close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נפתלי בנט-ראוי להנהיג?

הרב יניב חניא  יג כסליו, תשעג  27/11/2012

.......................

שאלה:

בס''ד שלום כבוד הרב! כידוע,נפתלי בנט איננו שומר נגיעה באופן מוצהר,כיצד אדם כזה(עם כל מעלותיו הטובות) יכול להנהיג את הציבור שלנו? מדוע הרבנים לא מוחים? אם ח''כ מש''ס או מיהדות התורה היה מתחבק עם בחורה בטלוויזיה הוא היה עף מהמפלגה מיד,מדוע לא כך פני הדברים אצלנו? הדבר הרי גורם לחילול ה' נורא(כפי ששומעים מדברי הכתב בסוף הכתבה) "הם פחות יראי שמיים" כדבריו http://www.youtube.com/watch?v=Rk_iMQsHpMQ מדוע הרבנים תומכים בו? תודה לכבוד הרב על ההתייחסות

תשובה:

השאלה כמובן מורכבת מאוד ונוגעת לכל כך הרבה נקודות שצריך להקדים, שאני ספק אם ניתן להקיף זאת כאן, אבל בכל זאת כמה דברים-
א) אני לא שמעתי שנפתלי בנט במוצהר לא שומר נגיעה, כלומר- לא שמעתי שהוא אמר אי פעם- "אנילא שומר נגיעה וחושב שזה לא חשוב". אני לא יודע מה הוא עושה בפועל, אבל לפחות את זה לא שמעתי. 
ב) אני בהחלט חושב שזו נקודה חשובה, כלומר- אם הוא אכן במוצהר לא שומר נגיעה, זו בעיה.
ג) לפי מה שראיתי בסרטון (וראיתי רק קטע ממש קצר), לא נראה שהוא ממש שש לחבק את הבחורה ההיא, היא נגשה אליו והוא לא דחה אותה. זה דבר שאפשר לדון בו (אם כי אני, כמובן, סבור שהוא היה צריך להגיד לה לא).
ד) אני לא יודע כמה נפתלי בנט הוא "מנהיג" הציבור...  בזה לעניות דעתי אנחנו דווקא כן דומים לש"ס- הוא שליח הציבור בכנסת ולא מנהיג הציבור, זה שונה מהותית מהמפלגות החילוניות... ולכן אני לא יודע אם התנהגותו בתחום הזה היא מנהיגות- היא בחירה אישית שלו.
ה) אני אכן חושב שיש בזה חילול השם מסויים, אני לא בטוח שזה חילול השם נורא, כי יש המון דברים אחרים קשים יותר ואני חושב שגם הכתבים מבינים ששאלת המנהיגים הפוליטיים היא שונה ואחרת מאשר מנהיגי ציבור.
ו) אני לא סבור שיש היום רב שיכול איך שהוא לצאת נגד המנהיגות הפוליטית של בנט, הוא נבחר ברוב עצום ואין אף רב בציבור שהוא בקונצנזוס שאפילו מתקרב לזה ולכן אני לא רואה למי יש לבוא בטענה, כי אין למגזר מנהיג רבני מוביל שיכול לומר אמירה בתחום הזה.
ז) אני בטוח, דרך אגב, שאם אכן השליחות של נפתלי בנט תמשיך הוא יצטרך לשנות את ההתנהגות בתחום הזה, אני לא יודע לגבי לחיצות ידיים, אבל חיבוקים עם נשים זרות זה בהחלט מחוץ למגרש המקובל במגזר.