close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיולים באזור רמות מנשה- כרמל- חיפה

מערכת שורשי טבת, תשפ07/01/2020

רעיונות למסלולי טיול מוצלחים באיזור חיפה ורמות מנשה

תגיות:
אזור רמות מנשה הפך בשנים האחרונות למטויל מאוד, בייחוד לאור הגשמים הברוכים שירדו בחורף 2019 - כמות המים הרבה העניקה חיים ומשמעות שהביאה גם בעלי כנף וצבי נחל מצויים למקום. אתרי טבע שלא היו מוכרים לציבור הישראלי "קמו לתחייה" , אחד המקומות שהיה נסתר ולא מוכר והפך לאהוב מאוד הוא מאגר גלעד.

מסלול טיול לאורך נחל דליה יביא אתכם למאגר מים ענקי ויפהפה שבימות החורף הופך לאטרקציה בפני עצמה. מסלול נוסף שנמצא לא הרחק מכאן והפך לאחד המועדפים בקרב קהל המטיילים הישראלי הוא נחל
השופט
- הנסיך של הכרמל והצפון – לא רק מפאת יופיו וכמות המים הרבה הזורמת בו כל ימות השנה ובעיקר בחורף , אלא מפאת העובדה שהוא נגיש לעגלות ולאנשים עם מוגבלויות פיזיות (למרות שלאחרונה שבילי וגשרי העץ נהרסו בגשמים האחרונים ונגישותו נפגמה).

אזור זה הפך לטוסקנה הישראלית ומהתיירות הגואה בעקבות פנינות טבע אילו, נהנים גם העסקים הרבים הנמצאים לא הרחק משם לדוגמא דלית אל כרמל , אשר רבים מהמטיילים נכנסים לכפר להנות מהכנאפה הטעימה בליווי של גלידה - דבר שמשאיר טעם מתוק לטיול באזור זה.

המטיילים שבוחרים לשהות יותר מיום אחד באזור יגיעו לחיפה ושם יגלו כל כך הרבה אטרקציות וחוויות שיאפשרו להם להנות מחופשה ישראלית מיוחדת במינה למשל : הגנים הבהאים המרשימים המתנשאים ונפרסים מראש הכרמל עד לתחתיתו – גנים תלויים אלה הם שיר הלל לתכנון גנים וזכו לביקורים של תיירים מישראל ומחוצה לה.

השילוב הכל כך אופטימלי בין אפשרויות טיול כה רבות לעיר הגדולה חיפה – קידם בעשור האחרון את התיירות באזור כולו ובשנת 2020 לכיוון העשור הבא הפנים אל עבר פרויקטים שאפתניים כגון : שימור אתרי מורשת, טיפוח סביבתי של גנים , פארק הקישון עבר שינוי בעזרת החברה להגנת הטבע כחלק מהתהליך טופל הזיהום במים וכן הפיתוח הסביבתי ליד הנחל ועוד.

אתר טבע נוסף שמזה שנים מושך אלפי מטיילים הוא נחל המערות אשר נמצא ברכס הרי הכרמל הדרומי – זוהי שמורת טבע המנוהלת ע"י רשות הטבע והגנים הממחישה באופן נהיר ואינטראקטיבי את חייו של האדם הקדמון במערות אילו. ואם באתם עם ילדים קטנים אז ממש קרוב לשם תמצאו את שמורת הטבע חי בר כרמל שבה ישנם זנים ומינים רבים של בעלי חיים : עופות דורסים, צבאים.
גם בתחום המדע והטכנולוגיה, ניצב בגאון מוזיאון המדע , טכנולוגיה וחלל - מדע-תק המיועד לכל הגילאים.

לסיכום: אזור חיפה והכרמל ורמות מנשה מיתג את עצמו בשנים האחרונות כאזור תיירותי מיוחד עם רכס הרי הכרמל המתנשא לגובה רב שמנגד רצועת חופי הים יחדיו עם חיפה ואזורי טיול רבים בטבע הנמצא סביב . התרבויות הרב גוניות באזור : יהודית –ערבית- דרוזית יצרה פסיפס ומרקם אנושי מיוחד הרואה לנגד עיניו את האירוח כמעלה ראשונה והפך למטבע לשון באזור כולו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה