close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם גזר באמת טוב לעניים?

מערכת שורשא אלול, תשסח01/09/2008

במסגרת סדרת מאמרים על מיתוסים בבריאות, אנו מעלים את השאלה האם גזר טוב באמת לעניים? טוב...

גזר מכיל כמות גבוהה של בטא קרוטן שהופך בגוף לויטמין A. ידוע כי אחד הסימפטומים של מחסור בויטמין A הוא בעיות בראייה ובמיוחד בראיית לילה, ראייה באור עמום וסנוור במעבר מאור לחושך. מי שיש לו בעיות ראייה הנובעות ממחסור בויטמין A אז כמובן גזר יעזור לו לרפא את הבעיה, אבל כל מי שיש לו בעיית ראייה אחרת כמו קוצר ראייה, פזילה או חולשת ראייה כתוצאה מזיקנה , הגזר יעזור לו כמו כוסות רוח.
מעבר לנושא העיניים כוס מיץ גזר
נחשבת לכוס של בריאות נטו. ספיגת הויטמין A על ידי מיץ גזר גבוהה בהרבה מאשר אכילת גזר רגיל ומאחר שויטמין A הוא אנטי מחמצן חזק הרי שתיית מיץ גזר נחשבת כיעילה במניעת השפעות הרדיקלים החופשיים.

הרדיקלים החופשיים זוהי תנועה לאומנית סינית שפעלה נגד מאו טסה טונג. מה פתאום ?? לא סינים ולא טונג. הרדיקלים החופשיים אלה מולקולות חמצן שחסר להן אלקטרון בקליפה החיצונית והם אותם גורמים בגוף האדם האחראים לתופעות זיקנה ולמחלות קשות כמו סרטן סתימת עורקים וצרות נוספות אחרות ולכן מיץ גזר יכול לצמצם את הסכנה הכרוכה בכך. בנוסף , מיץ גזר משפיע לטובה על ניקוי הכבד דבר שיכול למנוע צרות הנובעות מבעיות של עודף רעלים בגוף. בקיצור, לרוץ לקנות מסחטת מיץ ולהכין 2 - 3 כוסות מיץ גזר לשבוע.
המהדרין מוסיפים למיץ גם סלק והשילוב של גזר עם סלק מטהר את הכבד עוד יותר טוב. המשקה נראה כמו מיץ של ערפדים אבל טעמו מצוין ותועלתו רבה.
ויטמין A חשוב ,בנוסף להיותו אנטי מחמצן ועוזר לראיית לילה, גם בכך שהוא מקל על מחלות ריאה, שומר על בריאות העור ובמיוחד מונע פצעי בגרות ונוטל חלק בבריאות השיער, הצפורניים והחניכיים.
כיון שויטמין A נמצא בכמות גדולה בכבד ובביצים, 2 מאכלים שאנשים נזהרים מהם, הרי הגזר הוא התחליף הטוב ביותר.
מי שאוהב תפוחי אדמה מתוקים ( בטטות ), יכול להוסיף גם אותם לרשימה כי גם הם מכילים כמות גבוהה מאוד של ביטא קרוטן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה