close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה דווקא בימים אלה חשוב לדאוג לאוכלוסייה הוותיקה

מערכת שורשג כסליו, תשפא19/11/2020

מתקופת הקורונה היא כאמור תקופה לא פשוטה להתמודדות לכלל האוכלוסייה ובעיקר עבור האוכלוסייה הוותיקה, אשר מפגש חיצוני עם אנשים יכולה לסכן את הבריאות שלה, לא מעט מהוותיקים הללו מוצאים את עצמם חסרי מעש בבית

תגיות:

כולם יודעים שהאוכלוסייה הוותיקה היא אוכלוסייה שראויה להערכה רבה ויחד עם זאת לדאגה רבה. האוכלוסייה הוותיקה מורכבת מלא מעט אנשים שפעלו רבות למען העם והמדינה, לכל אחד מהם עבר והיסטוריה, הם הקימו משפחות וכעת, הם הגיעו לשלב שבו הם זקוקים למתן תשומת לב, להענקת יחס אוהד ולדאגה. הימים הללו הם ימים מורכבים, נגיף הקורונה מחייב את כולנו להימנע ממפגשים חברתיים, לדאוג לריחוק בין אדם לאדם ולנקוט בכל הפעולות שמטרתם היא לשמור על הבריאות של כולנו. מדי פעם אנו נתונים בסגר שכולל בו גם חגים, שבתות ועוד. האוכלוסייה הוותיקה מוצאת את עצמה לא פעם בודדה. דווקא בימים

הללו.

מדוע חשוב לדאוג לאוכלוסייה הוותיקה דווקא בימים הללו?

אין ספק שחשוב מאוד לאוכלוסייה הוותיקה תמיד, אך בימים שבהם נגיף הקורונה משתולל בעולם כולו וכמובן גם בישראל, האוכלוסייה הוותיקה צריכה את מלוא התמיכה של כולם. האוכלוסייה הוותיקה מצויה בקבוצת סיכון למחלת הקורונה, החשש של בני הגיל השלישי בימים הללו מפני המחלה הוא משמעותי מאוד. יחד עם זאת, בשל העובדה שהם נזהרים, לא פעם הם בודדים מאוד ועצובים מאוד. חשוב מאוד לדאוג שהאוכלוסייה הוותיקה לא תגיע למצב של דיכאון בשל המצב, חוסר רצון להמשיך לחיות וחידלון. על אף המצב הלא פשוט והמציאות הלא קלה שאנו מתמודדים עמה כיום, יש לחזק ולעודד את אוכלוסיית הגיל השלישי, לדאוג למצב הרוח שלהם, למורל שלהם ולכל הצרכים שלכם. חשוב מאוד לבדוק כי לכל קשיש יש את כל מה שהוא צריך. שהוא לא מגיע למצב שבו חסר לו מזון, לבוש חם או כל דבר אחר. דווקא בימים הללו כולנו חייבים להתגייס למען האוכלוסייה הוותיקה ולסייע להם עד כמה שניתן לחיות את חייהם בצורה נוחה, נעימה וטובה חרף נגיף הקורונה.

אוכלוסייה ותיקה המתגוררת בעמק יזרעאל- כיצד ניתן לסייע לה?

ותיקים עמק יזרעאל כמו אוכלוסייה ותיקה בכל מקום, מצויים בתקופה זאת במצב לא פשוט. חשוב מאוד שכל ותיק עמק יזרעאל ידע כי כיום הוא יכול למצוא מגוון שירותים שונים שמטרתם היא לדאוג לרווחתו, המוצעים על ידי עמותה ייעודית שמטרתה ותפקידה הוא לדאוג לוותיקי עמק יזרעאל והסביבה.

עמותת ותיקי עמק יזרעאל אשר הוקמה בשנת 1984, שמה לה למטרה לקדם את הצרכים של האזרחים הוותיקים באזור זה. העמותה רואה בוותיקי עמק יזרעאל את דור הראשונים אשר יש לו זכויות רבות בעמק ובישובים כל תושבי האזור חיים. על מנת להכיר טובה לוותיקים של האזור, העמותה עושה את כל מה שניתן בכדי לדאוג לצרכים של האוכלוסייה הוותיקה, להעניק להם את השירות אשר הם נזקקים לו בכל זמן ובכל מקום הרלוונטי מבחינתם. מטרתה של העמותה היא לשפר ככל הניתן את איכות החיים של האוכלוסייה הוותיקה בעמק יזרעאל.

במסגרת שירותי העמותה האוכלוסייה הוותיקה יכולה לקבל באופן שוטף שירותי פנאי, רווחה, תרבות, בריאות וסיעוד. צוות העמודה פועל בצורה הטובה ביותר בכדי להעניק לוותיקים מענה לכל הצרכים המשתנים שלהם.

פעילות העמותה בתקופת הקורונה

מכיוון שתקופת הקורונה כאמור היא תקופה לא פשוטה להתמודדות לכלל האוכלוסייה ובעיקר עבור האוכלוסייה הוותיקה, אשר מפגש חיצוני עם אנשים יכולה לסכן את הבריאות שלה, לא מעט מהוותיקים הללו מוצאים את עצמם חסרי מעש בבית, דבר אשר יוצר אצלם הרגשה שלילית ולא פעם אף פוגע במצב הבריאותי שלהם. בימים הללו, העמותה מציעה לוותיקים לקהל מענה רחב מאוד במסגרת הזום וכן, מענה לכל הצרכים הפיזיים שלהם בתקופה זאת על ידי מתנדבי וצוות העמותה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה