close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על הטיפולים השונים למיגרנה

מערכת שורשכא חשוון, תשפא08/11/2020

סוגים שונים של טיפולים מאפשרים להתמודד עם מיגרנה וכאבי ראש בצורה אפקטיבית. אז איך יודעים שמדובר במיגרנה, מה אפשר לעשות ולמי כדאי לפנות? הנה התשובות

תגיות:

התמודדות עם מיגרנה עלולה להיות משימה קשה יותר מכפי שנהוג לחשוב. מצד שני, תופעות של מיגרנה שכיחות מאוד באוכלוסייה והן משותפות לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אז כפועל יוצא מכך, רבים חווים פגיעה באיכות החיים בגלל מיגרנה – אבל לא מקבלים את הטיפול הראוי והמוצלח ביותר.

כך יודעים שמדובר על מיגרנה
השלב הראשון בכל סוג של טיפול רפואי הוא לזהות את הבעיה ולאפיין אותה לפי תסמינים. אז במקרים של כאב ראש כרוני או מיגרנה חזקה, צריך לבדוק את המיקום. במקרים של הופעת הכאב בצד אחד של הראש והחמרה בעת מאמץ, אפשר לשקול 

href="https://israel-migraine-clinic.com/טיפול-במיגרנה/">טיפול במיגרנה כי בזה ככל הנראה מדובר.החדשות הטובות הן שניתן להשיג הקלה באמצעות שילוב בין טיפול תרופתי לבין טיפול טבעי ללא תרופות. אם מתייעצים עם נוירולוג מומחה לכאבי ראש ברמה גבוהה, ניתן גם לזהות מיגרנה אפילו באמצעות תופעות מקדימות: רגישות לאור, הפרעות בראייה, סחרחורת או בחילה.

למה נגרמת מיגרנה?
כאבים חזקים באזור הראש עלולים להיגרם מסיבות שונות. ספציפית בגלל מיגרנה, ההבדל הוא בין כאב ראש שכולל סימפטומים של אאורה (הבזקי אור, נקודות שחורות בשדה הראייה או עקצוץ בידיים וברגליים) לבין מיגרנה נפוצה שבה כאב הראש אינו מלווה בתחושות מוקדמות.
הבעיה היא שרשימת הגורמים ארוכה וקשה לסנן אותה בלי מעורבות בעלי מקצוע. בין היתר, הרשימה כוללת גורמים תזונתיים, שינויים ברמות ההורמונים בגוף, גורמים רגשיים, גורמים סביבתיים ואפילו היסטוריה משפחתית, גיל ואצל נשים וסת, הריון או הפסקת וסת.

עם מי מתייעצים?
פניה אל המרכז הישראלי לטיפול במיגרנה מאפשרת לרכז את ההתמודדות תחת קורת גג אחת. דרך המרכז אפשר גם לתאם פגישה עם ד"ר פיוטר מליקוב, על מנת לנסח תכנית טיפול בהתאמה אישית.ד"ר פיוטר מליקוב מתמחה בכל סוגי כאבי הראש. אצלו, הטיפול המומלץ הוא אקוטי-סימפטומטי שנמשך לא יותר מיומיים בשבוע, כדי למנוע כאבי ראש על רקע שימוש בתרופות. טיפול כזה כולל אגוניסטים סרוטונין סלקטיביים ויש גם טיפול חדשני שמבוסס על כדורי נורתק.

הבדלים בין סוגי טיפולים
אפשרות אחרת היא לנסות לטפל במיגרנה עם מכשיר NERVIO. זהו מכשיר לביש, אלחוטי ולא פולשני שמטרתו לייצר גירוי חשמלי מרחוק. במקרים של מיגרנה קשה, משתמשים בחסימה עצבית של עצב ומזריקים חומר מאלחש מסוג לידוקאין עם או בלי הזרקת סטרואידים. לסיכום, בכל מקרה של מיגרנה חזקה או כאב ראש כרוני כדאי לשקול טיפול שמקל על הסימפטומים או מפחית את עוצמת ההתקפים. בשביל לעשות את זה, משלבים בין סוגי טיפולים ומאתרים את הפתרון האידיאלי.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה