close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פילוג בקהילה בגלל תרמית הקורונה

הרב יניב חניא  כ ניסן, תשפא  02/04/2021

.......................

שאלה:

בתור אנשים דתיים, אנו רואים כיצד זולגים וחודרים למחננו הוראות של משרדי מדינה שונים בעינייני "בריאות" וקורונה. וזה נראה שהרבנים נכנעים לתכתיבים באלו... מפרסמים הגבלות על כניסה למקומות רוחניים- להתפלל בבית כנסת,טהרת המשפחה ועוד... אין זה סוד שכל "עינייני הקורנה" נתונים במחלוקת עולמית כוללת, ואין הסכמה מוחלטת בכל דבר הקשור בה. ( מלבד התקשורת הכללית שעסוקה בטירוף בשיווק ה"המגיפה"). להגביל כניסה למקווה טהרה,בית תפילה או לימוד תורה- לפי הגדרות מדינת ישראל ולא לפי תורת ישראל זה נראה נורא ואיום... האם מי שלא מקבל את דרישות המדינה והחילונים יצטרך לייצר לעצמו מוסדות קהילתיים חדשים?

תשובה:

אני לא חושב שהאופן שבו זה מתואר, נכון...

הקורונה לא נתונה במחלוקת עולמית. לא בשום מוסד רציני או ממשלה כלשהיא. כל המוסדות הרציניים בעולם, ללא יוצא מן הכלל בכלל, מסכימים שיש מגיפת קורונה, שהיא נוראית, הורגת וגובה חיים בצורה איומה. ויש מיליונים של גבי מיליונים של חולים, סבל וכאב.
זה כל העולם הממוסד מול כמה קונספירציות מסוגים שונים. זו לא מחלוקת בין גופים. כל הממשלות מסכימות על הצעדים. יש מעט פחותצ, יש מעט יותר, אבל כל הממשלות והמומחים מסכימים לגבי הצעדים. וכל מי שלא, הרי שמדובר בכמה חובבי קונספירציות.

אבל את/ה שואל על נושא הרבנים ולא על עצם המגיפה והמחיר הנורא שלה... ולכן, הפוסק מחליט בראש ובראשונה לפי הרוב. ובמקרה הזה, זה אפילו לא "רוב". זה פחות או יותר כל העולם מול כמה בודדי בודדים מהתחום הרציני.

ממילא, גם אם אתה מתנגד שיש קורונה או לחיסונים, אף פוסק לא יכול לפסוק נגד רובא דרובא דעולם הרפואה. ולכן נראה פשוט שדעת התורה היא שצריך להקפיד על הנהלים.

ממילא זה יוצא מחלוקת לא שוויונית... בין דעת תורה ודעת הרפואה כנגד מי שמאמינים או חושבים אחרת. והפוסק, הרב, מחליט על פי הרוב ודעת המומחים מה טוב לקהילה...
תשובות נוספות בנושא-
שופר בקורונה
מצוות שמיעת קול שופר היא מצווה מהתורה, ולכן אם יש היתכנות מעשית לשמוע קול שופר כשאתה חולה מאומת, בבי
יאוש מוחלט מהמדינה המושחתת
אה... נדמה לי שקצת הגזמת.

נהוג לדבר רבות על הפלא הגדול של מדינת ישראל בהקשר הבטחוני, וזה
מוסיקה בספירת העומר של הקורונה
האבילות בספירת העומר ואי שמיעת מוסיקה הם מנהג ולא דין של חכמים, ומכיוון שיש דעות שהאבלות בספירת העומ
תענית בכורות בצל הקורונה
השנה התירו להשתתף בסיומי מסכת וירטואלים, דרך הרשת, או בסיומי מסכת דרך הטלפון, בניגוד לרוב השנים. בגל
האם מותר לשמש המיטה בזמן קורונה
זו שאלה מעניינת. אין ספק שזה זמן שהעולם שרוי בצער. אניחושב שמהגמרא שאומרת שלא משמשים את המיטה בזמן צ
קורונה וסיום שנה למות אבי זל
באופן הלכתי, בודאי שאפשר להימנע או לעשות את האזכרה בבית כנסת. לא מסכנים אפילו בספק בשביל משהו כמו אז