close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קיץ ווירוסים

שמעון וגילה הלאגג אב, תשסט24/07/2009

אחד ממאפייני הקיץ הם ה"וירוסים", שבקיץ תוקפים בעיקר את מעיים ודרכי העיכול. אנשי שמן טוב מציעים דרכי מניעה, התמודדות וגם מתכונים!

אחד ממאפייני הקיץ הם ה"וירוסים", שבקיץ תוקפים בעיקר את מעיים ודרכי העיכול. לרוב הסיבה לוירוסים היא הדבקה פיזית, מהאויר או מזון שאינו מטופל כראוי אולם מודעות ואמצעי מניעה יתרמו למניעת הידבקות בוירוסים.
כמו כן, טיפול בוירוס מיד עם תחילת התופעות יתרום להבראה מהירה!

מניעת וירוסים:

הקפדה על הגיינה
: הנגיפים עוברים בקלות רבה מאדם לאדם, לכן הקפידו על היגיינה מקסימלית! ככלל, יש להקפיד על רחיצת ידיים יסודית במים וסבון לפני הארוחות ובכל יציאה מבית הכיסא. לחולה בווירוס יש להקצות מגבת נפרדת למניעת הדבקה.

תזונה: בקיץ מומלצת תזונה קלה, פחות בשר, יותר דגים, עוף, הודו ומוצרי חלב כחלבונים. מומלץ להרבות באכילת ירקות חיים.

טיפול במזון: יש להפשיר בשר ועוף במקרר. אין להשאיר בשר לא מטופל על השיש. פירות וירקות יש לשטוף במים וסבון.

שתיה: יש להקפיד על שתייה מרובה של מים בקיץ-לפחות 8 כוסות ביום. מומלץ לוותר על שתייה ממותקת ולהמעיט בצריכת קפאין. במקרה של וירוס חשוב מאוד להקפיד ולשתות מים שעוזרים לנקות את כל מערכות הגוף ולהחזיר את הנוזלים. כדי להרגיל ולהתרגל לשתות כמות מספקת של מים ביום, מומלץ להשאיר במקום זמין קנקן מים צוננים (לא קרים מידי) אפשר עם נענע ולימון או כל תה צמחים אחר. בכל שעה עגולה מומלץ לשתות כוס ולהציע כוס לכל בני הבית. מומלץ גם להתחיל את היום בשתיית לפחות 2 כוסות מים.
 
איבוד נוזלים: כדי למנוע התייבשות והפרת האיזון הכימי מבחינת מלחים ומינרלים מומלץ לשתות תמיסות להחזרת נוזלים המכילות סוכר ומלחי אשלגן ונתרן. ככל ששתיית התמיסות תחל בשלב מוקדם יותר, כך תפחת חומרת המחלה. אפשר להצטייד ולרכוש בבית המרקחת תמיסות כמו "אלקטרו-רייס" או אורסט או היידראן.

אפשר גם להכין תמיסה זו לבד בבית, על פי המתכון הבא. יש להקפיד על הכמויות הרשומות.
לשלשולים-ליטר מים,6 כפיות גדושות סוכר (40 גרם), 5 צביטות מלח(לקחת בין האגודל והאצבע המראה את כמות המלח שנתפסת בינהם. הנוזל אמור להיות מלוח כמו דמעות. אם השלשול הוא חזק או מלווה בהקאות להוסיף:3 צביטות סודה לשתיה,חצי כוס מיץ תפוזים מסונן או קנוי ללא סוכר. במקרה של הקאות יש לתת כל שתי דקות כפית מהנוזל. תנו לילדים כמויות קטנות של 30 מי"ל של נוזלים כל 20 דקות.תינוקות קטנים יש להמשיך להאכיל אבל בתוספת התמיסה.

רפואות מהטבע:

רימון:
קליפת הרימון (מומלץ לאסוף ולייבש באוויר הפתוח את קליפות הרימונים בעונה ולשמור לשעת הצורך) או מיץ/תה מרכז רימונים טהור נפלאים להפסקת שלשולים והקאות, כאבי בטן קשים, גזים, נפיחות וכבדות.
תה צמחים פושר, שומר או קמומיל להרגעת כאבי העוויתות.
 
מרשם איורוודי (רפואה ההודית) מתאים לשלשולים, הקאות, קיבה רגישה: לטגן במעט שמן שלושה ארבע עלי דפנה שבורים לחתיכות, ארבעה חמישה שיני הל, ארבע שיני ציפורן, כפית זרעי כמון, שני עלי מרווה ,חופן עלי זעתר מיובשים, חצי מקל קינמון שבור לחתיכות, כוס אורז שטוף ומסונן, להוסיף 21/2 כוסות מים.

התבשיל צריך להיות מעט דביק, לסיום יש להוסיף רבע כפית אבקת כורכום. לאכול לפי הצורך.

תזונה בזמן שלשולים והקאות: אפשר להימנע ממזון. המזון המתאים למצב זה הוא אורז מבושל ללא תבלינים , מי אורז, מרק עוף צח.
אם החולה מסרב לשתות או מראה סימני התייבשות המתאפיינים בחולשה, אפאטיה, מיעוט במתן שתן, המתבטא בחיתול יבש אצל תינוקות או בכי בלי דמעות, יש לגשת לרופא או חדר מיון.

נסיים בברכת קיץ בריא ובטוח.
לשאלות נוספות, הבהרות והתייעצות אישית, לפנות לטלפון 04-6820074 או לדוא"ל [email protected]

" שם-ן טוב רפואה טבעית" שמעון וגילה הלאג
http://www.shementov-natural.com
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה