close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכירת רכב לפירוק: למה והאם זה משתלם?

מערכת שורשכג טבת, תשפא07/01/2021

הרכב הישן שלכם כבר לא זז? עברתם תאונה והרכב במצב טוטאל לוס? זה הזמן למכור את הרכב לפירוק ולעשות עליו כמה פרוטות. במאמר הבא נסביר האם משתלם למכור רכב לפירוק, איפה מתחילים ואיך מתבצע תהליך הפירוק עצמו

תגיות:
צילום: freepik

האם משתלם למכור רכב לפירוק?

באופן כללי התשובה לשאלה הזו היא יחסית, במיוחד אם אתם לוקחים בחשבון את החלופות שיש לכם, והן לא מעודדות במיוחד.

נפתח בזה שסביר שלא תתעשרו ממכירת הרכב לפירוק, בכל זאת, סביר להניח שמדובר ברכב ישן שלא נוסע או רכב טוטאל לוס שעבר תאונה. אך עדיין, עבור חלקי החילוף התקינים של הרכב שלכם תוכלו לקבל הצעת מחיר לתשלום מזומן ובמקום.

אז מה החלופות שלכם? פחות טובות. במידה ותחליטו להעמיד את הרכב שלכם, אתם עדיין מחויבים בחוק לשלם עבורו אגרת טסט וכמובן לבטח אותו. תוסיפו לזה את העובדה שסביר להניח

שתקבלו קנס על זה שאתם מחנים את הרכב שלכם מבלי להזיז אותו מהחניה, ואתם מקבלים את התשובה.

אגב, גם אם מדובר ברכב ישן שנוסע אך מקרטע, עליכם לדעת שזמן שווה כסף. במידה ותבחרו למכור אותו בשוק הפרטי, סביר להניח שתעברו שבעת מדורי גיהינום עד שתצליחו לעשות זאת.

מכירת רכב לפירוק – איך מתחילים?

מעוניינים למכור את הרכב שלכם לפירוק? עצרו רגע, אתם חייבים להוריד אותו מהכביש באופן רשמי. אז מה עליכם לעשות? אתם צריכים לפנות למשרד הרישוי ולהצהיר על כך שאתם מעוניינים להוריד את הרכב מהכביש.

כל שתצטרכו זה למלא טופס הצהרה על הורדת רכב מהכביש ולהצטייד בתעודת זהות ורישיון רכב ישן. בנוסף, תצטרכו להגיע עם לוחות הזהות של הרכב שלכם, הוא הרי הופך ללא פעיל.

אגב, לאחר שהורדתם את הרכב מהכביש, תוכלו למלא טופס ייעודי על מנת לבקש החזר על התקופה היחסית שנותר לכם לשלם על אגרת הרכב. כמובן שגם בעבור ביטוח הרכב תוכלו לבקש החזר על התשלומים היחסיים שעוד נותר לכם לשלם.

כך מתבצע תהליך הפירוק

אז אחרי שכבר החלטתם שאתם מוכרים את הרכב שלכם לפירוק וכבר הורדתם אותו מהכביש, תוכלו למכור רכב לפירוק. עליכם פשוט ליצור קשר עם חברה שכל ההתמחות שלה היא לפרק רכבים ולמכור את חלקי החילוף שלה.

חברה מקצועית ואמינה תשלח לכם גרר על חשבונה ותיקח את הרכב שלכם למגרש ייעודי. במגרש הפירוק הצוות המקצועי יפרק את הרכב על מנת להוציא ממנו את כל חלקי החילוף. לפני שאתם מזמינים את החברה, ודאו כמובן שהגרר אכן על חשבונה ולא על חשבונכם.

בעבור חלקי החילוף התקינים תוכלו לקבל הצעת מחיר לתשלום מזומן במקום. מדובר כמובן בחלקים שהחברה תוכל למכור לסוחרי רכב שיספקו אותם לרכבים אחרים שזקוקים לחלפים הללו.

אגב, את חלקי החילוף הלא תקינים ואת חומרי הגלם הרעילים של הרכב, החברה תוביל למגרש ייעודי למחזור. כפי שאתם יודעים, הרכבים שלנו מכילים מגוון חומרי גלם שפולטים גזים רעילים לאוויר, כמו פלסטיק, ברזל, זכוכית ועוד.

זהו, כל שנותר לכם הוא למכור את הרכב הישן שלכם לפירוק, לקבל כמה פרוטות במזומן ולהתקדם לרכב הבא שלכם.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה