close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טחורים, פיסורה והטיפול הטבעי

שמעון וגילה הלאגד אייר, תשסט28/04/2009

שליש מאוכלוסיית העולם סובלת מטחורים או פיסורה! נורא? יש כמה פתרונות מעשיים. שמעון וגילה הלאג במאמר חשוב על הדרך הטבעית להתמודדות עם טחורים וכאבים מסוג זה.

כשליש מהאוכלוסיה בעולם סובלת מטחורים. בעיה כואבת, מטרידה אשר פוגמת באיכות החיים . רבים חושבים כי אין ריפוי אמיתי לבעיה ולא כך הוא: יש ריפוי -הריפוי הטבעי!

מהם הטחורים? ומה זו פיסורה?

טחורים נוצרים בעקבות לחץ המופעל על הורידים המצויים באזור פי הטבעת והגורם להם להתנפח, לגדול, לדמם ולהכאיב מאוד. הסימפטומים הנפוצים הם כאב, גירוד, צריבה ודימום שניתן לראות באסלה לאחר פעולת מעיים או בניגוב.

הסיבות השכיחות להופעת הטחורים הן: מאמץ בזמן ההתפנות, עצירות, הריון ולידה, עודף משקל, גיל, תורשה, תזונה לקויה, הרמת משקולות ומשאות כבדים, חוסר בפעילות גופנית, לחץ נפשי ומתח.

את הטחורים מחלקים לשלושה סוגים:
טחורים פנימיים שלא ניתן לראותם, אשר בדרך כלל אינם גורמים לכאבים אך כן גורמים לדימום ועלולים להתפתח לטחורים חיצוניים.
טחורים חיצוניים הנמצאים בחלק התחתון של פי הטבעת, אשר וניתן לחוש בהם ואף לראותם.
צניחת טחורים מעבר לפי הטבעת אשר נגרמת כשטחורים פנימיים נעשים גדולים יתר על המידה. בדרך כלל הם מופיעים לאחר פעולת מעיים ומלווים בדימום וכאב רב.

פיסורה היא סדק בעור באזור פי הטבעת, המלווה בכאב בזמן היציאות, בלי או עם דימום. הפיסורה היא תופעה שכיחה מאוד אצל נשים לאחר לידה.

כדי לאבחן האם מדובר בטחורים, פיסורה או תופעה שהיא תוצאה של מחלה אחרת של מערכת העיכול, יש לגשת לרופא מומחה.

הטיפול הטבעי בטחורים:
כאמור, ניתן לטפל בטחורים, לסייע להקטנה של הבעיה ולמנוע התפתחותה. העצות הבאות מיועדות לסובלים מטחורים ו/או עצירות וכן למניעה של בעיות אלה:

תזונה: שינוי של הרגלי התזונה: ארוחות סדירות, אכילה איטית ולעיסת המזון בצורה יסודית הם הבסיס לעיכול טוב של המזון. עיכול טוב של המזון חשוב מאוד למניעת בעיות ומחלות רבות הקשורות למערכת העיכול כגון צרבות, מחלות מעיים, עצירות וטחורים.

שתית מים: המים מסייעים לריכוך היציאות ועוזרים לעיכול. חובה לשתות בין 8-12 כוסות מים ליום לפחות! מומלץ להתחיל את היום בשתיית כוס או שתיים של מים. יש לשתות מים לא קרים. אין לשתות בזמן הארוחות מכיוון שהדבר מקשה על עיכול המזון.

אכילת סיבים תזונתיים: הסיבים סופחים נוזלים ובכך גורמים ליציאות רכות יותר ומכאיבות פחות. בארצות בהן נוהגים לאכול מזון עשיר בסיבים בעיית הטחורים והעצירות אינה מוכרת! את הסיבים נמצא במזונות המלאים : אורז מלא, קמח מלא, ירקות ופירות על קליפתם, שיבולת שועל, סיבי פסיליום, קטניות וזרעים.

אכילת פירות וירקות בשלל צבעי הקשת: הירקות הכתומים מסייעים בשיקום וריפוי ריריות ורקמות. האדומים, הכתומים והצהובים- אנטי דלקתיים, נוגדי חמצון ומסייעים לספיגת ויטמין C, הירוקים-עשירים בסיבים תזונתיים.

יש להמנע מ: אלכוהול, מזונות מטוגנים ושומניים אשר מחלישים את הגוף ומערכת העיכול.

ביצוע פעילות גופנית: הפעילות הגופנית משפרת את זרימת הדם בגוף, מסייעת להסדרת פעילות מערכת העיכול ובכך תורמת למניעה וטיפול בטחורים . מומלצת פעילות אירובית, ובעיקר הליכה.

שינוי הרגלי התפנות: יש לגשת לשירותים בזמן שהגוף דורש זאת, להתפנות ולצאת. ההתאפקות גורמת לטחורים ועצירות, וזמן ישיבה ממושך– להחלשות הורידים. מומלץ לקרוא במקומות אחרים...

הפגת מתחים: רבים האנשים ש"שומרים הכל בבטן". לתפיסתם זהו ביטוי של נימוס וטיב הליכות. אך הביטוי הרפואי עלול להיות בעיות עיכול, עצירות וטחורים. אימוץ טכניקות הרפיה, יוגה וכן טיפולי עיסוי לשחרור מתחים מצטברים יעזרו לרפוי ומניעה.

תוספי מזון: ויטמין C בתוספת ביופלנבלואידים.(פורמולת אסטרולה של סולגאר) מומלצים. השילוב הנ"ל שומר על שלמות כלי הדם וגמישותם.

משחת שם-ן טוב לטיפול בטחורים- להקלה בבעיה תוך זמן קצר!
המשחה ידועה ביכולתה לשכך כאבים במהירות, לעצור דימומים, לכווץ ולהחזיר את הטחורים למקומם. המשחה המיוחדת משפרת את אלסטיות הורידים ומחזירה להם את גמישותם ואת יכולתם להישאר גמישים.
המשחה מכילה דונג דבורים לסיכוך והרגעת המקום, שמן זרעי ענבים לשיפור גמישות כלי הדם ולטיפול בורידים דלקתיים ותערובת של שמנים אתריים מיוחדים הגורמת לכיווץ ורידים, שיכוך כאבים, טיפול בדלקות, עצירת דימומים ואיחוי מהיר של סדקי פיסורה .למידע נוסף והזמנות

טיפול בפטרית הקנדידה- פטרית הקנדידה, המצויה בגופם של אנשים רבים, עלולה להחריף בעיית טחורים. מומלץ לטפל בה בשל סיבות רבות מעבר לבעית הטחורים.

טיפ "שם-ן טוב" למניעת עצירות, ולריכוך יציאות:
עם הקימה: לשתות כוס או שתיים של מים. לאחר מכן כף שמן זית + כוס מים חמים.
מנת מלון או אבטיח מומלצים כארוחה הראשונה של היום ולאחריה ארוחת בוקר הכוללת לחם מקמח מלא+ירקות.

לסיום היום: זמן הארוחה האחרונה הינו מקסימום 3 שעות לפני השינה. מומלץ לאכול מזון קל לעיכול ולהימנע מפחמימות ריקות (אטריות,אורז לבן,קמח לבן) מומלץ: מרק ירקות או סלט ירקות עם טונה.


לשאלות נוספות, הבהרות והתייעצות אישית, ניתן לפנות ל"שם-ן טוב רפואה טבעית" -שמעון וגילה הלאג, בטלפונים 04-6820074 0502-332446 או בדואר אלקטרוני [email protected]

בברכת בריאות שלמה לכולנו!

"שם-ן טוב רפואה טבעית" -שמעון וגילה הלאג

http://www.shementov-natural.com/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה