close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ריהוט לבית כנסת: 5 העיצובים המרהיבים ביותר בישראל

מערכת שורשט אדר א, תשעט14/02/2019

עיצוב ובניית בתי כנסת הוא מקצוע מיוחד במינו... סקירה של כמה עיצובי בתי כנסת מיוחדים במינם

תגיות:
בכל מקום אליו אנחנו הולכים, בין אם מדובר במסעדה, בית קפה או בית פרטי, אנחנו מצפים לראות ריהוט מרשים ומכובד, ריהוט יפה שיוצר תחושה נעימה ומכבד את המקום. אחת כמה וכמה זה נכון כשאנחנו מגיעים אל בית הכנסת בשבת או בחגים.

לצד בתי כנסת, יחסית פשוטים ויחסית זניחים, אנחנו יכולים למצוא בישראל מגוון רחב של בתי כנסת עם ארונות ספרי קודש מרשימים ומיוחדים, עבודות עץ מיוחדות אשר מוצגות בכל מקום ועוד. העבודות מתבצעות על צוות מקצועי בהתאם לתכנון ועיצוב מוקדם של קבלני המקום, בהתאם לסגנון בית כנסת, כפי שמבקשים להתוות
לו האנשים אשר אחראים על בנייתו. בין אם זה מטעם הקהילה ובין אם זה מטעם הרשות שאחראית על בנייתו.

ההנחה היא, שמתפללים אשר מגיעים להתפלל רוצים למצוא במקום ריהוט לבית כנסת ברמה הגבוהה ביותר, ריהוט נוח ויפה, ריהוט אשר מכבד את קדושת המקום ואת חשיבותו. באופן טבעי, כל מקום רואה זאת אחרת, קרי, יש כאלה שירצו להשתמש בארונות ספרי קודש וריהוט פשוט ויפה, ריהוט צנוע, אחרים יעדיפו להקנות למקום ריהוט יותר עשיר, יותר גרנדיוזי, מתוך מטרה להבליט את חשיבות המקום ואולי גם משמעויות אחרות על הקשר בין האנשים למקום ולמשמעותו.

לפני שנציג כמה סגנונות עיצובים מרהיבים בבית כנסת, צריך לומר, ייצור ארונות קודש לא מתבצע בצורה רגילה, הוא מתבצע על פי הנחות והנחיות שונות, הלכות אשר כל אחד שעוסק בתחום, מן הסתם מכיר ויודע בעל פה.

כיצד אנחנו יכולים לעצב את בית הכנסת בצורה מרשימה
עיצוב אחד יכול להיות בסגנון בית הכנסת של חסידות בלעז בירושלים. מדובר באולם גדול, בו ספסלים מסודרים בצורה ישרה, נברשות יוקרתיות מעל ובמה עם ארון קודש ממול. המקום מזכיר במובנים רבים חדר הרצאות גדול.
עיצוב אחר הוא של בית הכנסת באוניברסיטת תל אביב. מבחוץ הוא נראה כמו שני גלילים ענקיים אשר מזכירים ספר תורה, מבפנים המבנה מכיל אבנים מיוחדות ומרשימות שמעניקות למקום מראה יוצא דופן.

עוד בית כנסת ירושלמי שמספק סגנון עיצוב משלו, הוא בית הכנסת החורבה בירושלים, אשר מבחוץ בנוי כמו מבנה עתיק שמעליו כיפה גדולה, מבפנים הוא שומר על המראה הישן והמסורתי, כולל ספר תורה גדול מימדים מכוסה זהב.

בית הכנסת הגדול בראשון לציון, מכיל לצד ריהוט בית כנסת מרהיב עם עבודות עץ מיוחדות ושילוב משרביה העשויה עץ למראה יוקרתי , גם עיטורי קיר יוצאי דופן וויטרז'ים מיוחדים.

אם אנחנו מדבירם על בית כנסת גדול, אז אין ספק שיוצא דופן ומיוחד הוא בית הכנסת הגדול בלילינבלום תל אביב, אשר מהווה מבנה מרכזי בעיר, וכן העיצוב שלו בפנים הוא מיוחד ומרשים, ורבים מגיעים אל המקום בשביל להתרשם ממנו ולא רק בשביל להתפלל בו.

למידע נוסף היכנסו לאתר: http://www.sigron.info


הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה