close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קאיה קארנס- היתרון והחסרון

מערכת שורשכ אב, תשסט10/08/2009

הקאיה קארנס היא לא בדיוק רכב של 7 מקומות, למרות שיש 7 מושבים. זהו שילוב של מכונית קטנה ("משפחתית" רגילה) ומיניואן... זהו גם היתרון וגם החסרון של הרכב.

שוב, כמו כמה מהמבחנים שערכנו לאחרונה, גם המבחן לקאיה קארנס הוא מבחן לתפיסת עולם. הקארנס היא מכונית בעלת 7 מקומות, נכון. אבל הגודל החיצוני שלה הוא קטן, משהו קצת פחות ממאזדה 5. כך שהמכונית היא מין שילוב של מכונית קומפקטית ומכונית למשפחה גדולה... זה בהחלט חסרון, כי צפוף... אבל זהו גם היתרון של הקאיה קארנס- הנהיגה בה בהחלט נוחה ומזכירה נהיגה של מכונית קטנה בהרבה. אפשר לומר שהקארנס מציעה מקום ל5 נוסעים + מושבים לשני ילדים מאחור, אולי אפילו לילדים מעל גיל 12... תא מטען? אין. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול בנוחות, כך שהמכונית תוכל לקבל מעט נפח מטעני, אבל אז, כמובן, צריך לוותר על מושב אחד או שניים מאחור.

חבילת האבזור ברכב פשוטה, ונראה שגם היצרן מתייחס לרכב כאל רכב בסיסי במובן מסויים, אין מחשבי דרך ברכב, אין רדיו מקורי ובטח לא מזגן מפוצל, אם כי המזגן הוא פשוט נהדר, אולי הטוב ביותר מבין כל המכוניות שבחנו עד היום בקטגוריה. נכנסים לרכב, מדליקים, ותוך שניות תא הנוסעים מקורר משמעותית. אפילו המיצובישי גרנדיס עם המזגן המפוצל היתה מתקשה לעמוד במשימה באותה מידה של הצלחה. מבחינת תאי אחסון ונוחות בהחלט יש שיפור בקאיה קארנס לעומת הדגם הקודם, והמכונית משופעת בכל מיני מקומות קטנים או מקומות לשים את היד, אפילו לנוסעים במושב האחורי הצפוף. נקודת המבחן של כל הרכבים מהסוג הזה- הכיסא המתקפל לצורך מעבר למושב האחורי היא בהחלט מוצלחת בקאיה וניתן די בקלות לתמרן ולהיכנס לאחור.

משפחתיות

זה שהמכונית קטנה כבר אמרנו. אל תנסו להכניס מבוגר למושב האחורי (בגודל, כמובן, לא בגיל) וגם אל תביאו מטען אם אתם נוסעים עם כל המשפחה (אולי את המטען ניתן לשלוח באגד?). מצד שני יש ברכב איזו שהיא חביבות למשפחות, נכנסים, נוסעים ונוהגים כמו במכונית קטנה רגילה... עכשיו תחליטו מה אתם מעדיפים.

נסיעה

הביצועים של הרכב, כמו בכל הרכבים מסוגו, הם בסיסיים. למרות שכבר ציינו לטובה את הזריזות ואת היכולת שלו להשתלב בכביש. תיבת ההילוכים בסדר ולא גורמת לזעזועים רבים מידי במעברים, אם כי חייבים לציין שלפחות פעמיים היתה לנו תחושה שהתיבה "טעתה" בהחלפת הילוך או שניים... עניין של הרגשה בלבד, אבל הרגשה קיימת. נוחות הנסיעה לא משהו כל עוד אין משקל ברכב. מין תחושה שהבולמים חזקים מידי וצריכים "לחץ מלמעלה" כדי שהנסיעה תתמתן. אם אתם לוקחים את הרכב לבד לנסיעה עירונית שיש בה גם פסי הרעדה, אתם בהחלט יכולים לצפות לטלטולים ולחוסר נוחות. אם תקפידו לצרף את הילדים מאחור לכל נסיעה כזו (ואתם לא, כמובן), יהיה לכם נח משמעותית. המכונית שבחנו הגיבה היטב לכל דרישה מצד דוושת הגז וידעה גם לעקוף במהירויות ביניים בקלות רבה. שוב, השילוב המיוחד הזה בין מכונית קטנה למכונית שיש בה 7 מושבים... לא זכור לנו מחסור משמעותי בכח כשרצינו וזה למרות שבכל הנסיעות המזגן המצויין עבד במלוא הכח.

  קאיה קארנס- היתרון שלה והחסרון שלה

נהיגה

המכונית בהחלט נוחה ומתאימה לנהג... אולי יותר מהאחרות. ההגה בגודל המתאים ובמקום המתאים (שלמרות שהגה מתכוונן אל תחפשו בקארנס), ותיבת ההילוכים יושבת במקום הנכון. כל עזרי הפיקוד והמתגים נמצאים בדיוק במקום ולא נזקקנו אפילו פעם אחת לתהות איך עושים מה. גם מתגי ההפעלה של המזגן, שבחלק ניכר מהמכוניות הם נקודת תורפה מוזרה, הם חכמים ופשוטים בקאיה הזו. בלם היד הוא, כמו בדגמי קאיה הגדולים, בלם רגל בסגנון אמריקאי.

סיכום

נסיים במה שהתחלנו- הקאיה קארנס היא לא מכונית ענקית ולא ממש מתאימה ל7 נוסעים בנוחות. אין לה תא מטען ראוי לשמו (לא קיים, למעשה) והמושבים מאחור נועדו גם לפי הגדרות היצרן לילדים עד גיל 12. אולם כאן גם היתרון שלה, המכונית מתנהגת ומרגישה כמו מכונית קטנה, נוחה לתמרון, זריזה, מוצאת חניות בקלות ונותנת כח בעקיפות כשצריך. שילוב מעניין של מכונית קטנה עם 7 מושבים למשפחה.... וכאן זה כבר תלוי בכם, ברצונות ובאופי המשפחה. אם יש לכם משפחה עם ילדים קטנים יחסית ועיקר השימוש של הרכב הוא לבית הספר שבו האישה מלמדת ובחזרה, יכול להיות שהקארנס (שעולה כמו מאזדה 5, שימו לב!) היא הרכב בשבילכם. אם אתם נוסעים עם 5 ילדים בגיל העשרה לטיולים ארוכים או שהסבתא גרה במרחק 3 שעות נסיעה- חפשו משהו גדול יותר...
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה