close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איפה משתלם יותר לבצע קידום ממומן - פייסבוק או גוגל?

מערכת שורשז אייר, תשעט12/05/2019

עומדים לצאת בקמפיין קידום ממומן ומתלבטים היכן הכי נכון עבורכם להשקיע את הכסף: בגוגל או בפייסבוק? בשורות הבאות ננסה לעשות לכם סדר ולהשיב על השאלה המופיעה בכותרת: איפה משתלם יותר לבצע קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל?

תגיות:
צילום: shutterstock
קידום ממומן הידוע גם בשם PPC מהווה את אחת מהשיטות היעילות והמוכחות ביותר למטרות שיווק ומכירת מוצרים ושירותים ברשת האינטרנט ו/או למטרות קידום אתרים, כאשר הפלטפורמות העיקריות כיום לקידום ממומן הן פייסבוק וגוגל שלכל אחת מהן מערכת מתקדמת המאפשרת לכל אחד ואחת מביניכם להעלות קמפיין קידום ממומן בכל רגע נתון.

לכל אחת מהפלטפורמות הנ"ל, יתרונות וחסרונות משלה, כאשר הבחירה באחת מהן נחוצה בעיקר לעסקים/אתרים אשר אינם יכולים להרשות לעצמם כלכלית להעלאות קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק במקביל.

כמו
צילום: shutterstock
כן, חשוב לציין שהבחירה בין השניים (פייסבוק או גוגל), חייבת להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מקדימים כגון: המטרה העסקית של קמפיין הקידום הממומן ויעדיו, סוג המוצר ו/או השירות אותו אתם מעוניינים לקדם ולמכור, קהלי היעד הרלוונטיים לכם, וכמובן, גובה התקציב העומד לרשותכם בהתאם לעלות פרסום בפייסבוק או עלות פרסום בגוגל. להלן מידע אודות מספר מאפיינים עיקריים של פעולת הקידום הממומן בגוגל ובפייסבוק לצרכי השוואה.

קידום ממומן בגוגל - מאפיינים עיקריים
פעולת קידום ממומן בגוגל מתאפשרת באמצעות מערכת ADWORDS אשר פותחה ותוכננה על ידי גוגל לצורך כך.
מערכת זו מאפשרת פרסום מודעות טקסט ו/או מודעות ויזואליות בשיטת הקידום הממומן ברשת החיפוש של גוגל, ברשת המדיה של גוגל, ביוטיוב וב- אתרים שונים בהם מתפרסמות מודעות הקידום הממומן של גוגל.

מודל התשלום במסגרת קידום ממומן בגוגל הינו לפי קליק, כאשר התשלום מתבצע רק כאשר גולש מסוים הקליק על מודעת הפרסום אותה פרסמתם.

היתרון המרכזי לבחירה בגוגל כפלטפורמה לקמפיין קידום מומן, טמון בעבודה שמדובר במנוע החיפוש הגדול והמוביל ביותר ברשת, כאשר 90% מגולשי הרשת בכל רחבי העולם, עושים בו שימוש ברמה היומיומית.

כמו כן, חשוב לציין שמודעת הפרסום במסגרת קידום ממומן בגוגל, מופיעה בעמוד הראשון של גוגל בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות לכם, כאשר את מילות המפתח תוכלו לבחור באמצעות מערכת ADWORDS המספקת לכם שירותים נוספים לייעול תוצאות הקמפיין הממומן.

חשוב לציין שגובה התקציב נקבע בין היתר בהתאם לפופולאריות (הביקושים) של כל מילת מפתח בה תהיו מעוניינים שהמודעה שלכם תתפרסם.

כמו כן, חשוב לציין שעומדת לרשותכם האפשרות להגביל את גובה התקציב שלכם במסגרת הפעילות.

קידום ממומן בפייסבוק - מאפיינים עיקריים
בדומה לגוגל, גם פייסבוק מעמידה לרשותכם מערכת מתקדמת המיועדת לצרכי ניהול קמפיין קידום ממומן בפייסבוק.
מערכת זו משלבת בתוכה מספר אפשרויות פילוח מתקדמות המהוות למעשה את היתרון המרכזי של פעולות הקידום הממומן בגוגל, כאשר בין יתר אפשרויות הפילוח תוכלו למצוא אפשרויות כגון: פילוח על פי גיל, מגדר, אזור מגורים, תחומי עניין וכדומה של קהל היעד הרלוונטי לכם למטרות חשיפה למודעות הקידום הממומן.

מודל התשלום למטרות קידום ממומן בגוגל הינו על פי מודל לפי חשיפות למודעה או לפי מספר קליקים. חשוב לציין שקידום ממומן בפייסבוק מומלץ בראש ובראשונה לעסקים ואתרים שעומד לרשותם דף פייסבוק עסקי פעיל ודינמי.

מהו ההבדל המהותי בין גוגל ופייסבוק?
ההבדל המהותי בין גוגל לפייסבוק נובע למעשה מאופייה השונה של כל פלטפורמה: גוגל הינו מנוע חיפוש בו הגולשים מחפשים מידע אחר שירותים ומוצרים שונים, ואילו פייסבוק הינה רשת חברתית. לפיכך, קידום ממומן בגוגל מאפשר לכם להיחשף לקהל גולשים שברגעים אלו ממש מבצעים פעולת חיפוש לאיתור מידע אודות מוצרים ושירותים שונים אותם אתם משווקים ומציעים, כאשר קידום ממומן בפייסבוק, אומנם מאפשר לכם ליהנות מאפשרויות פילוח שונות אך ברוב המקרים, החשיפה לקהל הגולשים מתבצעת כאשר הם גולשים להנאתם ברשת החברתית ולא בהכרח מחפשים אחר מוצר או שירות אותו אתם מנסים לשווק ולקדם. אף על פי כן, חשוב לציין שקידום ממומן בפייסבוק מהווה זירת מפגש אינטראקטיבית בין גולשים לעסקים מכל סוג ובכל סדר גודל, ולכן, ההמלצה ברוב המקרים, היא לבצע פעולת קידום ממומן גם בגוגל וגם בפייסבוק, וזאת על מנת לפעול למיצוי אפשרויות החשיפה בכל הנוגע לקהל היעד הרלוונטי לכם.

יחד עם זאת, במידה ואתם נדרשים לבחור בין קידום ממומן בפייסבוק לבין קידום ממומן בגוגל עקב אילוצי תקציב, חשוב לבחון את כדאיות הפרסום בכל אחת מהפלטפורמות בהתאם לפרמטרים המקדימים המופיעים בתחילת הכתבה. כמו כן, היוועצות עם אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בשיווק באינטרנט, תאפשר גם לכם לבחון את כדאיות הפרסום בגוגל או בפייסבוק בהתאם למדדי עלות כספית מול התועלת הנחוצה לכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה