close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה ללכת רחוק בחום, בשבת?

הרב יניב חניאד תשרי, תשעו17/09/2015

למה שווה לי ללכת רחוק בשבת בחום, ולמה אנחנו צריכים את העזרה שלכם. עכשיו

תגיות:

שלום וברכה,

השבת, שבת תשובה, הוזמנתי להרצאה בפני מעט מאוד תלמידים, בשעה מאוד לא נוחה ובמקום רחוק מהבית. האמת? התלבטתי אם ללכת... שבתות חמות, חייבים לקצר מאוד את הארוחת שבת עם המשפחה, מרחק הליכה גדול, קבוצה קטנה שמי יודע אם בכלל מישהו מהם יקשיב. לא החלטה פשוטה.

בסופו של דבר החלטתי ללכת. כי אני רואה בהפצת הבשורה בנושא ההתמודדות עם המדיה והאינטרנט שליחות. שליחות חשובה שאין כמוה ושהיא לעניות דעתי הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות היום. כפי שכתבתי בעבר- "אני חושב שהתחום של המאבק באינטרנט

הוא האתגר הגדול ביותר שיש בימינו. לדעתי, האינטרנט  הוא "נשק מפר איזון" וההתמודדות הזו איננה דומה לשום דבר אחר".

לאחרונה המחשבות הללו מתחזקות בי שוב ושוב, גם כי אני רואה את התגובות ההמומות להרצאות ולנתונים שאני מציג בהן, גם כי אנחנו מקבלים בשורש עוד ועוד שאלות על נפילות והתמודדות וגם כי מתברר שמאוד קשה לאנשים לעבוד עם שיטות החסימה. אין סוף אנשים שואלים, מספרים ומשתפים בקושי העצום שלהם בתחום... אולם עיקר הבעירה מגיעה דווקא מאלה שלא ממש שואלים, מפשוט להביט בבית הכנסת בזמן התפילה ולראות כמה אנשים מתעסקים עם הטלפון, להעביר הרצאה או שיחה בשעת לילה ולראות את ההבלחים של המכשירים או לראות כמה כניסות מקבל כל אייטם שמציג איזו שהיא קרבה לגסויות, גסות רוח, תמונות לא צנועות וכדומה. זה מדהים ומשתק.

יש המון עבודה- אנחנו צריכים להמשיך לשכלל את שומר מסך, אנחנו צריכים להתאים את המערכת לווינדוס 10, אנחנו צריכים להמציא שיטה לפיקוח על דפים מאובטחים (יש כבר כיוון רציני), אנחנו רואים שוב ושוב שהכלים הקיימים אינם מושלמים ואינם עוזרים לכולם. ובעיקר אנחנו צריכים להגיע לעוד אנשים שלא מכירים את הפתרון.

לכן אני פונה אליכם לתת את פדיון הכפרות השנה לשומר מסך. ברור, אתם מקבלים אין סוף פניות מגורמים חשובים ומאנשים שעושים עבודה מדהימה וחשובה... אולם לי נדמה ונראה שהתשתית של עם ישראל קורסת כאשר המדיה הזו משתוללת. בלי יסודות אין בנין וכל מי שמכיר קצת איך זה עובד מבין שהיסודות נשמטים כמעט בכל תחום- בתחום הצניעות, בתחום המשפחה, בתחום היחס לדת ועוד... חייבים לשכלל ולהשתכלל.

היום, בניגוד לעבר, ברור לי לצערי ששום גורם בודד לא יכול לנצח. זו חייבת להיות החלטה מערכתית של עם ישראל שנראה שכעת אנחנו רחוקים ממנה מאוד. אולם עדיין ניתן לספר על אנשים אין ספור שחייבים עזרה, על מערכת שיכולה לעזור במקום שאחרות נכשלות, על שינויים חינוכיים חשובים שאנחנו מצליחים לגרום ועוד...

אז אם אתם רוצים לעזור עם פדיון הכפרות שלכם, בכנות ובפשטות, כמי שניצב בפרונט, אין היום משהו חשוב יותר.

ניתן לתרום פדיון כפרות כאן-

http://www.shoresh.org.il/pay/pay.aspx?id=1

עשו זאת עכשיו, זה חשוב...

בלעדי- פדיון כפרות בסמס.
שלחו סמס למספר-
0546702323

עם מספר הכרטיס, ירידת שורה,
תאריך, ירידת שורה,
סכום, ירידת שורה,
מספר ת"ז, ירידת שורה,
שלוש ספרות אחרונות, ירידת שורה.

ונתתם פדיון כפרות תוך שניות, בלי מאמץ!!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה