close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אילו אפשרויות ישנן לכסא עבור כותבי סת"ם? ארגונומי או כסא ברכיים?

מערכת שורשיח ניסן, תשפג09/04/2023

אחד מהדברים שמאפיינים כותבי סת"ם, זו העובדה שהם יושבים הרבה פעמים כפופים ועובדים. שעות ארוכות הם עסוקים במלאכתם, וממש כפי שקורה בעבודות אחרות, אנחנו רואים שגם כאן העבודה הינה בישיבה

תגיות:
צילום: pixabay

אחד מהדברים שמאפיינים כותבי סת"ם, זו העובדה שהם יושבים הרבה פעמים כפופים ועובדים. שעות ארוכות הם עסוקים במלאכתם, וממש כפי שקורה בעבודות אחרות, אנחנו רואים שגם כאן העבודה הינה בישיבה. כמעט

צילום: pixabay
כל מי שעוסק בתחום הזה מעיד על כך שבשלב מסוים מתחילים אצלו הכאבים. זה יכול להיות כאב גב, כאבי כתפיים ועוד. למעשה, ממש כפי שקורה אצל בעלי מקצוע אחרים שמבלים שעות ארוכות מול המחשב, גם במקרה של סופרי סת"ם הכאבים קשורים לעבודה. ראשית, עבודה מהסוג הזה הינה מאוד אינטנסיבית ומשכת לאורך שעות רבות. שנית, ישיבה בכפיפה או בצורה לא נכונה עלולה לפגוע באיברים שונים בגוף. כל זה נשמע לכם מוכר כי גם אתם עובדים בתחום הזה? הכאבים לא מרפים אלא רק הולכים ומתגברים? הגיע הזמן שתדעו שיש פתרון לעניין. תוכלו לרכוש עוד היום כסא ארגונומי לכותבי סת"ם והאמת היא, שלא תצטערו על בחירה שכזו

מה זה כיסא ארגונומי?
ראשית, כדאי לדעת שכאשר מדברים על כסאות ארגונומיים, מדברים על עולם ומלואו. לכן כדאי שתיקחו את הזמן, תצללו לרגע לעומק התחום הזה ותוכלו להבין למה כולם היום קונים כסאות מהסוג הזה. שנית, כאשר מדברים על כסא ארגונומי לכותבי סת"ם או לאנשים שעובדים בתחומים אחרים, מדברים על כיסא שמביא איתו מספר יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם. חלק מהבעיה של מי שיושב שעות ארוכות במהלך העבודה, זו חוסר התנועה. בלי לשים לב אנחנו מתקבעים על תנוחה מסוימת ונשארים בה לאורך זמן. זה בדיוק מה שגורם לאותם כאבים שאחר כך מלווים אותנו במהלך חיי היומיום ולמעשה הופכים להיות חלק מהחיים שלנו. לעומת זאת, כסא ארגונומי עוזר לנו להיות כל הזמן בתנועה. הגאונות של כסאות ארגונומיים נעוצה בעובדה שהם למעשה מתאימים את עצמם לתנועות הגוף שלנו כאשר אנחנו יושבים עליהם.

כסאות ארגונומיים בשלושה מימדים
עוד לפני שנעשה השוואה בין כסא ארגונומי לעומת כסא ברכיים, חשוב להבין את הממדים שבהם הכיסאות הארגונומיים עובדים. למעשה, הם מסייעים לנו ליצור תנועה טבעית בשלושה ממדים שונים, מה שמוביל לישיבה הרבה יותר בריאה ונוחה. הממדים שבהם עובדים הכיסאות הארגונומיים הינם:

  • תנועת הטיה – מסייע לנו לשמור על יציבה זקופה ועל גב הרבה יותר ישר
  • תנועה גמישה לצדדים – כך אנחנו למעשה מרחיבים את רדיוס הפעולה שלנו
  • תנועה אנכית – מסייעת לנו להקל על הדיסקים הבין חולייתיים

מדובר על שלושה ממדים חשובים ביותר. לכן כיסאות כאלה הפכו להיות בימינו חלק בלתי נפרד ממשרדים מודרניים רבים. זה לא משנה אם מה שאתם מחפשים היום זה כסא ארגונומי לכותבי סת"ם או שאתם מחפשים כיסאות ארגונומיים למשרד אדריכלות או עיצוב. בכל מקרה אתם יכולים להיות בטוחים שלא תצטערו על רכישה מהסוג הזה.

איזה כסאות ארגונומיים קיימים בימינו?
כמובן שכאשר מדברים על כסא ארגונומי לעומת כסא ברכיים מגלים שהכיסא הארגונומי הוא הבחירה הנכונה. יחד עם זאת, חשוב להבין: יש היום מגוון כיסאות מהסוג הזה ולכן חשוב לעצור ולראות: מה יכול להתאים לכם? איזה סוג של כיסא יוכל לעשות אצלכם את העבודה על הצד הטוב ביותר? יש הבדל בין כסא ארגונומי לכותבי סת"ם ובין כיסאות שמתאימים לעובדים אחרים. אחד מהסוגים הנפוצים ביותר של כיסאות מהסוג הזה הוא למעשה כסא משרדי לישיבה ממושכת. רבים מאיתנו יושבים שעות ארוכות בלי לקום, בלי להסתובב ובלי לעשות מתיחות. התנהגות שכזו גורמת לתחושה של קושי ולכאבים שונים לאורך עמוד השדרה. לעומת זאת, אם בזמן העבודה המשרדית הממושכת נשב על כסא ארגונומי מתאים, זה ישנה את המצב. סוג שונים של כיסאות ארגונומיים שכדאי להכיר הוא כסא שלמעשה אין בו משענת. כסא כזה מוביל לישיבה בריאה יותר ולתנועה תוך כדי העבודה. לבסוף, קיים גם סוג של כסא ארגונומי שמתאים לישיבה ועמידה. הוא לא רק מגביר את התנועתיות, אלא גם את הגמישות ולכן הוא בריא ביותר

כסא ארגונומי ללא משענת – מה היתרונות שלו?
קשה לדבר על כסא ארגונומי לכותבי סת"ם ולא להזכיר גם את הכיסאות הארגונומיים שמגיעים ללא משענת. במבט ראשון זה נראה מוזר ואפילו לא נוח. הרי כולנו, כאשר אנחנו יושבים ועובדים, אוהבים את התחושה שיש לנו על מה להישען. עם זאת, בפועל ההישענות הזאת היא זו שמובילה לכך שנשב בצורה לא בריאה. לעומת זאת, במקרה של כסא ארגונומי ללא משענת, אנחנו רואים שהדברים נראים אחרת. יש לכיסאות מהסוג הזה מגוון רחב של יתרונות, כמו למשל:

  • שמירה על כשירות המפרקים והגידים
  • מניעה של בעיות זרימה בעורקים
  • נטרול של לחץ על הדיסקים הבין-חולייתיים
  • המרצה של מחזור הדם ושיפור מצב הרוח
  • אימון בכל עת של שרירים שונים בגוף
  • שמירה על יציבה נכונה

לכן אתם יכולים להיות בטוחים שאם תרכשו לעצמכם כסא כזה, הדבר היחיד שלא תבינו זה למה עשיתם זאת רק עכשיו. ממש כפי שהתנועה טובה לנו בהקשרים אחרים בחיים, כך קורה גם בכל מה שקשור לזמן העבודה. במילים אחרות: לשבת על כסא שגורם לנו להיות כל הזמן בתנועה, וגם שומר על היציבה שלנו, זו הבחירה הנכונה.

כסא ישיבה עמידה
סוג נוסף של כסאות ארגונומיים שניתן לראות היום במשרדים רבים זה הסוג של כסא עמידה-ישיבה. זה לא במקרה שהיום בהרבה משרדים גדולים יש כיסאות כאלה, שכן יש מקומות רבים שבהם חלק מהעבודה נעשית בעמידה. היתרון של כיסאות כאלה ברור, שהן הוא מתאים לשני המצבים: עמידה וישיבה. בנוסף, הוא תומך באדם העובד ומתקן את היציבה שלו, כך שזה לא מפליא שגם כיסאות מהסוג הזה זוכים להצלחה רבה.

הגיע הזמן להיפרד מכיסא הברכיים
עדיין יש לכם התלבטות בנושא של כסא ארגונומי לעומת כסא ברכיים מגלים? הגיע הזמן להבין: כסאות הברכיים שייכים לעבר. היום, כאשר פנינו אל העתיד, ברור מדוע כיסאות ארגונומיים הם הבחירה הנכונה. זה לא משנה כמה שעות ביום אתם עובדים. זה גם לא משנה אם אתם סופרי סת"ם חדשים בתחום או שאתם עובדים בענף הזה כבר שנים. מה שבטוח זה שהבריאות שלכם חשובה. לכן כדאי שגם אתם, כפי שעשו הרבה מהקולגות שלכם, תבחרו לכם את הכיסא הנכון. אתם תראו שעם כיסא ארגונומי איכותי תסיימו כל יום עבודה ללא כאבים, אז למה לדחות את הרכישה הזאת למחר?

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה