close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים שימושיים לנשים דתיות שמתכוננות ללידה הראשונה שלהן

מערכת שורשכה אב, תשפא03/08/2021

קבלי עוד כמה טיפים שימושיים וטובים, במיוחד לנשים דתיות שמתכוננות ללידה הראשונה.

תגיות:
אחת הסגולות הטובות ללידה קלה יכולה להיות קריאת פרקים נבחרים מתהילים. קריאת פרקי תהילים יכולה להעניק שלוות נפש, ביטחון ורוגע שהופכים את הלידה הראשונה לקלה יותר ונעימה. אבל אם את רוצה יותר מזה, קבלי עוד כמה טיפים שימושיים וטובים, במיוחד לנשים דתיות שמתכוננות ללידה הראשונה.

הכיני מבעוד מועד תיק ללידה
בחודש השביעי או השמיני כדאי כבר שיהיה בהישג יד תיק ארוז. מבלי להמעיט בחשיבות של מכשירים מדעיים שנועדו לעזור, לדוגמא מכשיר
טנס ללידה
, לפעמים דווקא את המובן מאליו קל מאוד לשכוח. אז טוב שיהיה מראש ארוז ומוכן תיק עם כל מה שתצטרכי ללידה עצמה ולזמן הקצר שאחריה.

מה כדאי לארוז בתיק לחדר לידה
בתיק כדאי לשים את התיעוד הרפואי (לרבות תוצאות הבדיקות בזמן ההיריון), בגדים להחלפה, כפכפים, כלי רחצה, מברשת שיניים, חלוק. לא לשכוח בגדים לרך הנולד, מים, שקיקי תה מרגיע שאת אוהבת. אפשר להביא שמנים לעיסוי שיכולים לשמש גם להקלת הלידה, תחבושות היגייניות, ספר תהילים, ואפשר גם דיסק עם מוזיקה טובה או מחזקת, שאת אוהבת.

קורס הכנה ללידה
סביר להניח שלקראת הלידה שוחחת עם אחות גדולה, עם חברה, עם אימא שלך או עם חמותך. ללא ספק קיבלת עד כה או שתקבלי בקרוב המון עצות טובות וחכמות. יחד עם זאת, לפעמים קל להתבלבל או ללכת לאיבוד בין כל המידע. מאוד עוזר ומרגיע לקראת הלידה להצטרף לקורס הכנה ללידה. קורס כזה יכול להתבצע בליווי בעל או על טהרת הנשים בלבד.

סדנת הכנה רגשית אישית
ישנן נשים שמרגישות נרגשות ולעיתים לחוצות בהתקרב היום הגדול. במידה ואת מרגישה שנבנה בתוכך מתח לא בריא, תוכלי להצטרף לסדנה להכנה רגשית לקראת הלידה. סדנא כזאת נבנית בשבילך ולמענך והיא יכולה לסייע ללידה רגועה יותר.

את יכולה לשלוט בתחושות גופניות בזמן לידה
הלידות הבאות לרוב הרבה יותר קלות, ולו בגלל שאת יודעת למה לצפות. גם הגוף יותר ערוך ללידה, מהפעם השנייה ואילך. יחד עם זאת, יש לא מעט מה לעשות לקראת הלידה הראשונה שלך. קחי בחשבון שיש נשים שעבורן גם הלידה הראשונה עוברת בקלות רבה וללא כאב. אם את מרגישה אי נוחות, יש שיטות רבות לניהול הכאב. לדוגמא, שימוש בשיטות כמו דמיון מודרך, נשימות, קריאת תהילים. במידת הצורך, זכרי כי הצוות הרפואי ערוך לסייע עם פתרונות נוספים כגון אפידורל ומשככים לפי הצורך.

תוכנית לידה
מאוד מקובל כיום להכין "תוכנית לידה" לקראת היום הגדול שלך. תוכנית הלידה יכולה לכלול הוראות או בקשות מטעמך לצוות הרפואי, למיילדת ואף למטפלות בתינוקייה ועד לשחרור מבית החולים הביתה.

אל תשכחי להסיר תכשיטים
מומלץ להקדים ולהסיר תכשיטים לפני הלידה ולאחסן אותם במקום בטוח. במידה ותסירי תכשיטים שונים רגעים ספורים לפני הלידה, גדלים הסיכויים שמשהו שיקר לליבך יאבד וחבל. שרשראות, עגילים, טבעות, את כל אלה את לא צריכה איתך סמוך ללידה ובזמן הלידה.

כך תוכלי לייצר אווירה ביתית בבית החולים
תוכלי לייצר לעצמך אווירה ביתית נעימה בבית החולים, בצורה פשוטה כזאת: הביאי עימך מצעים וכרית מהבית. הריח של הבית נותנים תחושה של ביטחון ורוגע, שהופכים את כל הלידה ליותר נעימה וקלה.

היטהרות ללידה קלה ומבורכת
יש רבות שנוהגות – היטהרות של הגוף והנפש זו סגולה ללידה קלה ומבורכת יותר. היטהרות במקווה תאפשר לך להרגיש נקיה מבפנים ומבחוץ ותאפשר לך ולתינוקת לחוש רוממות רוח לפני הלידה, בלידה עצמה וגם אחריה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה