close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השוואה חכמה: איך לבחור ספק ותשתית אינטרנט מתאימים?

אבנר אשכנזיח תמוז, תשפ30/06/2020

בעידן הנוכחי ובפרט בתקופה הנוכחית – בה השהייה בבית רבה וכמוה גם צריכת האינטרנט, יתכן ובחירת ספק ותשתית אינטרנט מתאימים נמנית בין הבחירות החשובות שתצטרכו לקבל. אז איך תוודאו שבחרתם נכון? הישארו איתנו

תגיות:
צילום: shutterstock

בחירה של ספק ותשתית אינטרנט אינה קלה במיוחד ואף עשויה להיות מבלבלת ומאתגרת לעתים קרובות, דווקא בשל אינספור המסרים אליהם אנו נחשפים מדי יום והאפשרויות הרבות הקיימות.

תפקידו העיקרי של הספק הוא להעביר את המידע מהאתר או מהשרת בהם אתם גולשים למחשב או לטלפון שממנו מתבצעת הפעולה וכדי לבצע את עבודתו – עליו להשתמש בתשתית האינטרנט שבביתכם. על רקע זה אפשר להבין טוב יותר את חשיבות הבחירה של ספק ותשתית אינטרנט מתאימים וכדי לעשות זאת בצורה הנכונה והקלה ביותר – לפניכם כמה טיפים מומלצים וחשובים.

הכל עניין של כסף
בין השיקולים

המרכזיים בבחירת ספק ותשתית אינטרנט מתאימים ישנו פרמטר כלכלי הכולל מחירי אינטרנט שונים בין החברות השונות, אותם תאלצו לשלם מדי חודש. בכל חבילת אינטרנט שתמצאו ולא משנה דרך איזה ספק, תבחינו בהבדלי המחירים המשתנים בהתאם למהירויות הגלישה. המחירים כיום אטרקטיביים במיוחד וברוב המקרים אף אינם גבוהים כלל.

מאחר וההבדל בין מהירות הגלישה של 15-100 מגה כבר די זניח, מרבית האנשים מבקשים להתחבר למהירות של 100 מגה. חשוב לשים לב כי ישנה אפשרות להתחבר לספק ולתשתית כחבילה אחת אך גם בנפרד, לכן עמדו על ההבדלים במחירים בין ההצעות השונות ובדקו מה מתאים עבורכם יותר.

הכי מהיר שיש
לצד מחירים משתלמים במיוחד, רובנו מעוניין גם בחבילת אינטרנט מהירה ביותר שכן בחירת ספק ותשתית אינטרנט נעשית לרוב גם לפי פרמטר מהירות הגלישה. ברוב המקרים, יתאים חיבור מהיר בעיקר עבור אלו שהצורך שלהם הוא בהורדה והעלאה של קבצים גדולים או שימוש במשחקי אונליין ואם אינכם זקוקים למהירות גלישה שכזו – כדאי לקחת זאת בחשבון טרם הבחירה.

בנוסף, ישנם מצבים בהם התשתית אינה מתאימה או לחלופין עמוסה במיוחד כך שלא מתאפשרת גלישה במהירות גבוהה מלכתחילה. לכן, מומלץ למצוא את התמורה המלאה והטובה ביותר למחיר אותו אתם מוכנים לשלם ומהירות הגלישה אותה מציע הספק היא פקטור משמעותי בהחלט בבחינתה.

 שירות מעל המצופה
בעולם של ספקי האינטרנט קיים היצע גדול במיוחד עבור סוגי שירות שונים והחברות אשר אינן מספקות שירותי תמיכה טובים, עשויות להישאר מאחור. שירות לקוחות איכותי מורכב ממספר פרמטרים שונים – פרט לאדיבות הנציג בטלפון. כך למשל, ניתן לבחון האם ישנה אפשרות לערוך צ'אט עם נציג באתר, כמה ארוכים זמני ההמתנה, האם קיימת תמיכה טכנית הזמינה בכל שעות היממה, האם ניתן לבצע פעולות באופן עצמאי בטלפון ובאתר האינטרנט ועוד רבים.

על כן, בתהליך הבדיקה טרם הבחירה, עליכם לעשות כמיטב יכולתכם על מנת שתוכלו לאמוד בצורה הטובה ביותר באיזו מידה השירות שהחברה מעניקה יהיה אכן זמין ויעיל עבורכם בשעת הצורך.

שירותים מגוונים ככל האפשר
כבר במעמד הבחירה, חשוב לבדוק האם הספק יכול לספק לכם שירותים נלווים נוספים מלבד גלישה כדוגמת שירותי אנטי וירוס או סינון אתרים. הימצאותם של שירותי אנטי וירוס חיונית במיוחד ובאשר לשירותי סינון אתרים, הם מהווים יתרון משמעותי בעיקר עבור ההורים מבינכם שמעוניינים לנטר ולהגביל את הגלישה של ילדיכם ברחבי הרשת ובכך למנוע חשיפה לתכנים לא ראויים.

אם שירותים אלו נמנים בין שיקולכם בבחירת הספק – מומלץ שתבדקו האם אכן באפשרותכם לקבלם במעמד הרכישה. כמו כן קיימים שירותים נלווים נוספים שיתכן ותהיו זכאים לקבלם כחלק מהחבילה כך שמומלץ לוודא זאת גם כן טרם הרכישה.

אם כן, ארבעת הפרמטרים העיקריים שצוינו הם הקווים המנחים לפיהם מוטב שתלכו בבואכם לבחור את ספק ותשתית האינטרנט שלכם. שילובם יבטיח בחירה נכונה לקבלת שירות רצוי ואיכותי לצד שירותים נלווים מעולים, מהירות אינטרנט המתאימה לצרכיכם וכמובן – מחיר אטרקטיבי איתו תהיו שלמים במעמד החיוב החודשי.

הוסף תגובה
צילום: shutterstock
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה