close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסכת חדשה בדף היומי- אודות פורטל הדף היומי

מערכת שורשא אלול, תשסט21/08/2009

היום מתחילים לומדי הדף היומי מסכת חדשה, מסכת בבא בתרא. לכבוד האירוע בחרנו להציג את "פורטל הדף היומי", הפורטל משמש כבמה מרכזית עבור כל הפרסומים המיועדים ללומדי הדף-היומי

היום מתחילים לומדי הדף היומי מסכת חדשה, מסכת בבא בתרא. לכבוד האירוע בחרנו להציג את "פורטל הדף היומי", הפורטל משמש כבמה מרכזית עבור כל הפרסומים המיועדים ללומדי הדף-היומי וכולל בתוכו פונקציות נוספות רבות ומגוונות לטובת לומדי הדף היומי.
באתר יש מספר קטדוריות בנוגע ללימוד הדף היומי, המחולקות ל-6 מדורים מרכזיים: ללמוד ולהבין, להעמיק, להתחדד, להרחיב, מאמרים על הדף, ספרים על הדף. במדורים אלו מותקנים גליונות רבים המתפרסמים באתרי האינטרנט, בדפי פרשת שבוע, בעיתונות הדתית ובמקומות נוספים רבים.
בנוסף לכך, בפורטל הדף היומי יש: לוח רב שנתי, סקר חודשי, התאמת חברותות, מקומות לימוד, שו"ת בנושאי דף יומי, סיומים למסכתות, תולדות הדף היומי, כתבות על הדף היומי ועל חשיבות לימוד הדף היומי, פורום מתקדם וכלי עזר רבים נוספים ללומדי הדף היומי. בקרוב אף יותקן באתר טקסט של כל הש"ס עם פירוש רש"י ותוס', וכן ש"ס סרוק מאחת ההוצאות הטובות הקיימות בשוק.
 
החידוש המרכזי בפורום שבפורטל הדף היומי הוא בכך שכל הודעה בפורום מקוטלגת למסכת+דף, ובאמצעות כך, ההודעות בפורום לא הולכות לאיבוד, וניתן לאתר אותם על ידי בחירת הדף הנדרש.

מאחורי הקמת האתר עומד הראל שפירא (34), בוגר ישיבת הר עציון, ששימש בעבר כר"מ לגמרא בישיבת ההסדר בחיפה, ומשמש כיום כמרצה במכללת שאנן ובמספר תפקידים נוספים. לפני כמה שנים, בעקבות המלצה של חבר, הראל הקים אתר אינטרנט קטן (rldaf.com) ובו קיבץ דפים רבים מאוד שהכין במהלך הוראת גמרא בישיבת ההסדר בחיפה והוראת דף-יומי בישיבת הר עציון. במהלך השנים שחלפו מאז הקמת האתר, הראל מתאר שהוא זכה לשלל תגובות אוהדות ומעניינות מגולשים מרקעים שונים, בגילאים שונים, ואף לתגובות מחו"ל. מרבית התגובות היו בקשות לעוד ועוד חומרים הקשורים לדף היומי, אך חלק מהתגובות לא היו קשורות כלל לתכנים שהותקנו באתר (כגון: "היכן ניתן למצוא טקסט של משנה?; תסביר לי בבקשה את הסוגיה הבאה; איך הכי נכון ללמוד גמרא?" ועוד ועוד).
בעקבות כך, הראל התחיל להרגיש כי הפך ל'כתובת לענייני דף יומי', וכך התגלגל הרעיון להקמת אתר אינטרנט מרכזי, גדול ומושקע, שיהווה במה מרכזית עבור כל הפרסומים המיועדים ללומדי הדף-היומי ויכלול פונקציות נוספות ומגוונות לטובת לומדי הדף היומי.

שאלנו את הראל שפירא אודות האתר-

האתר ללא פרסומות - איך ניתן להסתדר מבחינה כלכלית ללא פרסומות?
"באופן מכוון האתר ללא פרסומות כדי למנוע הטרדה מהגולש עם פרסומות קופצות, מהבהבות ומבלבלות. המטרה היא שהגולש יקבל באתר את כל התוכן שבאתר נטו ללא הפרעות. היתה בכך כמובן התלבטות בתחילת הדרך מתוך רצון לסייע במימון האתר, אך הוחלט לבסוף להימנע מכך באופן מוחלט. לאחר לבטים, הוחלט בכל אופן, להקצות פינה אחת קטנה בתחתית האתר ובה יתאפשר להקדיש את השימוש והלימוד היומי באמצעות תמורת סכום סימלי, ובתקווה שכך יתקבל סיוע כלכלי מסויים. אגב, בימים הראשונים של הרצת האתר ברשת, פנה אלי מישהו שהיה מעוניין לממן את מלוא עלות האתר אך תרומת פרסומת קבועה ובלעדית לארגון שהוא עומד בראשו, ולאור הרציונאל שלעיל הוא נענה בסירוב".

האם אתה חש תחרות כלשהיא בין אתרי הדף היומי החדשים (סיני, נתיבות הש"ס, מערבא, פשיטא)?
"ראשית, ידוע מאמר חז"ל, שקנאת סופרים תרבה חכמה, כך שאם ישנה 'תחרות' כלשהיא, הגולשים ודאי יכולים רק להרוויח מכך. שנית, כל אחד מהאתרים משמש כפונקציה אחרת, ואין 'תחרות' על אותה המשבצת. שלישית, אמנם כל אתר הוקם באופן עצמאי, אך לאחר מעשה התברר לנו שחלקנו חבשנו את ספסלי אותו בית המדרש, ויצרנו קשר מפרה זה עם זה. כך ששורר בינינו פרגון הדדי ושיתוף פעולה, ורצון בהצלחה משותפת של כולנו".
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה