close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החזרי מס לשכירים- האם גם לכם מגיע כסף?

מערכת שורשיד סיוון, תשעח28/05/2018

אין שום סיבה לשלם מסים גבוהים מדי שלא לצורך. כדאי לדעת שבמקרים רבים זכאים שכירים להחזרי מס, ואפילו בסכומים גבוהים

תגיות:
שכירים עובדים שעות רבות ומשקיעים מאמצים משמעותיים מדי יום למען המשכורת החודשית - ואז מגלים שרשות המסים נגסה בחלק בלתי מבוטל מהכסף שהושג ברוב עמל. תשלום מס כחוק הוא כמובן חובה, ואין מדינה שלא גובה מסים מאזרחיה שהרי כספים אלה הם הבסיס לכל השירותים המוענקים לנו - אבל מצד שני אין שום סיבה לשלם מסים גבוהים מדי שלא לצורך. כדאי לדעת שבמקרים רבים זכאים שכירים להחזרי מס, ואפילו בסכומים גבוהים, וכדאי לנצל אופציה זו כדי להגדיל את ההכנסה הפנויה ולשדרג את איכות החיים.

מהן הסיבות העיקריות לזכאות להחזר מס?
ישנן מספר סיבות נפוצות לזכאות של שכירים להחזר מס. מצב אפשרי אחד הוא טעויות בחישוב המס שנעשות בתום לב על-ידי החברה שבה עובד השכיר, עוד אפשרות שמובילה לתשלום יתר של מסים היא אי ניצול נקודות הזיכוי שמגיעות לכל שכיר (עבור ילדים, לחיילים משוחררים, למי שמתגורר בישובי הפריפריה ועוד), וכמו כן מגיעים החזרי מס לשכירים שתרמו למטרות השונות המוכרות על-ידי רשות המסים.

החזרי מס לשכירים שעבדו ביותר ממקום עבודה אחד
רשות המסים מאפשרת החזרי מס לשכירים שעבדו ביותר ממקום עבודה אחד לאורך השנה, ולא ערכו תיאום מס. תיאום מס הכרחי על-מנת למנוע תשלום סכומים גבוהים מדי, ובסוף השנה, כשההכנסה הכוללת לאורך השנה כבר חושבה וידועה, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מסים.

החזרי מס עקב פיטורין או התפטרות
ניכוי המס ממשכורתו של שכיר מבוססת על ההנחה שהוא יתמיד בעבודה לאורך כל השנה וכי הכנסתו השנתית תהיה מכפלה של הכנסתו החודשית ב-12. למי שפוטר או התפטר במהלך שנת המס, וכתוצאה מכך לא עבד בחלק מהחודשים בשנה מגיעים, קרוב לוודאי, החזרי מס שכן בסופו של דבר ההכנסה השנתית שלו הייתה נמוכה מהצפוי ובחודשים שבהם כן עבד נגבה ממנו מס גבוה מכפי שמחייב החוק.

האם ניתן לבקש החזר מס עבור שנים קודמות?
כן. החזרי מס לשכירים ניתנים על 6 שנות המס האחרונות. אם חלף פרק זמן זה אי אפשר לבקש החזר של תשלומי יתר, ובכל מקרה מומלץ בכל מצב שבו ישנה אפשרות שמגיע לכם החזר לדרוש זאת בהקדם האפשרי.

כיצד מוחזר הסכום ששולם שלא לצורך?
החזרי מס לשכירים מועברים בדרך כלל ישירות לחשבון הבנק של השכיר שזכאי לאותו החזר. אם שנת המס עדיין לא הסתיימה והסיבה לצורך בהחזר היא טעות של מחלקת הנהלת החשבונות בחברה שבה עובד השכיר, יכול השכיר לבקש מהם לתקן את הטעות, וההחזר יופיע בתלוש המשכורת שלו. במקרים אחרים יש למלא טופס שנקרא טופס 135 ולצרף אליו מסמכים רלוונטיים. ההגשה היא בלשכה הרלוונטית של מס הכנסה בהתאם למקום המגורים שלכם. בכל מקרה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום על-מנת למצות את כל הזכויות שלכם ולהבטיח החזר מס מקסימלי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה