close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פני הרוע: פריטי שואה נדירים במכירה פומבית

מערכת שורשט אדר, תשפ05/03/2020

מכירה מיוחדת של פרטים נאציים החושפים את הזוועה. לא יאומן

תגיות:
צילום: בית המכירות מדור לדור
בית המכירות מדור לדור מציע למכירה את הפריטים המרתקים הבאים- תמונות, חפצים ומסמכים ממלחמת העולם השנייה. מדובר בתמונות שחושפות את פני הרוע. המבנים, הרחובות, החפצים
צילום: בית המכירות מדור לדור
כמו מפה צבאית נאצית מקורית, שלט מקורי, דיסקית גרמנית לקשירת שק דואר, לוט נדיר של ארבע קריקטורות אנטישמיות צבעוניות ועוד.

1. שלט מקורי שפרסמו הנאצים עבור הציבור היהודי בפראג, 11-06-1940. הודעה: אנו קוראים לחברי העיר למסור את הפריטים הבאים: רדיו, משדרי רדיו, מכשירי טלפון, מפתחות טלגרפיים, פנסי יד, מקררי גז, בטריות, גרמופונים ותקליטים. את הכל תביאו לבסיס הצבאי כמו לפני שבועיים. על החתום היחידה הנאצית לטיפול בהגירת יהודים מפראג, וחותמת היודנראט היהודי המקומי, בתוספת כיתוב לא מובן בעט.
הלשכה המרכזית להגירת יהודים: אייכמן הקים את המשרד בוינה וגם ניהל את המרכז בברלין. היה בוינה, פראג, אמסטרדם וברלין (המרכז). מצב שמור וטוב, 6 חורי סיכות עימם תלו את המודעה.

2. תצלום מקורי-שומר מחנה נאצי עם כלבו הרועה גרמני, (1943-5) . זהו צילום מפְּלַאשוֹב- מחנה ריכוז ליד העיר קראקוב שבפולין, שפעל החל מקיץ 1942 כמחנה לעבודות כפייה. ב-10 בינואר 1944 הוסב רשמית למחנה ריכוז. האסיר האחרון במחנה גורש לאושוויץ ב-14 בינואר 1945, יום לפני שחרור העיר קראקוב מן הכיבוש הנאצי.

3. תצלום מקורי מגטו בראשוב בקרקוב שבו נראות נשים יהודיות על רקע בית הכנסת הרמ"א (1943).

4. גלויה מכיכר המרכזית של OSWIECIM (עיירת אושוויץ) משנת 1915 שנשלחה ע"י גב REIBERLING להונגריה. על הגלוייה אפשר לראות כמה דמויות יהודיות חסידיות וגם מופיעות כמה חזיתות של חנויות עם שמות יהודיים.

5. זוג גלויות זיכרון של הקרימטוריום בדכאו מקוריות ומוקדמות.

6. גלויה של העיר OSWIECIM מלפני השואה. רואים את הרחוב KENTCKA. על גלויה דמות יהודית חסידית וגם שלט של החנות של SALOMON LAUFER . הגלויה נשלחה בהוגריה לכן מופיע בול של MAGYAR POSTA .

7. יום בגיטו וארשה. 19.9.41. יד ושם, ירושלים, 1988 ד"ר חיים קפלן. עשרות תמונות שלא ניתנות לצפייה ולעיכול! מצב שמור וטוב.

8. מפה צבאית נאצית מקורית שהייתה בשימוש במלחמת העולם השנייה. מפת חלק מצרפת עם חותמת הצבא הנאצית! מפה שעשויה בד ונייר.

9. קריקטורות אנטישמיות- לוט נדיר של ארבע קריקטורות צבעוניות צבועות אקוורל, משנים 1933-4-5-7. חתומות Botomyja. מוטיב חוזר של יהודים עם אף ארוך וכסף.

10. דיסקית גרמנית נאצית מקורית לקשירת שק דואר יוצא במחנה ריכוז בוכנוואלד. מספר 681. lager commander bef. nr .681 buchenwald

11. תעודת מעבר של עובד באוושויץ. עובד חברת הרכבות של הרייך שעבד עבור I.G FARBEN (חברה גרמנית כימיקליים אשר סיפקה שירותים לשלטון הנאצי וגם ייצרה את הגז הקטלני ZYKLON B ). התעודה בתוקף עד 10-07-1943.
המכירה ביום ראשון, 8.3.20, 17:00 ברחוב התעשייה 3, קומה 3. אזור תעשיה, רעננה. קישור לפריטים:
https://il.bidspirit.com/ui/catalog/auction/midorledor/9269/1?lang=he
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה