטה פזיזה עלולה גם לסכן אתכם וגם להוביל לקבלת קנסות גדולים.

הקפדה על חוקי התנועה
וודאי שרוכבי קטנועים ואופנועים למיניהם צריכים להקפיד על כל חוקי התנועה הרגילים, אך בהתחשב בסכנה המוגברת שטומנת בחובה רכיבה על רכב דו גלגלי, הנהיגה שלהם צריכה להיות הרבה יותר מוקפדת, זהירה ומחושבת. אל תוותרו על הישמעות מלאה לחוקי התנועה – גם ובפרט כשממהרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה