close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זימון לחכירה: מה באמת חשוב לדעת על רכישת רכב ליסינג

זאב נחמנזוןכד תשרי, תשעט03/10/2018

אם הגלגול הראשון של כ-70% מהרכבים החדשים בישראל הוא ליסינג – כנראה שזו שיטה שעובדת. עם זאת, יש לא מעט סוגים של ליסינג ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. מה השיטה הכי מתאימה לכם, מה חשוב להביא בחשבון וממה להיזהר? ביצרנו לבדוק

תגיות:
אם הגלגול הראשון של כ-70% מהרכבים החדשים בישראל הוא ליסינג – כנראה שזו שיטה שעובדת. עם זאת, יש לא מעט סוגים של ליסינג ולכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. מה השיטה הכי מתאימה לכם, מה חשוב להביא בחשבון וממה להיזהר? ביצרנו לבדוק
מימון, על צורותיו הרבות, קיים ונהוג כבר מאות שנים. זהו מודל עסקי האמור לקרב אתכם לרכישה כלכלית מסוימת ולהציע דרך שאינה מחייבת אתכם לסכומים ראשוניים גבוהים, ובמקביל, ליצור איזשהו ערך רווחי ומחייב כלפי מי שמציע אותו. בעבר, רוב עסקאות המימון התמקדו ברכישות בסכומים גבוהים מאד – כדוגמת דירות ובתים. בארצות הברית למשל נהוג היה לקחת מימון על לימודי תואר, הוצאה בהחלט כבדה על משפחה ממוצעת באמריקה. עם השנים מימון התפרש לאמצעים ומוצרים בעלי ערך כספי נמוך יותר במטרה להנגיש אותם ככל שניתן לציבור רחב. אחד היעדים אליו נכנסו הבנקים וחברות המימון במהירות ובהצלחה הוא שוק הרכב, ולפתע החלום על רכב חדש או כמעט חדש הפך לקל יותר להגשמה.

כדי להגיע למקומות טובים – צריך לדעת לחפש אותם
כפי שציינו, עולם הליסינג רווי ומגוון מאד ועל פניו נראה כי כל החברות מציעות פחות או יותר את אותו הדבר. בפועל קיימים פערים וכדי להשיג עסקה טובה יותר עבורכם – כדאי מאד לעשות מחקר מקדים. יש אנשים המעדיפים לחפש סוג רכב מועדף עליהם ואז לראות מה הדרך הטובה לרכוש אותו ויש מי שמגדירים תקציב מראש ורק אז פונים לבדוק מה הם סוגי הרכב האפשריים במסגרתו. בכל מקרה חשוב מאד לבחון את התמונה הכוללת כדי להבין מה העלויות האמיתיות. מרכיב כמו צריכת דלק הוא חיוני לתחשיב לאורך זמן, ורכב שנקנה במחיר נמוך אבל "שותה" דלק יכול להסתכם בעלות מצטברת גבוהה יותר ולעתים לא כדאית. אותו הדבר לגבי התחזוקה השוטפת של הרכב, שעלולה לעלות הרבה מאד כסף אם נדרשים טיפולים או במקרה והחלפים יקרים. חשוב מאד לבצע גם השוואת מחירי ביטוח רכב, בדגש על ביטוח רכב מקיף וצד ג', זאת מכיוון שגם את עלויות אלו יש לקחת בחשבון. בנוסף – חברות הביטוח נעזרות בסקרים ומדדים שיכולים להעיד על אמינותו של רכב מסוים, ערכו, סחירותו ורמת הביקוש אליו – נתונים אשר יכולים לעזור לנו מאד בקבלת החלטה על רכישת רכב כזה או אחר.

שווה או לא שווה
אחד הנושאים שהכי חשוב לתת עליהם את הדעת בעסקאות הליסינג הוא שווי הרכב. לכל רכב קיימת ירידת ערך והיא הכי משמעותית בשלוש השנים הראשונות לעלייתו על הכביש. רכבים יוקרתיים וייחודיים יותר סובלים לרוב מירידת ערך גבוהה יותר לעמת רכבים סטנדרטיים יותר השומרים על ערך טוב וירידה נמוכה בערכם במרוצת הזמן. רכבים בעלי תדמית בעייתית, או היסטוריה שלילית, יכולים לאבד בקלות 50% מערכם בתקופה של 3 שנים ואפילו פחות. אחד הפיתויים המיידיים בעסקת ליסינג יכול בקלות להתהפך בפנים: אם אתם רוכשים רכב שהיה בבעלות ליסינג תיהנו מהנחה משמעותית של עד 30%, אך ההנחה הזו תתגלגל הלאה לקונה הבא כשתרצו למכור את הרכב. אם רכשתם רכב חדש בליסינג פרטי, הרכב לא יירשם על שמכם אלא על חברת הליסינג, ולאחר שלוש שנים תצטרכו להחזיר אותו לחברה ללא שום דבר בבעלותכם, או לחלופין לשלם את היתרה ולרכוש את הרכב מהחברה, אך מאחר והיא היתה הבעלים הראשונים – זהו רכב ליסינג לכל דבר, ושוויו ירד בהתאם.

הכדאיות קיימת
בסופו של דבר הפתרון הטוב ביותר לרכישת רכב הוא רכישה במסגרת תקציב אפשרי וכסף זמין מבחינתכם. בפועל, זו מציאות שרק בודדים יכולים ליהנות ממנה. עסקאות הליסינג מציעות אלטרנטיבות בהחלט ראויות ומחקרים מראים כי הן לא פחות משתלמות מהלוואות בנקאיות או פתרונות רכישה אחרים. חשוב מאד לתת את הדעת ולבחון את העסקה ואת מי שמציע לכם אותה. חברות הליסינג מחזיקות בבעלותן עשרות אלפי רכב שרק מחפשים קונה, והם יעשו הרבה עבורכם כדי להמכר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה