close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חברה מעורבת

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

שלום.. יש לי 2 שאלות, דבר ראשון, הסניף שלנו מעורב בנים בנות ביחד, ולאחרונה העלו אפשרות להפריד את הסניף אבל זה ירד מהר מאוד בטענה שאחרי 40 שנה  שהמשק שלנו מעורב אי אפשר לבוא ולשנות כי זאת מסורת.
ואני עדיין נורא מבולבלת מה הדרך הנכונה? כי מצד אחד זה אידיאלי מאוד ללהפריד את הסניף אבל אני יודעת על חברות שלי, שהן חיות בסניף נפרד, והן כל הזמן מדברות על הבנים בצורה ממש מגעילה, אם הן רואות בנים מהישוב שלהן הן מיד עושות דווינים וגם שהן באות אלי הן כל הזמן עושות רושם על הבנים ורוצות להיות איתם כל הזמן, אז אולי זה שאנחנו ביחד עכשיו זה טוב, כי ככה אנחנו לא מתרגשים כל פעם מחדש שאנחנו רואת בנים ולא מתנהגות אחרת לידם... מה הרב אומר?
ועוד דבר.. בנ"ע הקימה לנו גרעין של שיבטי שבות במחוז צפון, בגרעין אנחנו הולכים לעפולה ומרימים שם את הרמה הדתית/רוחנית ועושים להם כל מיני פעילויות, וזה גם מעורב, האם יש בעיה בללכת לזה??
תודה!!
בבקשה בבקשה לא לפרסם את השאלה באתר!!!! תודה!

תשובה:

לגבי השאלה השניה, לדעתי אין בעיה ללכת לזה ולהרים אותם מבחינה רוחלנית.

לגבי השאלה הראשונה, אני לא חושב שיש קשר, גם בנות בסניפים מעורבים מאוד מנסות להרשים את הבנים ומתאמצות מאוד. יכול להיות שהבנות שבאולפנה שלך, בסניפים נפרדים, מאוד לא מחונכות וכדומה... אבל זה לא קשור לכך שהסניף מעורב או לא. אני חושב שחיים משותפים של בנים ובנות בסניף, במשך זמן ארוך ופעילויות ארוכות הם מאוד לא בריאים ולכן צריך להשתדל להפריד סניפים, במקביל צריך לחנך את הבנות לצניעות, דרך ארץ עם בנים וכדומה...