close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכים להקלה על שיעול עם ליחה

מערכת שורשב כסליו, תשפא18/11/2020

שוב אתם משתעלים בלי הפסקה ולא יודעים מה לעשות וכיצד אפשר להפסיק את השיעול הטורדני?

תגיות:
צילום: RF123
בשיתוף פרמה גורי

שוב אתם משתעלים בלי הפסקה ולא יודעים מה לעשות וכיצד אפשר להפסיק את השיעול הטורדני? שיעול הוא אומנם רפלקס טבעי של הגוף, אבל יכול לפגוע בתפקוד ובאיכות החיים במיוחד כאשר הוא מתמשך וגורם לנדודי שינה.

נהוג להבדיל בין שיעול יבש לשיעול רטוב כאשר שיעול רטוב המכונה גם שיעול פרודוקטיבי מלווה בליחה כמנהג הגוף לשחרר ולנקות ולהיפטר מליחה עודפת הנוצרת בעת זיהום. עודף בליחה מורגש במיוחד בשעות הלילה בעת שכיבה ומכאן בעיות השינה בחווים רבים שסובלים משיעול קדחתני המלווה בליחה.

שיעול
צילום: RF123
עם ליחה
 יכול להימשך מספר ימים אבל גם מספר שבועות ובמקרי קיצון אפילו מספר חודשים, הרבה אחרי שיתר הסימפטומים של הנגיף נעלמו. הוא יכול להיות מלווה גם בחום, צמרמורות, כאבי שרירים, כאבי גרון, נזלת או אף סתום, אבל לעיתים זהו רק השיעול שיכול להוציא אנשים מדעתם כי אחרי שהתגברו על כל היתר השיעול עוד מטריד את מנוחתם.

איך להעביר שיעול עם ליחה? קיימות אופציות שונות המבוססות על שיטות יעילות שונות ורכיבים טבעיים שכדאי להכיר ולנסות על מנת להתמודד עם השיעול ולהקל על העצימות והתדירות שלו.

איך שמן אקליפטוס ואדים יכולים לעזור לכם?
למנח הגוף השפעה על השיעול וההמלצה לרוב היא להגביה את הראש באמצעות כרית עבה ולנסות לבדוק אם דרך זו מאפשרת שנת לילה טובה יותר. חשוב מאוד לאוורר היטב את החדר ובעיקר להזרים אליו לחות, כי אוויר יבש יכול לגרות עוד יותר את השיעול.
שימוש במכשיר אדים יכול לסייע במשימה על אחת כמה וכמה אם אתם סובלים מנזלת או אף סתום ואפשר להוסיף למכשיר האדים גם שמנים כמו שמן אקליפטוס שמקושר להקלה על גירויים כמו נזלת וליחה. ניתן גם להתיז טיפות משמן זה על גבי הכרית או הבגד. אפשר גם לשהות במקלחת או אמבטיה עם מים חמים ומהבילים ולשאוף את האדים לייבוש הליחה המצטברת.

לחות ורכיבים טבעיים להקלה על השיעול
חשוב מאוד להימנע ממצב של התייבשות ולצורך כך יש להקפיד על צריכת נוזלים גבוהה אך זו עשויה להיות יותר מאתגרת במצב של כאבי גרון או קושי בבליעה. לכן, אפשר לנסות שתייה של מים חמים בשילוב דבש וכן חליטות של צמחים המכילים רכיבים אנטי ויראליים ואנטי דלקתיים כמו טימין, ג'ינג'ר, תמצית גרניום.

במצב של אף סתום יעיל מאוד להשתמש בתרסיס מי מלח שמנקה את תעלות האף וכן לגרגר מים עם מי מלח וכורכום במיוחד אם לשיעול מלווה גרון מגורה ודואב שיכול לכאוב גם מהגירוי שהשיעול יוצר. כדאי לבדוק אם יש סירופ על בסיס רכבים טבעיים שאינו פועל כמו מדכאי השיעול למיניהם שגורמים לנמנום ופועלים נגד ההגנה הטבעית של הגוף, אלא להפך מקל על השיעול תוך שמירה על מנגנוני ההגנה של דרכי הנשימה.

*** גרינטוס מבית פרמה גורי - סירופ טבעי על בסיס הרכבים מולקולריים צמחיים ודבש המקלים על שיעול בלי לדכאו לחלוטין, מגנים על הרירית ומסייעים לסילוק ליחה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה