close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי מומלצת בניית חנות וירטואלית באינטרנט לעסק

מערכת שורשיא תמוז, תשפב10/07/2022

בניית חנות וירטואלית יכולה לחשוף את העסק לקהלים חדשים ולהגדיל משמעותית את המכירות של העסק. קראו כיצד ניתן לעשות את זה נכון

תגיות:

איך מרחיבים את העסק מבלי להגדיל משמעותית את
ההוצאות?

כל בית עסק, בכל תחום שהוא, מעוניין באופן טבעי להתרחב בצורה כזו שהוא יוכל לייצר לעצמו עוד לקוחות, למכור יותר מוצרים ולספק עוד שירותים. כך יכול העסק להגדיל את סך ההכנסות שלו. כל בית עסק ירצה לעשות זאת עם מינימום הוצאות, וכך הוא יוכל ליהנות מרווחים הרבה יותר משמעותיים.

בעבר, הדרך של בית עסק לגדול ולהתפתח חייב אותו לפתוח סניפים פיזיים, פרונטאליים במקומות שונים. לא כל בית עסק יכול היה להרשות לעצמו את זה מבחינה כלכלית, וכן היה בכך הימור שלא תמיד הביא להגדלת ההכנסות והרווחים. שכן ההוצאות על התרחבות לסניפים חדשים היא עצומה ולכן זה לא בהכרח משתלם.

היום, לעומת זאת, יש דרך קלה, פשוטה והרבה יותר זולה להתרחב גם בלי שיהיה צורך להגדיל את סך ההוצאות. אפשר לעשות זאת באמצעות בניית חנות וירטואלית לעסק. עסק שאין לו חנות וירטואלית ברשת, מפספס קהל פוטנציאלי גדול שיכול להגיע אליו לכל אורך היום 24/7 מכל קצות הארץ. גם אם מדובר בבית עסק קטן שמוכר מוצרים, נניח מחשבים, בגדים, מזון או כל מוצר אחר, חנות וירטואלית באינטרנט יכולה להזניק אותו ולאפשר לו למכור לקהלים שלעולם לא היו מגיעים אליו ללא החנות הווירטואלית.

אז מה זה בכלל בניית חנות באינטרנט?

חנות וירטואלית, מכונה גם בשמות חנות אינטרנטית, חנות מקוונת או אתר מכירות. זוהי פלטפורמה המאפשרת לנו למכור מוצרים ושירותים לגולשים באופן חופשי. חשוב להבהיר, לא מדובר באתר קניון המציע לנו אפשרות להירשם ולמכור דרכו מוצרים לגולשים שנכנסים אליו, אלא מדובר בחנות ספציפית שלנו, בה רק אנחנו יכולים למכור את המוצרים והשירותים שלנו.

למשל, אם אנחנו עוסקים בתחום המחשבים, אז יהיה נכון לבנות חנות וירטואלית מתקדמת למחשבים דרכה יכולים גולשים לרכוש מחשבים, מדפסות, ציוד היקפי ועוד. כל מי שירצה יוכל להזמין מוצרים, וברגע שההזמנה תתקבל במערכת של החנות, נבצע אליו את המשלוח והוא יקבל את המוצר.

כל תהליך הקנייה יכול להתבצע דרך החנות. תהליך הקניה מתחיל בדרך כלל באיתור המוצרים, או באמצעות ניווט בתפריטי האתר ומעבר מקטגוריית מוצרים אחת לאחר, או באמצעות חיפוש כללי באתר. לאחר שהגולש איתר את המוצרים שמעניינים אותו, הוא מוסיף אותם לעגלת הקניות. עגלת הקניות היא העמוד באתר המרכז את כלל המוצרים שהגולש רוצה לרכוש. בשלב הרכישה, ימלא הגולש את פרטיו האישיים (שם, מייל, טלפון, כתובת פיסית), יבחר שיטת משלוח (איסוף עצמי מבית העסק, משלוח עד הבית, משלוח עד נקודת איסוף בארץ וכן הלאה), ויבחר אפשרות תשלום (תשלום טלפוני, תשלום באשראי, תשלום בפייפאל, תשלום בביט וכן הלאה). לאחר התשלום, ההזמנה תועבר לבעל העסק במייל או במסרון והיא גם תתוייק במערכת ניהול ההזמנות. בעל העסק אחראי לספק את המוצר ללקוח, על פי תנאי העסקה, בין אם זה לביתו, לעסק שלו או לכל מקום אחר שיבחר. הרעיון הוא שהלקוח לא יצטרך לצאת מהבית לצורך ביצוע ההזמנה, אלא יוכל לבצע את הרכישה דרך האתר.

חשוב לציין, חנויות וירטואליות יכולות לעזור לכל בית עסק המוכר מוצרים לצמוח עם העסק שלו ולמכור יותר לקהל פוטנציאלי רחב. זה לא משנה, אם מדובר בעסק גדול, מקומי או בינלאומי, ובאיזה תחום מדובר. חשוב כמובן להקים חנות וירטואלית מקצועית עם יכולות מתקדמות, עיצוב מושך את העין ומערכת ניהול חכמה. לא פחות חשוב להצלחת המכירות זה פעילויות שיווק שיביאו גולשים לאתר, בין אם באמצעות חיפושים במנועי החיפוש, רשתות חברתיות, דיוור ישיר ועוד.

בין אם מדובר בעסק גדול ובין אם מדובר בעסק קטן, רצוי מאוד שתהליך הבנייה יתבצע על ידי גורמי מקצוע, קרי גורמים שמתמחים בתחום ובנו בעבר חנויות וירטואליות לעסקים אחרים, בפרט עסקים דומים בתחום.

למה משתלם להקים חנות וירטואלית?

בניית אתר מכירות יכולה לשרת בעלי עסקים בצורות שונות ומגוונות.

ראשית, היא מאפשרת לעסק להיחשף בפני גולשים ולקוחות שלא בהכרח מכירים אותו. הרבה פעמים חנויות פרונטאליות נהנות מקהל לקוחות המורכב מאנשים שמתגוררים באזור או נוטים להגיע אליו מסיבה כזו או אחרת. חנויות וירטואליות יכולות ליהנות מקהל לקוחות ללא מגבלות פיזיות, אפילו מקהל לקוחות שמתגורר מעבר לים.

שנית, אין מגבלות של שעות פעילות. חנות פרונטאלית עובדת בשעות מסוימות, חנות אינטרנט לעומת זאת עובדת כל הזמן. העסק נהנה מאפשרות למכור מוצרים ושירותים, גם מחוץ לשעות הפעילות של החנות, כולל בסופי שבוע ובערבי חג.

שלישית, העסק חוסך לא מעט כסף על ידי הקמת החנות. בין אם זה עלויות של נכסים, עלויות שכר עובדים, עלות החזקת מלאי ועוד. מדובר על חסכון עצום, אשר יוצר רווח משמעותי יותר לחנות.

ישנם לא מעט עסקים שמקימים חנות וירטואלית המשולבת אתר תדמיתי שמציג את בית העסק ושירותיו השונים בצורה ויזואלית ומושכת יותר. מנגד, ישנם עסקים שהמיקוד שלהם הוא מכירת המוצרים בלבד, מתוך הבנה שזה מה שהגולשים מחפשים היום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה