close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה חשוב לקחת ייעוץ שינה לתינוקות

מערכת שורשד ניסן, תשעח20/03/2018

הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הבעיה היא ייעוץ שינה. הורים יכולים לפנות אל מומחים בייעוץ שינה על מנת לטפל בבעיה

תגיות:
המצב הטבעי של לא מעט הורים לתינוקות הוא, שהתינוק לא ישן ולכן הם לא ישנים, מה שכמובן משפיע על כל שגרת החיים שלהם. לעיתים מצב זה מגיע לקיצוניות שעלולה להזיק להם באופן אישי וכן לזוגיות שלהם. לא מעט הורים ידעו לספר שבגלל שהתינוק שלהם לא נרדם ולא נותן להם לישון, הם נכנסו לדיכאון, הם לא יכלו לתפקד בעבודה, מצאו את עצמם רבים בלי הפסקה, ובמובן מסוים ספרו את הימים עד שהילד יגדל בשביל שהם יוכלו לישון בצורה מסודרת.

העניין הוא, חוסר היכולת של התינוק לישון משפיע לא רק על ההורים, זה משפיע על התינוק עצמו ועל דרך ההתפתחות שלו. תינוקות שלא ישנים טוב, בוכים יותר, עצבניים יותר, וזה יכול להשפיע עליהם גם כשיגדלו, באופן כזה שיהיה מאוד קשה לשנות את זה. לכן צריך לטפל בבעיה בהקדם. לשמחתם של ההורים יש פתרון לבעיה.

הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם הבעיה היא ייעוץ שינה. הורים אשר מתקשים להרדים את התינוק שלהם ומוצאים את עצמם נלחמים איתו כל ערב מחדש, יכולים לפנות אל מומחים בייעוץ שינה על מנת לטפל בבעיה. אצלם הם יוכלו לקבל כלים אפקטיביים כיצד להרדים את התינוק מדי ערב בצורה נכונה.

החשיבות של ייעוץ שינה
ישנם הורים רבים אשר חושבים, ברמה מסוימת של צדק, שהם יודעים הכי טוב מה נכון לתינוק שלהם, ואם זה המצב, הם יוכלו להרדים את התינוק שלהם בדרך שלהם. העניין הוא שהם לא מצליחים בכך וזה משפיע על התינוק ועליהם. זה יותר תסכול וכעס.

החשיבות של ייעוץ שינה הוא גם בכך שההורים מקבלים כלים כיצד להרדים את התינוק, אך גם בכך שהם מונעים מעצמם וממנו את התסכול והכעס, דברים שהוא יכול להיות מושפע מהם, ורק יכול להוסיף לתחושה המאוד לא נוחה שהוא חש, מה שכמובן ישפיע על היכולת שלו לישון.

לייעוץ יש חשיבות נוספת והיא, כיצד להתמודד עם מצבי קיצון שההורים לא רגילים אליהם, בצורה נכונה ושקולה. 

כיצד ניגשים לייעוץ שינה ומה הכלים שאפשר לקבל בו
על מנת לגשת לייעוץ בצורה נכונה, יש לעשות שני דברים, ראשית, לבוא בראש פתוח ולהיות מוכנים לשנות הרגלים שלא צלחו, בהרגלים חדשים שיכולים לעזור. שנית, חשוב מאוד לבוא עם תיעוד של סדר הדברים כפי שהוא מתנהל עד כה. מה אתם עושים כשאתם רוצים להרדים את התינוק, מה סדר הפעולות, כמה זמן אתם משקיעים בזה, מה אתם אומרים ועוד. רצוי לבוא גם עם בדיקות שונות לפי בקשת היועץ, שכן ייתכן ומדובר בעניין שקשור לבריאותו של התינוק.

במהלך הייעוץ, תקבלו כלים, כיצד לגשת לתינוק, כיצד יש להרדים אותו, איך להתנהג כשאתם משאירים אותו לבד בחדר, כמה זמן תיקח "הפרידה" ממנו כשהוא הולך לישון ועוד. בצורה כזו, גם אתם וגם התינוק תיהנו משינה רציפה.

למען הכתבה, נעזרנו בצוות הכותבים של קידיפדיה – פורטל ההורים (כל מה שהילד צריך מ-0 עד 6)
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה