close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך נכון לשבור את הצום

מערכת שורש  כד אלול, תשעה  9/8/2015

אחרי הצום מומלץ לשתות נוזלים ממותקים עם פחמימות קלות ולאכול ארוחה קלה בלבד. טיפם לארוחה אחרי הצום

תגיות:

הדעות חלוקות לגבי המאכלים המומלצים לשבירת הצום אחרי יום כיפור. לצד כאלה שמוכנים להשקיע הרבה שעות בבישול, יש אחרים המעדיפים להזמין משהו מוכן וכך לחסוך זמן ומאמץ. יחד עם זאת, השאלה העיקרית היא מה אוכלים ועל מה מוותרים. כאן דווקא יש כללי מפתח עליהם רצוי להקפיד במטרה להחזיר את האנרגיה לגוף באופן היעיל ביותר.

קודם כל, מיד עם סיום הצום יש לשתות כוס מים ואחריה נוזלים ממותקים עם פחמימות קלות. את תפקיד הפחמימות יכולים למלא מאכלים כמו פרוסת עוגה או עוגיות. זהו השלב הראשון של שבירת הצום והוא חשוב לא פחות מהארוחה המרכזית. בשלב השני תצטרכו לאכול ארוחה קלה ומאוזנת. תנו עדיפות למרכיבים דלי שומן כדי להאיט את העיכול וההכבדה לקראת הלילה. זכרו שהצום מסתיים בשעה מאוחרת ועל אף הרעב, הגוף שלכם צריך להתרגל למצב החדש כדי להימנע מנזקים בלתי הפיכים.

תפריט אופציונאלי לחובבי האוכל הביתי
מעדיפים להתאושש בבית? התפריט האופציונאלי והמומלץ לשבירת הצום כולל פחמימות זמינות בעלות אינדקס גליקמי גבוה יחסית. בתפריט הזה תמצאו קרקר עם דבש או ריבה, עוגיות מרוקאיות ופרוסת עוגת סולת. מאכלים קלילים כאלה יאפשרו לגוף לשחרר סוכרים ולהתגבר על החולשה של הצום.

אחרי מנוחה של חצי שעה, מומלץ לעבור למרק ירקות עם אורז מבושל. את האורז תוכלו להכין מראש ולקראת הארוחה המפסקת וכך גם את המרק. שמרו את המרק במקרר לאורך הצום וחממו אותה על הגז למשך מספר דקות. רצוי לשלב פרוסה עם גבינה, ביצה קשה ויוגורט ולנסות לרפד את הקיבה עם זעתר בשמן זית.

מה כדאי להזמין מבחוץ?
במידה ואתם רוצים לשבור את הצום בבית אך מיד לאחר מכן להמשיך ללילה ארוך של בילויים או עבודה, כדאי שתדעו מה להזמין מבחוץ. בכל איזור בארץ יש סניפים של דומינוס ובהם מגוון מאכלים מזינים וטעימים. תוכלו להזמין פיצות בתל אביב כדי לפנק את עצמכם אחרי הצום ולקנח עם גלידה מרעננת. אם אתם גרים באיזור מישור החוף, עקבו אחר מבצעים על פיצות בנתניה לצד מנות פסטה מקמח מלא. אלו מאכלים מומלצים שכדאי לשבור איתם את הצום על מנת לשמור על קצב חילוף חומרים תקין.

אפשרות אחרת היא להזמין סושי. תפריטי סושי לא כוללים שמן, הם מבוססים על דגים וחלקם מתאימים גם לצמחוניים. בהמשך הערב תוכלו להחזיר את מאגרי הנוזלים לגוף עם שתיית כוס מים אחת לשעה לפחות. בנוסף, הישארו עירניים לתגובות הגוף וותרו על קפה או על משקאות אלכוהוליים משתנים.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה