close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה שיווק דיגיטלי חייב להיות מדויק, ואיך זה בא לידי ביטוי

מערכת שורשג כסליו, תשפא19/11/2020

על חשיבותו של שיווק דיגיטלי מדויק, ואיך עושים את זה הלכה למעשה

תגיות:
צילום: depositphotos

על החשיבות של שיווק דיגיטלי לעסקים דובר רבות. בעלי עסקים קטנים וגדולים כבר מזמן הבינו, שכדאי שתהיה להם נוכחות בזירה האינטרנטית על מנת שיצליחו להרחיב את מעגל הלקוחות שלהם ואת הפעילות העסקית שלהם ולא להיעלם מתודעת הקהל בזמן שהמתחרים שלהם גורפים את תשומת ליבו.

שיווק דיגיטלי בכל אפיק שיווק שתבחרו, חייב להיותבעוצמה אחרת, אם תרצו: איכותי, מדוייק ומקצועי ולנצל את יתרונות הפלטפורמות השיווקיות, שמאפשרות להשיג תוצאות טובות יותר ואפילו אדירות, כשיודעים למקד את מאמצי השיווק ולדייק את פעולות

השיווק, כך שיפגעו ישירות בקהל היעד, ויגרמו לו לפעול בצורה שתגשים את מטרות הקמפיין.

על החשיבות של שיווק מדויק

באמצעות שיווק מדויק ניתן להגיע אל קהלי היעד שרוצים ולהניע אותם לעשות את הפעולה הנדרשת להצלחת הקמפיין. זה אומר שמגיעים רק אל מי שצריך לראות את המודעה, מגייסים לקוחות שזקוקים לשירות או למוצר שאנו מציעים, חושפים את המסר למי שמחפש אותו או זקוק לו ומגיעים ליחס המרה גבוה, שמעניק החזר השקעה מקסימלי.

שיווק מדויק למעשה ממקסם את הפוטנציאל של פעולות השיווק, ומביא לתוצאות טובות יותר בעלות נמוכה יותר עבור כל ליד.

פרט לכך, שיווק מדויק מטפח את נאמנות הלקוחות ומעודד התנהגות רכישה. הוא מסתמך פחות על שכנוע ויותר על הצעות, גימיקים, מבצעים ופעולות שיווק מוכוונות מטרה.

איך עושים את זה נכון?

נרמז בשורות הקודמות, ששיווק מדויק מסתמך על פילוח שוק, שנועדה לפרק את קהלי היעד לקבוצות קטנות בעלות צרכים ומאפיינים ספציפיים. פלחי שוק יכולים להיות רחבים מאוד, למשל נשים, או ספציפיות, כמו נשים נשואות מעל גיל 50 עם ילדים מאומצים.

פילוח שוק תלוי בנתונים שקוצרים אודות התנהגות צרכנית כמו הרגלי רכישה לדוגמה או על ידי מאפיינים כלליים כמו גיל, השכלה, מיקום, תחביבים ותחומי עניין וכדו'.

השימוש בנתונים אלו אינו חדש בעולם השיווק, ולמעשה נמצא בשימוש עוד משנות ה- 80, כשחדרו לשוק מערכות CRM. בשנות ה- 90 השתלבו גם טכנולוגיות אוטומציה, וכיום התחום מפותח עד כדי כך, שלמעלה מ- 70% מהמשווקים בדיגיטל מעידים, שרק באמצעות טרגוט על בסיס מאגרי נתונים ניתן להגיע להצלחות משמעותיות בשיווק הדיגיטלי של העסק.

איך אוספים את נתוני המשתמשים?

נתוני משתמשים ניתן לאסוף במגוון דרכים. להלן חלק מהדרכים בהן נעזרים עסקים קטנים וגדולים:

  • מערכות Big Data שנועדו לאגור נתוני משתמשים ממגוון מקורות כמו רשתות חברתיות, אי מיילים ועוד.
  • כל רישום או רכישה באתר החברה, שמצריך הזנת פרטים.
  • אינטראקציה שהמשתמשים מבצעים עם העסק ברשתות החברתיות, באתר החברה, באמצעות דפי נחיתה ועוד.

למעשה, איסוף נתוני משתמשים נעשה בקלות רבה הודות לרשתות החברתיות, שמאפשרות לאגור נתוני פרופיל של משתמשים, ואף לחשוף מודעות למשתמשים דומים לאלו שביצעו אינטראקציה עם דף החברה, מודעות שהיא פרסמה וכדו'.

זה אומר, שהיום קל הרבה יותר לאגור נתוני משתמשים, לפלח קהלים ולטרגט להם מודעות.

דיוק המסר

פילוח קהלים הוא רק הצעד הראשון בשיווק דיגיטלי מדויק, ומרגע שמשימה זו בוצעה, יש לבנות את המסרים שיעברו לכל קבוצה. מכיוון שהקהלים שונים במאפייניהם ובצרכים שלהם, הם צריכים לקבל את המסר בצורה שמותאמת להם, כזו שתדבר אליהם בשפתם, תיגע בכאב שלהם ותגרום להם לפעול בהתאם למטרות הקמפיין. כך לדוגמה, אם ספק של נעלי ריצה מעוניין למכור נעליים לנשים, הוא יציע נעליים אופנתיות עם עיצובים ייחודיים לנערות ולנשים צעירות, ונעליים עם תמיכה אורתופדית שמחזקות את היציבה לנשים בגילאים מבוגרים יותר.

על מנת לבחון את הצלחת המודעות מומלץ לבצע טסטים, המכונים בדיקות A/B. מדובר בפרסום 2 מודעות שונות או יותר בעלות מסר דומה שמופצות על מנת לבחון איזו מהן יעילה ומפיקה תוצאות טובות יותר. משנבחרה המודעה המוצלחת מביניהן, ניתן לשגר את הקמפיין לאוויר.

אופטימיזציה של קמפיינים

יתרון נוסף של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת לבצע דיוקים ואופטימיזציות לאורך הקמפיין, גם לאחר שעלה לרשת. כך לדוגמה, אם מודעה מסוימת משכה קהל ספציפי יותר מתוך קהל היעד שהוגדר לה או שעודדה אינטראקציה בשעה מסוימת של היום, ניתן להגדיר את החשיפה שלה מחדש על מנת להפיק תוצאות טובות דיותר ולמקסם את פוטנציאל ההשקעה.

ניתוח נתונים

אפיקי השיווק הדיגיטליים מאפשרים למפרסם לקבל נתונים סטטיסטיים מאוד חיוניים, שמסייעים לבחון את הצלחת הקמפיין, לבצע אופטימיזציה ולדעת מה יצא ת'כלס מכל פעולת שיווק שביצע. אף על פי שהיכולת לנתח את הנתונים הללו מצריכה ידע טכני והיכרות עם מערכות הניהול של פלטפורמות הפרסום השונות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'), לא מן הנמנע שכל אחד יוכל לעשות זאת בעצמו.

בהעדר ידע מקצועי וניסיון ניתן לפנות לחברות לקידום עסקים בדיגיטל, שזהו תחום ההתמחות שלהן. אולם כיום, אדם יכול לרכוש את הידע הנדרש, ואף לבצע קמפיינים מוצלחים לעסק שלו בעצמו.

קורס שיווק דיגיטלי אונליין

כיום משווקים מגוון קורסים לשיווק דיגיטלי, שהפך להיות תחום עיסוק מאוד פופולרי בקרב מי שמבקש לרכוש מקצוע ובקרב בעלי עסקים שרוצים ללמוד לשווק את העסק שלהם בצורה מקצועית, נכונה ואפקטיבית.

אחד הקורסים שמוצעים כיום מגיע מבית חברת Digitwow, המתמחהבשיווק עסקים בדיגיטל.

חברת Digitwow, שפועלת מעל עשור בארץ ובחו"ל מתמחה בשיווק בגוגל וברשתות החברתיות הפופולריות פייסבוק ואינסטגרם ובקידום אתרים אורגני וממומן. עם זיהוי הצורך של בעלי העסקים ללמוד את תחום השיווק הדיגיטלי, הצוות הבכיר בחברה עמל על קורס דיגיטלי, שמאפשר ללמוד אונליין במסגרת מפגשים מקוונים את כל רזי השיווק בדיגיטל.

הקורס מציע מספר מסלולים, שמאפשרים לבחור את הפלטפורמות בהם מעוניינים ללמוד לשווק, וכל סטודנט מקבל ליווי אישי של בעל החברה רועי בן אריתוך התנסות בבנייה ובניהול קמפיין כבר במהלך הקורס.

בין הנושאים הנלמדים בקורס, היכרות עם עולם השיווק ועקרונות השיווק בדיגיטלי, תפעול מערכות ניהול של אפיקי השיווק המצליחים ביותר ברשת, איסוף נתונים וניתוח סטטיסטיקות, שיפור יחסי המרה של מודעות, דיוק המסר השיווקי ועוד.

במסגרת הקורס הוכשרו כבר עשרות משווקים דיגיטליים, ביניהם בעלי עסקים ממגוון תחומי עיסוק במשק, שמשווקים כיום את העסקים שלהם בהצלחה ומניבים תוצאות איכותיות ורבות עוצמה ממאמצי השיווק שלהם בזירה האינטרנטית.

לסיכום,

שיווק דיגיטלי הוא תחום ענק, שמצריך הרבה יותר ממקלדת ופרופיל עסקי ברשת החברתית. על מנת להפיק את המיטב ממאמצי השיווק דרושים ידע טכני, היכרות יסודית עם פלטפורמות השיווק ודיוק, הן בבחירת קהלי היעד, הן בבחירת המסר והן בביצוע שיפורים לקמפיין.

הבשורה הטובה היא, שניתן לעשות את זה לבד או להיעזר בחברה מקצועית, אך הזירה הדיגיטלית פתוחה לכל עסק, וכולם יכולים ליהנות משיווק מדויק, יעיל ומוצלח, שמניב הצלחה עסקית, תדמיתית וכלכלית לעסק.

הוסף תגובה
צילום: depositphotos
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה