close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיר נוקב- ממה אתה בורח?

מערכת שורשיא טבת, תשפ08/01/2020

יונתן שחר בשיר נוקב כליות ולב: "ממה אתה בורח?"

תגיות:
עטיפת הסינגל
הזמר והיוצר יונתן שחר מתקרב אל הישורת האחרונה לקראת צאת אלבום
הבכורה אי"ה בחודשים הקרובים. כעת הוא משחרר סינגל חדש - 'בורח', המביא את סיפורו המטלטל של יונה הנביא, כמשל על חיינו בעולם הזה; מתנדנדים בין שמיים וארץ, עד למפגש עם רחמי ה' במקום העמוק ביותר.

שלושת הסינגלים הראשונים שהוציא הזמר והיוצר הירושלמי יונתן שחר; חסיד ברסלב, מיצבו אותו ללא ספק כאחד התגליות המרעננות של המוסיקה היהודית בשנים האחרונות. 'אל תאמין לו', 'לילה ראשון של סליחות' ו'תן כוח' קיבלו חיבוק חם והשמעות רבות בכלי התקשורת השונים.

במקביל להמשך עבודה על אלבום הבכורה עם המעבד והמפיק המוסיקלי הנחשב אבי טל שצפוי לראות אור אי"ה בחודשים הקרובים, פעיל שחר במיזמים קהילתיים בירושלים, כמו 'הזולה של חצרוני' ומרכזים נוספים לנוער מתמודד וכן פעיל בקהילת מתמודדי נפש דתיים בירושלים בתוכנית 'חלונות' ועוד. היצירות של יונתן נכתבות מתוך המפגש שלו עם ההתמודדות בחיים, עם הקושי, הכאב והזעקה, ומנסות להביא בשורה ותקווה.

עם הגיעו אל הישורת האחרונה לקראת אלבום הבכורה, משחרר יונתן סינגל חדש: 'בורח'. הקצב והעיבוד, כמו השיר עצמו; נוקב, בועט ולא משאיר מקום לספק. זהו סיפורו המטלטל של יונה הנביא בפרשנות עכשווית, כמשל נוקב על האיש המתנדנד בין ארץ לשמים, בין פחד ויאוש לצעקה מבטן שאול. הרודף אחר היום יום ונרדף על ידי השגרה, הבורח ושוכח מאין ולאן. עד המפגש המרגש במקום הכי לא צפוי, בעומק השאול, האובדן והשכחה, עם רחמי ה' העמוקים ביותר.

"אין במילות השיר את היומרה לתת פירוש על דמותו הענקית של הנביא יונה כמו על קורות חייו הסוערים", מדגיש יונתן, "יש כאן ניסיון לפסוע בתוך הסיפור כפי שהוא מהדהד בתוך כל אחד מאיתנו, בתקוה לעורר בנו את הצעקה העמוקה ביותר, שתגלה לנו את הפנימיות הקדושה של כל אחד ואחת מאיתנו".




הוסף תגובה
עטיפת הסינגל
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה