close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

צניעות

הרב יניב חניא  כה ניסן, תשעח  10/04/2018

.......................

שאלה:

שלום רב רציתי לשאול מה הדין של כדורים שמרבים את התשוקה והאם מותר לקחת אותם בשבת וכן מה הדין של ספריי השהייה ומה דינו בשבת תודה רבה

תשובה:

כשאתה שואל "מה הדין", האם אתה מתכוון לעצם השימוש בהם?

לגבי העניין של שבת זה פשוט יותר, משחה אסורה בשבת, כי יש איסור מריחה בשבת ולכן כל המשחות אסורות בשבת וממילא גם המשחה הזו.

לגבי כדורים, זה קצת תלוי, כי בגדול יש גזירה של חכמים על שימוש בתרופות בשבת, אולם פוסקי זמננו מתירים שימוש כאשר הכאב או הסבל גורם לזה שהאדם ממש לא מתפקד בשבת, נניח כדורים לכאב שיניים וכדומה. ולכן במקרה הזה זה תלוי- אם מדובר בצורך של ממש, בחוסר תפקוד וכדומה, וזה גורם לתסכול גדול ולסבל של הזוג (בהנחה שאי אפשר לכפר על זה בימי חול), זה יהיה מותר, אם לא, זה יהיה אסור בשל איסור שימוש בתרופות בשבת.

לגבי עצם השימוש במשחות כאלו וכדורים, ביום חול נניחו, זו שאלה מורכבת. באופן כללי אני חושב שזו בעיה, כי התכשירים הללו הוכפים את עצם ההנאה העצמית מהיחסים לעניין בפני עצמו, וזו בעיה... אנחנו מתייחסים להנאה מיחסים כחלק ממכלול של יחסים בין איש לאשתו ולהנאה משותפת ולא סתם "לדחות את הפליטה כדי להנות יותר". אני בדרך כלל חושב שזה עניין נפשי יותר מאשר עניין גופני. ולכאורה אין בכלל מקום ל"הגברת התשוקה". 
כל זה נכון כל עוד אין בעיות, ברגע שיש ח"ו בעיות של תפקוד, אז זה כבר משהו אחר לגמרי וזה מותר ורצוי.
תשובות נוספות בנושא-
שימוש במקרר בשבת
אכן יש בעיה של חיישנים. חייבים לקחת את זה בחשבון. כיום האור הוא פחות הבעיה לעומת החיישנים, המנועים ו
שימוש במקרר בשבת
אכן, יש רבים שאומרים שיש בעיה במקררים החדשניים, ששם פתיחת הדלת לא רק מפעילה את המנורה, אלא מפעילה או
האם כל מגע צריך להסתיים ב...?
לא, ודאי שלא.

יש שני צדדים של מצווה לחיי אישות, האחד ה וא מצוות פרו ורבו וילידת ילדים והש
מותר להתנהג בין גבר לאישה כמו בסרטים?
ההבדל בין הסרטים לחיים הוא בכמה דברים, שבסרטים זה גס וחיצוני ואילו בחיים זה נעים ופנימי ואינטימי. וב
אישות
לעניות דעתי הוצאה לתוך כף היד של אשה זה לא מותר. זה ממש אוננות ואני לא חושב שאוננות טובה ליחסים.
צניעות
לרוב רובן של הדעות זה מותר. יש רבים שחושבים שעצם הפליטה צריכה להיות במצב הרגיל, כלומר- שמותר תנוחה ע