close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נחמיה רייבי - כל מה שצריך לדעת על גן לאומי תל מגידו

מערכת שורשכט אייר, תשפא11/05/2021

עם מרכז מבקרים חדש שנחנך לאחרונה, ברשות הטבע והגנים מציגים הנאה בטוחה לכל המשפחה. מה אפשר לעשות בגן לאומי תל מגידו?

תגיות:

נחמיה רייבי מציג את אחד המקומות המבוקשים לטיול בעמק יזרעאל הוא גן לאומי תל מגידו, אזור היסטורי עם נופים ותצפית עוצרי נשימה.

עם מרכז מבקרים חדש שנחנך לאחרונה, ברשות הטבע והגנים מציגים הנאה בטוחה לכל המשפחה. מה אפשר לעשות בגן לאומי תל מגידו? מה מציג מרכז המבקרים החדש? ומדוע אזור תל מגידו הוא חלק חשוב מהסיפור המלא של עמק יזרעאל? נחמיה רייבי ממליץ על גן לאומי תל מגידו.

גן לאומי תל מגידו: נופים, אתרים מעניינים ומרכז מבקרים חדש
נראה שאין כמעט אדם בישראל שלא שמע על השם "מגידו", אחת הערים הידועות והבולטות ביותר בהיסטוריה האזורית.
באזור מוקדי עניין רבים הכוללים את תצפית ונופים מרהיבים, שרידי העיר הכנענית והישראלית, מפעל מים ומנהרה תת קרקעית, מרחבי בריכה, כתבי חידה מרכז מבקרים חדש ופעילויות רבות.

על פי נחמיה רייבי גן לאומי תל מגידו הוא מקום תיירתי וחינוכי מבוקש כבר עשרות שנים, הגן מתפרש על כ- 190 דונם ומקיף את תל מגידו.

חפירות תל מגידו החלו כבר בשנת 1903, השרידים הרבים שנמצאו בתל מגידו הציבו את הגן הלאומי בלב חקר תקופת המקרא.
באזור ניתן ליהנות מהטבע השופע בעצי דקל וחי במיני חיות.

אל הגן הלאומי תל מגידו ניתן להגיע בימי ראשון עד חמישי וכן ביום שבת החל מהשעה 8 בבוקר ועד 17:00 (ימי שישי עד השעה 16:00).

מחירי הכניסה נמוכים יחסית ועלותם 28 ₪ למבוגר ו- 14 ₪ לילד.

כדי להבטיח עדכון בכל הפרטים ולהירשם להגעה מראש, גם בהתאם בהנחיות הקורונה המשתנות, צרו קשר עם גן לאומי תל מגידו ובררו את המחירים המעודכנים (בררו על כניסה חינם לילד עד גיל 5) וכן ההנחיות הנדרשות בהגעה וכניסה.
גן לאומי תל מגידו ממוקם מערבה לכביש 66, 2 ק"מ מצפון לצומת מגידו (ניתן לרשום בוויז את השם של הגן ולנווט ישירות לשם).

מרכז מבקרים חדש בתל מגידו
לאחר מאמצים רבים על עבודות הפיתוח שערכו קצת יותר משנה וחצי, באפריל 2021 נחנך מרכז מבקרים חדש בתל מגידו ותפקידו להציג עבור המבקרים במקום את ההיסטוריה המקראית של תל מגידו.

מרכז המבקרים החדש יחזיר אתכם אחורה לימי הממלכות של דוד ושלמה, כיבוש תל מגידו ע"י מלך מצרים שישק ועד להפיכת האזור למרכז צבאי בתקופת המלך אחאב.

כיאה לעידן הטכנולוגי המתקדם, ברשות הטבע והגנים נעזרו בטכנולוגיות מתקדמות להצגת החפצים ההיסטוריים, בהיכל המרכזי במרכז המבקרים ניתן להיחשף למוצג תל מגידו שנבנה עוד בראשית שנות ה – 50, כיום טכנולוגיית וידאו חדשנית המחייה את המוצג ומציגה את אזור תל מגידו בצורה מתקדמת.

במרכז ניתן ליהנות מחפצים היסטוריים רבים, ללמוד על תקופת שונות בהיסטוריה, להביט על מצבת שישק וממצאים ארכאולוגיים מרתקים נוספים המספרים את ההיסטוריה והמורשת של ארץ ישראל לאורך כ- 6000 שנה.

נחמיה רייבי מסביר על החשיבות של מגידו והתרומה של האזור לעמק יזרעאל
אחת מפנינות עמק יזרעאל היא גן לאומי תל מגידו, נחמיה רייבי מחובר לאדמת עמק יזרעאל ומכיר בערך החשוב של גן לאומי תל מגידו, בתפקידיו השונים במועצה אזורית מגידו וכן בחיבור לשטחיה ונופיה של ישראל בתפקידים רבים במשרד החקלאות, קק"ל ואיגודים ודירקטוריונים העוסקים בפיתוח וקידום עמק יזרעאל.

נחמיה ריביי רואה בתל מגידו כבעלת תפקיד משמעותי בסיפור הכולל של עמק יזרעאל: "גן לאומי תל מגידו הוא אתר ארכאולוגי חשוב, כזה שהחפירות בו היו מהראשונות בארץ וגם הרבות בישראל ואף בעולם, מדובר על עשרות ערים ותקופות שונות באזור, החל מהכנענים, המצרים, האשורים והפרסים – ניתן לראות את חותמם באזור וזה כשלעצמו מרתק. מלבד היותו אתר תיירותי עם נופים משגעים שחייבים לראות, גן לאומי תל מגידו מושך אליו מבקרים רבים מהארץ והעולם ומאפשר לקהל הרחב להיחשף לדרך שהעם היהודי היה צריך לעבור כדי להקים מדינה".

נחמיה רייבי כיהן בתפקידים רבים במועצה אזורית מגידו, סמל המועצה מסמל היבטים חשובים לאזור ולעמק יזרעאל: "סמל המועצה האזורית מגידו מורכב מגבעות ושיבולת חיטה המייצגים את הנופים והחקלאות הענפה באזור לאורך שנים רבות. מעל ההרים עולה דמות האריה מחותם עתיק שנמצא בחפירות תל מגידו. אזור תל מגידו הוא חלק משמעותי ומרתק בסיפור של עמק יזרעאל".

הכתבה בחסות חברת ניהול מוניטין - קידום ומיתוג באינטרנט..

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה