close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תיאוריית קורי העכביש לובשת צורה בממשלת בנט לפיד

הרב יניב חניאג תמוז, תשפא13/06/2021

מתוך מכתב שכתבתי לעורך עיתון חשוב, שכתב מכתב אישי לאיילת שקד על ממשלת בנט/לפיד ושות...

תגיות:
מה עניינים?

קראתי את מה שכתב כבודו לאיילת שקד ב"מכתב". ולמרות שברור גם לי לחלוטין הזעזוע ממשלה בשיתוף מפלגות ערביות אנטי ציוניות, בקישוט של בנט ושות... אני חושב שמה שהכי נורא בממשלת בנט-לפיד זה משהו אחר.

כבר תקופה די ארוכה שכל אויבנו, מבפנים ומבחוץ, ובכלל אויבי הציונות, למדו שהם לא יוכלו, ככל הנראה לנצח את מדינת היהודים באמצעים של כפיה חזקה מבחוץ. וככל הנראה גם לא ב"חזית אחת". אז הם בחרו דרך אחרת, שלפני 30 שנה אולי היתה נראית הזויה... אבל מאז התחזקה והתבססה בצורה מדהימה. הדרך שחסאן נאסרללה כינה "קורי עכביש". כלומר- המון המון
עמותות ועניינים "קטנים". ופעמים רבות עמותות כפולות ומכופלות... שכל אחת מהן עושה משהו קטן. זה התחיל מעניינים ברורים של מלחמה בחיילי צה"ל ובהוראות פתיחה באש, שינויי אג'נדה במשטרה ובצבא, שינויים בתפיסת העולם של הפרקליטות... והגביר מהירות בנושא של תרבות, להט"ב, סרטים, תמיכה במחקרים וכדומה... ואז עבר לדת"ל- עמותות לשינוי מבפנים של הציבור, פמיניזם דתי רדיקלי, להט"ב דתי, קידום מועמדים מטעם בצבא... ובסוף עלה לטורים הכי גבוהים במיליון העמותות נגד נתניהו.

כל אחד מהדברים הללו נראה קטן ובלתי מזיק, לפעמים אפילו הזוי... ולפעמים אפילו חיובי כמו עמותות לקידום תורה אצל נשים וכדומה... אבל בסופו של דבר יצר משא קריטית שהחלישה את הציבור ואת האמונה בצדקת הדרך בצורה קיצונית.

אירועי לוד לא היו אפשריים בלי המארג של קורי העכביש הזה- קידום ערבים ואג'נדות אנטי ציוניות, עבודה על מפקדי המשטרה, שינויי דרך בפרקליטות, פגיעה בחופש הביטוי של "קיצוניים מימין", תמיכה ביוצרי תקשורת מהשמאל, מסקנות וועדת אור, ובעיקר- החלשת נתניהו וכל מנה שהוא מייצג. (למען הסר ספק, אני אכן חושב שנתניהו אשם לא מעט במצב ושהוא היה חייב להתחלף... אבל הוא לא מוחלף בגלל מה שהוא, הוא מוחלף כי הוא הפך לסמל... של יהדות חילונית מסורתית, ציונית, שמתחברת לימין באופן טבעי...).

העניין הזה הוא נורא ואיום לעתידנו. כי הוא מלמד את השמאל העולמי, שחבר משום מה ובצורה חסרת הגיון לערבים, שזה עובד. עמותה אחת מחוץ לבית של נתניהו לא היתה מצליחה. הם למדו שצריך אלף. אחת תדבר על "טוהר המידות", השניה על מעשיו הנוראיים של האיש, השלישית בכלל על שמאל וימין, הרביעית על זכויות אזרח... ועוד ועוד... (אם תרצה תרגום מעשי)- תקווה חדשה יבואו בגלל האגוצנטריות של האיש וחוסר יכולת להתנהל עם חברים, ימינה יבואו בגלל ערכים של אחדות ושיוויון, בנט עצמו יבוא בגלל אמביציות אישיות, מרץ תבוא בגלל להט"ב, ליברמן יבוא בגלל שנאת חרדים ודת, גנץ יבוא בגלל "טוהר המידות" ו... יאיר לפיד בגלל זכויות הערבים בנגב... (סתם, בדיחה, יאיר לפיד לא באמת דואג לזכויות של הערבים בנגב),.

עד שהוא נפל. וככה הם ממשיכים וימשיכו לעשות התיאוריה של קורי העכביש הוכיחה את עצמה והם לא ינטשו אותה עד שיפרקו עוד ועוד חלקים מהמארג הישראלי המסורתי/ דתי/ ציוני.

זו לדעתי הסכנה הכי גדולה של ממשלת בנט/ לפיד ושות'. השיטה הוכחה כעובדת (למרות שרבים ראו את הסכנה כבר שנים אחר כך). וזו תהיה ההתמודדות של השנים הקרובות. התמודדות שתפרק אותנו מבפנים. עד שננצח בעז"ה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה