close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מבשרי אחזה אלוק- חלק א

שמעון וגילה הלאגה חשוון, תשסט03/11/2008

במאמר זה נלמד כיצד בהוצאת הנהגות הבריאות הרעות, המאכלים הרעים מהבית והחלפתם בטובים ומבריאים נרוויח רווח עצום -רווח גופני,נפשי ורוחני.

 "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא,שאי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה,לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדים את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים"(הלכות דעות לרמב"ם).

ב"ה בשנים האחרונות יש יותר מודעות לחשיבות התזונה הבריאה כחלק מחיי היומיום וקניה של מוצרים בריאים יותר בהכשרים מהודרים ומחירים סבירים הפכה להיות לאפשרית ופשוטה. במאמר זה נלמד כיצד בהוצאת הנהגות הבריאות הרעות, המאכלים הרעים מהבית והחלפתם בטובים ומבריאים נרוויח רווח עצום -רווח גופני,נפשי ורוחני.
מבחינה גופנית נרוויח:
מערכת חיסון חזקה יותר שמשמעה- פחות חולאים. חולאים קשים אשר לא היו מוכרים בדורות קודמים ומחלות ומצבים ,גם כאלו שנראים כל כך רגילים כמו התקררויות או "סתם" חולשות של גוף ונפש . בנוסף נרוויח החלמה מהירה וקצרה במצבי חולי. רווח נוסף לדוגמא : קשב,ריכוז והיפראקטיביות הם מושגים המוכרים היום לכלל ההורים והמחנכים, ילדים רבים מאובחנים היום כלוקים בהפרעות אלו ואחרות . הימצאם של ילדים כאלה בכיתה מפריעה לקצב ואווירת הלימוד. שינוי ושיפור תזונתי הם גורם משמעותי ביותר -ופעמים רבות זהו הטיפול היחיד הנדרש לשיפור וטיפול במצבים אלו!. ילדים ככלל נפגעים מאוד מאורח החיים והתזונה הקלוקלת ובכך שאנו מספקים לילדינו ולנו תזונה נכונה ובריאה יותר- אנו מקיימים הלכה למעשה את תפקידנו כהורים ומעניקים לבני המשפחה יכולת - ללמוד,לשמור ולקיים –עד 120 מתוך בריאות.

מבחינה נפשית נרוויח "נפש בריאה בגוף בריא". הגוף והנפש קשורים זה לזה, אם הגוף חולה הנפש מושפעת ולהפך. חסרון או עודף אפילו מזערי באחד ממרכיבי המזון-ויטמינים ומינרלים משפיע ביותר על בריאות הנפש והגוף. חרדות,מתחים,מחלות עצבים,חולאים משונים ועוד . דוגמא ידועה ועצובה היא פרשת רמדיה שבה "רק" ויטמין אחד מתוך קבוצת הB הוצא מהפורמולה והדבר גרם לנזקים עצומים לתינוקות.

מבחינה רוחנית תזונה נכונה היא לא אופנה חולפת אלא ציווי אלוקי וישנם הלכות ברורות לשמירת הגוף: 
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" היא מצוות שמירת הגוף וזו המצווה היחידה שנאמרה בה המילה מאוד.
הגמרא (במסכת ברכות ל"ב ע"ב )לומדת מהפסוקים "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" (דברים ד, ט"ו) ו"רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד" (דברים ד',ט')ו ומבאר הריב"ש "כאשר גופו חולה,גם הנשמה נחלשת ואינו יכול להתפלל כראוי,אף על פי שהוא נקי מעבירות. לכן צריך האדם לשמור על בריאותו מאוד" (צוואת הריב"ש ע"א)
וכך אומר גם בעל הקיצור שולחן ערוך בסי' ל"ב בו הוא מפרט את הלכות שמירת הגוף על פי הטבע שעיקרם מהרמב"ם בהלכ' דעות.
יש הטוענים כי ימינו קצובים מאת הבורא יתברך. ממילא הוא החותך חיים וטעות היא לחשוב כך!! שכן אדם שמביא עצמו לידי סכנה,עתיד ליתן את הדין על שגורם למיתת עצמו! ולכן מוטלת חובת ההשתדלות על כל אדם לשמור על נפשו ובריאותו וכמובן על בריאות ילדיו ובני ביתו
כותב החזון איש (קובץ אגרות חלק א' סי קלו) "וכשאני לעצמי,הנני חושב את ההשתדלות הטבעיות במה שנוגע לבריאות,למצווה וחובה,וכאחת החובות להשלמת צורת האדם, אשר הטביע היוצר ברוך הוא במטבע עולמו..."
ואלו דברי הרמח"ל בספרו מסילת ישרים(פרק "א) על האדם המקל ראש בבריאותו: "לא יהא נחשב אלא לשוטה גמור". הרמב"ם בספרו היד החזקה הלכות דעות מבאר בפרוט את מצות עשה של והלכת בדרכיו וזה לשונו "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא,שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה,לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדים את הגוף ולהנהיג עצמו בדברים המברין והמחלימים"
דבריו אלו מלמדים אותנו מדוע בעצם הלכות שמירת הגוף ובריאותו באו לפני הלכות תלמוד תורה ושאר תרי"ג מצוות. הרמב"ם מסיים פרק זה לאחר ביאור כל פרט ופרט מדרכי שמירת הגוף באומרו:"כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורינו,אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו, עד שיזקין הרבה וימות, ואינו צריך לרופא ויהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו..." על יסוד דברי הרמב"ם בפרק ד' יסד "בעל הקיצור שולחן ערוך" את סימן ל"ב ,הלכות שמירת הגוף על פי הטבע, וראוי לכל אחד ללמוד את דבריו.
בחלק ב' של המאמר נתייחס בע"ה באופן מעשי "לסור מרע ועשה טוב”. ונקבל כלים מעשיים, פשוטים וברורים להנהגות בריאות ותזונה נכונה.

למעוניינים להעמיק את הידע המעשי והרוחני אנו ממליצים על קריאת הספרים הבאים:
-חיים בריאים כהלכה – יחזקאל אסחייק
-אני ערב לו - מ.לוי
-"לבריאות" – רחל יהלום
-לחיות עד 120 - ח.ש. סדובסקי
-לסלק את הקוץ - ח.ש. סדובסקי


המדור בשיתוף "שמן טוב", מרפאה טבעית, שמני וצמחי מרפא, טלפון- 04 6820074
מייל- 
[email protected]
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה