close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מסמך נדיר- דו"ח של השמאל על הימין וההתנחלויות

מערכת שורשי אב, תשסט31/07/2009

מזה תקופה ארוכה מתנהל דיון לגבי ההתערבות הבלתי פוסקת של גופים גופים שמאלניים גלובליים בנעשה בארץ. לידי שורש הגיע מסמך נדיר של גוף כזה, המנתח את המצב בארץ.

מזה תקופה ארוכה מתנהל דיון בקרב הציונות הדתית לגבי תמיכתם של גופים שמאלניים גלובליים (בעיקר מאירופה, אולם לא רק) בשמאל הישראלי ובהתערבות הבלתי פוסקת של גופים מעין אלו בנעשה כאן בארץ. מזה שנים טוען הרב טאו (בעיקר, אולם לא רק) שגופים מהאיחוד האירופי מממנים, תמוכים ומעודדים פעילות של גופים שונים בישראל ובצינות הדתית מתוך מטרה להשפיע על דעת הקהל הישראלית ולשנות את נמציאות הפוליטית בישראל.
דברים אלו של הרב טאו ואחרים זכו בדרך כלל להתנגדות ולאי אמון. המחשבה שישנם גופים אירופאים שמוכנים למימון פעילות של עמותות שמאלניות או סמי שמאלניות בארץ מתוך מחשבה שלטווח רחוק הם יזכו להשפעה פוליטית בארץ היתה מחשבה רחוקה במשך תקופה ארוכה. אולם לאחרונה מתרבים ההוכחות שאכן זה כך. כותב שורות אלו אף קיבל פניה מפורשת מקרן מסויימת בארץ, במימון אירופי, כדי לנהל מחקר שנושאו- "מדוע הורים שולחים את ילדיהם לבתי הספר של רשת נועם". המטרה? להציע תנאים דומים בבתי ספר אחרים, שיגרמו להורים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר "פחות קיצוניים" בתפיסה. התמורה הכספית שהוצעה היתה מדהימה בגודלה.
מי שזוכר, בשנה שעברה נוהל גם קמפיין גדול של אנשי "ציונות דתית ריאלית" שעניינו היה לשכנע הורים לשלוח את ילדיהם למוסדות ממלכתיים דתיים רגילים ולא לרשתות הפרטיות.

נושא המימון האירופי הפוליטי לקרנות ועמותות בישראל מצריך מחקר מקיף וארוך... אולם לאחרונה הגיע לידי מערכת שורש, בדרך לא דרך, מסמך שהפיקה אחת הקבוצות הללו על החיים בישראל, ניתוחים על מצבו של ה"ימין הדתי" בארץ ועל דרכים להשפיע עליו. מדובר בחומר מאלף, אם כי לא נעים... שמלמד רבות על התפיסה של גופי השמאל הללו, על הרצון שלהם להשפיע על המציאות הפוליטית בישראל ועל הדרכים שבהם הם יבחרו.

להורדת המסך ניתן ללחוץ כאן. (מסמך וורד)
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה