close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על אומגה 3 - בשפה פשוטה

שמעון וגילה הלאגכ תמוז, תשסט12/07/2009

אומגה 3 היא מילת קסם. כווולם ממליצים: המדיה, המוכר בבית טבע, המטפלים ברפואה טבעית. כולם טוענים שאומגה 3 היא מחויב המציאות בימינו אלה. בשפה ברורה ופשוטה על הפלא. מהי האומגה3 איך מסייע השימוש בה ואיך נכון לרכוש אומגה 3.

נדמה לפעמים שאומגה 3 היא מילת קסם. כווולם ממליצים: המדיה, המוכר בבית טבע, המטפלים ברפואה טבעית. כולם מתעקשים שאומגה 3 היא מחויב המציאות בימינו אלה -והם צודקים!
מאמר זה מטרתו להסביר בשפה ברורה ופשוטה על האומגה 3 . מהי האומגה3 איך מסייע השימוש בה ואיך לרכוש נכון אומגה 3.

אומגה 3 הוא שם כללי לתת קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות. תת קבוצה נוספת היא האומגה 6 . קבוצת האומגה 3 מכילה 3 חומצות שומן- ALA, EPA,DHA. חומצות השומן מקבוצת אומגה 3 הכרחיות לתפקוד אופטימלי של כל תא בגופינו! מכיוון שגופנו אינו מייצר את החומצות ,המקור לקבלתם הוא דרך המזון. המקורות הטובים ביותר הם דגי ים קרים ומקורות צמחיים שמן פשתן ומרווה.
תושבי צפון אפריקה נהגו לצרוך דגי ים בתפריט התזונה שלהם על בסיס קבוע. ואילו באירופה שבה דגי הים לא היו נפוצים, זכור ולא לטוב טעמו של שמן הדגים שנאלצו הילדים לבלוע. השינוי שחל בקצב החיים והתפתחות תעשיית המזון שינו לרעה את הרגלי התזונה. אנו צורכים היום בעיקר מזון תעשייתי, מעובד ועתיר בחומרים מזיקים. מזון זה מלבד היותו מזיק לגוף, מונע מאיתנו קבלת תוספי תזונה הכרחיים' שאחד העיקריים בהם הוא -אומגה 3.

התועלות מצריכת אומגה3:
אומגה 3 מונעת מיגרנות. מונעת מחלות לב וכלי דם , מורידה רמות טריגליצרידים (שומנים מזיקים) בדם. מטפלת במצבי דלקת כרונית (כגון דלקת פרקים), מטפלת ברמות גבוהות של כולסטרול, ויתר לחץ דם. היא מסייעת בפעילות תקינה של המוח, עוזרת בטיפול בלקויות למידה, תורמת מאוד להגברת יכולת הקשב וריכוז אצל מבוגרים וילדים.
אומגה 3 מסייעת בטיפול בדיכאון: מחקרים הראו, כי יש קשר ישיר בין סוגי דיכאון שונים ורמת אומגה 3 נמוכה אצל אותם בעלי דפוסים דיכאוניים. כתוצאה מכך, החלו להוסיף לחולים דיכאוניים אומגה 3, בנוסף לטיפולים הקונבנציונאלים, ובהדרגה החלו להקטין מינונים של פרוזאק, סרוקסט, ליתיום, ריטלין ותרופות נוספות.
אומגה 3 מסייעת בטיפול בתופעות נוירופסיכיאטריות נוספות כגון: אוטיזם, תסמונת טורט, OCD , חרדות ודיכאון. מכיוון שאומגה 3 גם מונעת הרס המיאלין ומעודדת בניה מחדש שלו, יש באפשרותה לסייע להפחתת הסימפטומים במחלות כמו טרשת נפוצה, אלצהיימר ופרקינסון ולהאט התפתחות מחלות אוטואימוניות, אלצהיימר ודמנציה.

לנשים האומגה מפחיתה את תופעות הקדם-וסתיות (PMS). בהריון:מסייעת במניעת קרישת יתר, דיכאון הריוני, רעלת הריון, לידה מוקדמת ויכאון אחרי לידה. נשים שאינן צורכות אומגה 3 , חשופות יותר לדיכאון שלאחר לידה, הנובע ממחסור חמור של אומגה 3 .

לאומגה, תרומה בתחום התפתחות תקינה של מוח העובר, מערכת העצבים ורשתית העין. במחקרים שנערכו בדנמרק נמצא, כי נשים שנטלו אומגה 3 בזמן ההריון ובזמן ההנקה, ילדו ילדים בשלים יותר , בממוצע שבוע מאוחר יותר, ועם מנת משכל גבוהה יותר לעומת הקבוצה שלא נטלה אומגה3.

השפעת האומגה 3 על תפקודי המוח
נזכיר כי ישנן שתי קבוצות של חומצות שומן החיוניות לתפקודי המוח-חומצה ארכידונית שהיא אומגה 6 וחומצות השומן DHA וEPA שהן אומגה 3.
עקב התזונה המודרנית קיים במוח האדם עודף גדול באומגה 6 וחוסר באומגה 3. זה ההסבר לריבוי מקרים של הפרעות קשב וריכוז,היפראקטיביות, דכאון,חרדה, דרגות אוטיזם וטרשת נפוצה.
נסביר בפשטות כיצד מתנהלת הפעילות במוח: תאי המוח דומים למערכת חשמלית הבנויה תאים תאים. כל תא עטוף בריקמה שומנית אשר תפקידה להגן על התא וכן להעביר מסרים מחוץ אל תוך התא. בנוסף, בין כל תא לתא יש רווח הנקרא רווח סינפטי. בכדי לסגור מעגל ולהעביר תשדורת עצבית (פקודה) בין התאים, צריך מתווך עצבי (נוירוטרנסמיטר) שהוא כעין שליח כימי. בין הנפוצים ב"שליחים" מסוג זה, נמצא את הדופאמין, סרוטונין והאצטיל-כולין.
כדי שהפקודות תעבורנה בצורה ברורה וללא קצר צריך שהתא יהיה מאוזן ובריא. משמע, יכיל את כל חומרי הבנין של התא- חומצות השומן אומגה 3 ו6 בצורה מאוזנת.
חוסר איזון גורם במילים פשוטות לקצר בתקשורת, אי יכולת העברת מסרים ו/או מסרים שאיכותם תהיה ירודה. קשב וריכוז- הסיבה העיקרית לתופעות האלו הן מחסור במוליך העצבי דופאמין. התרופה ריטאלין היא מגבירת דופאמין ומעכבת אותו בתאי העצב וכך נוצר, באופן מלאכותי ריכוז גבוה ברווח הסינפטי (בין תאי העצב) ומלאכותית, לכמה שעות נוצרת יכולת הקשבה וריכוז. כמובן שכשפגה השפעת התרופה- יש נפילה, כמו בכל סם. גם התרופה פרוזאק לטיפול בדיכאון, חרדה ולחץ גורמת לעיכוב מלאכותי של הסרוטונין שהוא המוליך האחראי על מצב הרוח.
לעומת תרופות אלו, האומגה מחדשת את מעטפת התא,כתוצאה מכך חל שיפור בהעברת המסרים הבין עצביים בין תאי העצב ונוצר איזון בשדרים של המעבירים הבין עצביים כמו דופאמין וסרטונין .

רכישת אומגה 3: בכדי לראות באמת תוצאות, חשוב ביותר להקפיד על מספר כללים בעת רכישת אומגה 3:
ההרכב האופטימלי של כמוסת אומגה 3 צריך להיות ביחס של 3:2 לטובת חומצת השומן EPA . חלק מהקפסולות בשוק אכן מכילות יחס זה, אך חלק מכילות יחסים אחרים פחות יעילים. בייחוד מזיקים שמנים המכילים רק את חומצת השומן DHA או כמות גדולה של חומצת שומן DHA לעומת חומצת השומן EPA .
אחוזי חומר פעיל- בעת רכישת אומגה 3 צריך לוודא מהו ריכוז החומר הפעיל בכמוסה. בשמן דגים יש רק שני רכיבים פעילים-חומצות השומן EPA ו DHA. עוד נמצאות בשמן דגים חומצות שומן נוספות אשר אינן פעילות. רוב השמנים בשוק מכילים 10%- עד 30% חומר פעיל בלבד האידיאלי כמובן הוא ריכוז של 50%.
טריות המוצר- כל השמנים נוטים להתחמצן במהירות בעיקר בתנאי חום,לחות ואור. יש לוודא שהמוצר הוא טרי, לבדוק את תאריך הייצור.
מינון – המינון הנדרש בלקיחת האומגה משתנה מיצרן ליצרן בהתאם לחומר הפעיל, גיל ,משקל והסיבה ללקיחת האומגה. יש לברר את המינון הנדרש לפני תחילת השימוש באומגה 3.
 
לשאלות נוספות, הבהרות והתייעצות אישית, לפנות לטלפון 04-6820074 או לדוא"ל [email protected] 

" שם-ן טוב רפואה טבעית" שמעון וגילה הלאג
http://www.shementov-natural.com/
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה