close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהיכן מתחילות מחלות אוטואימוניות

מערכת שורשיא אדר ב, תשפב14/03/2022

מחלות אוטואימוניות אינן מופיעות סתם כך אלא הן נגרמות כתוצאה משילוב של כמה גורמים אשר יוצרים תגובה אוטואימונית

תגיות:

מחלות אוטואימוניות הינן מחלות אשר נגרמות כתוצאה מכך שגוף האדם מתחיל

לתקוף את התאים של עצמו כתוצאה מתפקוד לקוי של מערכת החיסון אשר משנה את הגדרתה ובמקום למלא את תפקידה כאחראית על ההגנה של גוף האדם מפני פלישתם של חיידקים, וירוסים ונגיפים אחרים המאיימים לתקוף אזורים שונים בגוף ולחולל הרס רב אשר יצריך טיפול ממוקד, על מנת להשיב את המצב הגופני לקדמותו. 

על מנת שהמערכת החיסונית שלנו תדע לבצע את עבודתה ברמה הגבוהה ביותר ותסכל כל ניסיון פלישה של מזיקים בעלי פוטנציאל הרס רב לגוף האדם, יהיה עליה לזהות את הנגיפים השונים מרגע פלישתם לגוף ומיד לתקוף אותם. מחלות אוטואימוניות מתרחשות, כאשר המערכת החיסונית אינה פועלת כמצופה ממנה והיא איננה מצליחה להבדיל בין התאים הטובים והמועילים הנמצאים בגופנו, לבין אותם נגיפים המאיימים לפגוע בגוף וכך נוצר מצב של הרס עצמי של הגוף כלומר, הגוף תוקף תאים בריאים ואינם מזיקים כאשר הוא בטוח כי הוא תוקף למעשה נגיפים שפלשו לגוף וכך נוצר מצב שהגוף למעשה תוקף את עצמו ופוגע באיברים ומערכות חיוניות לקיומנו.  

כיצד מחלות אוטואימוניות נגרמות
מחלות אוטואימוניות אינן מופיעות סתם כך אלא הן נגרמות כתוצאה משילוב של כמה גורמים אשר יוצרים תגובה אוטואימונית. ישנם גורמים מולדים, גורמים סביבתיים, גורמים תורשתיים, גורמים בריאותיים הנוגעים לאיכות המערכת החיסונית, שיבושים אנדוקריניים, מחלות רקע ועוד מגוון גורמים אשר שילוב ביניהם, עלול להוביל להתפרצות של מחלות אוטואימוניות. אחוז גבוה של מחלות אוטואימוניות, מתרחשות בתוך המשפחה כלומר, ישנו איזשהו פגם גנטי אשר עובר בתורשה ומוביל להתפרצות של מחלות אוטואימוניות מסוגים שונים אצל אותה משפחה כך שניתן לראות באותה המשפחה, אנשים החולים במחלות כגון: סוכרת, דלקות פרקים, פסוריאזיס ועוד מחלות  אוטואימוניות.

טיפולים להקלה בתסמינים
טיפולים במחלות אוטואימוניות, מיועדים על מנת להקל על תסמיני המחלה ולא על מנת לרפא אותה כלומר, ישנו מכלול שלם של תרופות אשר מיועדות להילחם ולהקל על התסמינים הקשים ובכך להטיב עם המצב ולספק איכות חיים ראויה כך שניתן יהיה לחיות בצל המחלה ללא קושי מתמשך ובלתי נסבל. בין הטיפולים המוצעים ניתן למנות טיפולים באמצעות מתן סטרואידים יחד עם סוגים שונים של תרופות אשר תפקידן לדכא את מערכת החיסון על מנת שתחדל מלתקוף את הגוף ולהוביך להרס עצמי. 

למידע נוסף אנו ממליצים על האתר של TOMER PAPPE המכיל ידע רב בתחום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה