close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תדמי"ת לגל"צ : השעו את מיכה פרידמן

חני לוזג אלול, תשסט23/08/2009

שדרן גל"צ, מיכה פרידמן, מקדם אג'נדה פוליטית. בתדמי"ת דורשים להפסיק את ניצול המיקרופון הציבורי לטובת האג'נדה של השמאל

במכתב שנשלח מתדמי"ת לגל"צ ביום חמישי מצוטטים אמירות טעונות שלילית של פרידמן כלפי האגף הימני של הליכוד ו"מנהיגות יהודית" כמו הביטוי "קיצונים" שחוזר על עצמו כמה פעמים בשידור, והקשר בין יעלון לפייגלין המכונה על ידי פרידמן "חבירה מסוכנת".

מתדמי"ת מבקשים מטוניק לבדוק כיצד הצוות שמצא קטעי ארכיון של רה"מ נתניהו ושל השר בוגי יעלון, לא מצא אף ציטוט של תנועת 'שלום עכשיו' נגד המתנחלים כמו אמירתו של יריב אופנהיימר, מזכ"ל התנועה, שהשווה את המתנחלים לסרטן ב'מעריב'.

כמו כן, מצוטט במכתב ראיון שערך רזי ברקאי בגל"צ לפני כשלושה שבועות, ובו ח"כ ד"ר אחמד טיבי קרא להתנחלויות "סרטן", אך המגיש הבכיר של גל"צ לא ראה בכך אמירה קשה וכלל לא התייחס לדבריו.

 
'שלום עכשיו' וירוס? מתוך ראיון של מיכה פרידמן בגל"צ ל' אב 20.8.09
 
פרידמן על "מנהיגות יהודית": 'האגף הקיצוני בליכוד', 'קיצונים', 'חבירתו המסוכנת שנחשפה אמש'. משה פייגלין הוא "האיש הזה".
פרידמן על יעלון, הרמטכ"ל לשעבר והמשנה לרה"מ היום: "לרפתן מקיבוץ גרופית יש פוביה מבעלי חיים... זוחלים עופות ווירוסים בהחלט עושים לו את זה. האזרח המודאג יעלון.

הארכיון הסלקטיבי של פרידמן: 
        *    נתניהו אמר לרב כדורי שאנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים.
        *    ציטוט של נתניהו על האליטות ששונאים את כולם: העם, הספרדים הרוסים 
        *    יעלון כתב בספרו :
            "הקיטוב והפילוג על כדי שנאה של קבוצה אחת את רעותה נובעים מן היצר לפסול את האחר.. לעשות לו דהלגיטימצה ודמוניזציה. זהו כנראה יצר האדם ויצרו של החלש ..כדי לחזק את בטחונו העצמי ובטחונו בדרכו"
        *    יש עוד דו"ח שאפשר לעיין בו - הדו"ח של טליה ששון, אבל עזוב...
        *    מיכה פרידמן לא מצא אף ציטוט של 'שלום עכשיו' המכנים את המתנחלים 'סרטן'.
    
פרידמן בטון נזפני משהו לח"כ זאב אלקין: שמע, אני רואה גם אותך, מר אלקין, מזומן הערב ללשכתו של בנימין  נתניהו בקריה לדיון בהול ולנזיפה, אתה בסך הכל בדעותיך, בעמדותך, נמצא ממש קרוב קרוב למר יעלון, מתון יותר בעוצמת הביטויים, אבל האידיאולוגיות - אותן אידיאולוגיות...

אלקין: מי שהולך לבג"ץ במטרה להוציא את האלמנה של רועי קליין ולא רואה שום בעיה בבניה בלתי חוקית של פלשתינים... מלמד על בעיה מסויימת של בחברה שלנו, אמנם זה שוליים, אגב שוליים של החברה הישראלית שמבחינה מספרית... הרבה פחות מהקבוצה שסביב משה פייגלין
פרידמן בציניות: ופייגלין זה המרכז...

 ח"כ אחמד טיבי מכנה את ההתנחלויות "סרטן" אצל רזי ברקאי ב-4.8.09

מה עושים?
אפשר לשלוח מכתב תלונה לגל"צ:
אימייל של עו"ד עודד (דדי) לוינסון, הממונה על קבילות הציבור בגל"צ:
[email protected]
נא לשלוח עותק לתדמי"ת: 
[email protected]

 

מכתב של תדמי"ת נשלח ביום חמישי למפקד גל"צ, אל"מ יצחק טוניק:

       בס"ד ל' אב תשס"ט 20.8.09
לכבוד      
מפקד גלי צה"ל
אלוף משנה יצחק טוניק

הנדון: ניצול ערוץ ממלכתי לניגוח פוליטי – דרישה להשעיית המגיש מיכה פרידמן

א.נ.,

1. תחנת השידור גלי צה"ל היא תחנה ממלכתית הממומנת על ידי תקציב משרד הביטחון. כספי המסים של כלל האזרחים מממנים את שידורי התחנה, ולפיכך – על התחנה להתנהל כערוץ רדיו ממלכתי.
2. שדרן ברדיו ממלכתי אינו ראשי להשתמש במיקרופון כאוות נפשו, ולנצל אותו למטרותיו הפוליטיות. שידורו הבוקר של מיכה פרידמן ב"בוקר טוב ישראל" חרג מכל הגדרה של מגיש ברדיו ממלכתי.
3. כ-12 דקות הוקדשו הבוקר לאייטם על התבטאותו של הרמטכ"ל לשעבר והמשנה לראש הממשלה הנוכחי, רא"ל במיל., משה (בוגי) יעלון. פרידמן ניצל את המיקרופון שבידו לנהל מסע ניגוח ביעלון ובדעותיו, תוך שימוש הבעות דעות אישיות, במלים טעונות שלילית, בתיוגים וניהול קמפיין שלילי נגד יעלון והאגף הימני של הליכוד. כמה דוגמאות:
• זלזול ופגיעה בכבודו של המשנה לראש הממשלה - פרידמן השתמש בהתבטאויות מעליבות ופוגעניות כלפי יעלון: "הרפתן מקיבוץ גרופית", בעל "פוביות" מבעלי חיים, "סוג של עב"ם פוליטי", "שוליים תמהוניים שפלשו איכשהו למרכז".
• תיוג לימין בליכוד - פרידמן חזר שוב ושוב על תיוג "קיצוני" כשהוא מתייחס לתנועת "מנהיגות יהודית" : "לאגף הקיצוני של הליכוד בראשותו של משה פייגלין", "משה פייגלין – הקיצוני של הליכוד". זו הבעת דעה אישית של פרידמן.
• טון דיבור לא ענייני - פרידמן מנהל ראיון נוזפני עם זאב אלקין, לאחר שאלקין משמיע דעה תומכת ביעלון, אך לעומת זאת, הראיון עם צלי רשף זורם וחברותי.
• מלים טעונות שלילית - פרידמן השתמש במלים טעונות שלילית תוך כדי דיווח על האמירה של יעלון: "התבטאויות הקיצוניות" , "חבירה מסוכנת לסיעת מנהיגות יהודית".
• פרידמן השתמש במילים הטעונות של עידן קוולר, ללא שיש להם אחיזה ממשית במציאות : "בירור נוקב, נזיפה חמורה"  ועוד.
4. בנוסף לכך, אנו מבקשים ממך לחקור כיצד עורכי המשדר הפעילו צוות שטרח ומצא בארכיונים ציטוטים של רה"מ נתניהו וציטוט של יעלון מספרו, אך לא עלה בידי הצוות המוכשר למצוא ציטוטים מ"שלום עכשיו" כמו: "רק האזהרה בסיום חסרה: המשך ההישארות בשטחים והרחבת ההתנחלויות הם סרטן בלב האומה, העלול לגרום להתפרקותו של המפעל הציוני. ", דברים שכתב  יריב אופנהיימר  , מזכ"ל 'שלום עכשיו' הנוכחי, באתר מעריב-  NRG. כיצד ייתכן שציטוט כזה אינו נמצא על אותו שולחן של המראיין כאשר הוא מעלה לשידור את צלי רשף כמזכיר לשעבר של "שלום עכשיו", תוך שרשף מעניק מחמאות לאנשי הארכיון של גלי צה"ל? האם מדובר בכשל מקצועי גרידא, או שמא באג'נדה פוליטית שהנחתה את החיפוש בארכיון?
5. צוות הארכיון של גלי צה"ל אפילו לא בדק בארכיון של עצמו: רק לפני כשלושה שבועות, ב-4.8.09,  ראיין רזי ברקאי את ח"כ ד"ר אחמד טיבי, בימי וועידת הפת"ח בבית-לחם. טיבי כינה את המתנחלים וההתנחלויות בכינוי חריף של "סרטן" ו"גרורות" (תימלול דבריו בנספח למכתב זה, הקלטה רצ"ב) המראיין הבכיר של גלי צה"ל, רזי ברקאי, לא טרח אף להגיב על דבריו אלו. כיצד ייתכן שצוות הארכיון לא עלה על ציטוט כה בוטה וחריף ששודר בגל"צ?
6. אנו קוראים לך להשעות לאלתר את השדרן פרידמן, ולערוך בירור נוקב עימו על עבודתו של שדרן ברדיו ממלכתי. כמו כן, אנו מצפים ממך לערוך בדק בית רציני במערכת החדשות של גלי צה"ל, ולברר האם מופעלים עיתונאים בגל"צ, חיילים בשירות סדיר, לחפש חומר בעל אג'נדה פוליטית מסויימת, בניגוד לאיסור החל על חיילים לעסוק בפוליטיקה.
7. הרדיו הוא כלי תקשורת בעל עוצמה. ניצולו של רדיו ממלכתי למטרה פוליטית היא פגיעה חמורה בחברה ובדמוקרטיה הישראלית. מפאת חומרת העניין ודחיפותו, אנו מצפים לטיפולך ולתגובתך המהירה.

בכבוד רב,
חני לוז
רכזת תדמי"ת

העתקים:
הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי
שר הביטחון אהוד ברק
ועדת גל"צ – רשות השידור
חברי כנסת

נספח:

תימלול מתוך הראיון של רזי ברקאי עם ח"כ ד"ר אחמד טיבי, מה בוער, 4.8.09:

ברקאי: אם נלך עם העיקרון הזה שלך פת"ח צריך לקבל או להסכים לזה. שהמדינה הפלש' לא תהיה ריקה מיהודים. שיהודים יוכלו להמשיך להתיישב או לגור במדינה הפלשתינית
טיבי: כאזרחים – כל יהודי יכול להגיש בקשה לאזרחות, אבל לא כמתנחלים. מתנחלים לא יהיו במדינה הפלשתינית. התנחלות – היא דבר, הפלשתינים רואים זאת כסרטן בגוף או כגרורות סרטניות בגוף האדמה הפלשתינית שאמורה להיות מדינה.
רזי: תגיד, תגיד, ייצא פעם, בעשרות הפעמים שאני מראיין אותך, לשמוע ממך ולו בדל ביקורת הכי קטנטן על משהו שההנהגה הפלשתינית עושה?

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה