close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על הפופולאריות הגואה של מצלמות לרכב בכביש הישראלי

מערכת שורשיד תשרי, תשעט23/09/2018

מצלמות לרכב הפכו ללהיט רציני. מדוע ומה היתרונות שלהן?

תגיות:
במהלך השנים האחרונות אנו עדים להתפתחות מואצת ביותר בעולם האלקטרוניקה בכלל, ובעולם הצילום (כמו גם הגאדג'טים השונים הקשורים לצילום), בפרט. כולנו כבר התרגלנו למוטות הסלפי ולכך שבכל מקום אנשים מסתובבים עם מצלמות GoPro ומצלמים פחות או יותר כל דבר שהם עושים, אך עדיין קיים הרבה מקום לחידושים בתחום זה. אחד הפיתוחים היעילים והמתבקשים, אשר קיים בארץ כבר מספר שנים אך החל לתפוס תאוצה של ממש בשנתיים האחרונות הוא מה שמכונה – מצלמת דרך, או בפשטות – מצלמה לרכב.
במה בדיוק מדובר, מהם היתרונות העיקריים של מצלמות לרכב והאם כדאי גם לנו לרכוש ולהתקין מצלמה שכזו?

מצלמת דרך המותקנת בקדמת הרכב ומתעדת את כל מה שקורה
כאשר מדברים על מצלמת דרך או על "מצלמה לרכב", הכוונה היא לרוב למצלמה מיוחדת אותה ניתן לרכוש ולהתקין על גבי הדשבורד או השמשה הקדמית. מצלמה זו מצלמת את כל מה שרואים דרך השמשה הקדמית של הרכב, וכך עשויה לשמש אותנו במגוון דרכים שונות –

אחד השימושים העיקריים של מצלמות לרכב הוא לצרכי ביטוח. במקרה של תאונות דרכים קיים תיעוד מצולם, העדות האולטימטיבית למה שבדיוק התרחש, כך שניתן להציג את הצילום בפני חברות הביטוח, החוקרים של המשטרה וכו', וכך להכריע בסוגיית האשמה לתאונה. בנוסף, מצלמה לרכב עשויה לשמש גם להכרעה במקרים של קנסות ודוחות תעבורה. האם עברנו באור אדום או שהספקנו לעבור בירוק מהבהב? האם אכן לא נתנו זכות קדימה היכן שהיינו מחויבים לכך? את כל אלו קל ופשוט להכריע כאשר הכל מתועד ומצולם.
שימוש נוסף למצלמת דרך הוא תיעוד הנוף והדרך הנשקפת מהשמשה הקדמית, כמו גם תיעוד יושבי הרכב עצמו (במידה ופשוט מסובבים את המצלמה..). משפחות רבות נהנות מהאפשרות לתעד בצורה נוחה ופשוטה את הטיולים המשפחתיים, למשל, ללא צורך להתאמץ או להקדיש לכך תשומת לב.

מחיר נמוך מאוד בהשוואה לתועלת הפוטנציאלית – מצלמת דרך
עבור מי ששואל את עצמו האם גם לו כדאי לרכוש מצלמת דרך, כדאי לשקול בכובד ראש את התועלת הפוטנציאלית ביחס למחיר. מחירן של מצלמות לרכב אינו גבוה כלל, כאשר קיים כאמור טווח מחירים הנע בהתאם לרמת האיכות של המצלמה, כמות הזיכרון בו היא מצוידת (אשר מאפשר מרווחי זמן גדולים יותר של צילום בטרם חייבים להוריד את החומר המצולם אל המחשב או לדיסק גיבוי חיצוני) ומספר מאפיינים נוספים.

אך בסופו של דבר, גם מצלמות הרכב היקרות ביותר הן זולות ביותר בהשוואה לנזקים הכספיים העצומים הנגרמים פעמים רבות לבעלי רכבים אשר היו מעורבים בתאונה או קיבלו דוחות מהמשטרה על לא עוול בכפם. במידה וחס וחלילה תקלעו לסיטואציה בה תידרשו לשלם כמה אלפים טובים (אן לא עשרות אלפים) לבעל רכב אשר טוען שפגעתם בו או למשטרה בעוון עבירות תנועה שאתם חושבים שלא ביצעתם, תשמחו מאוד על כך שקניתם והתקנתם מצלמה לרכב...
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה