close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מצילים את אור הגנוז- כנס חירום

מערכת שורשח ניסן, תשסט02/04/2009

תושבי היישוב אור הגנוז נמצאים בפני מפולת אמיתית בשל קריסת רשת המרכולים "ברכת השם", בקול רעש גדול. נגישות הנושים, ביזת החנויות והמשבר הכלכלי מאיימים על סגירת היישוב!

מי שמכיר את היישוב אור הגנוז, יודע שאין מקום כזה.

אור הגנוז הינו קהילה ויישוב אשר הוקם ב1989, מתוך הרצון ליישם באופן מעשי את מצוות "ואהבת לרעך כמוך"- אהבת הזולת וערבות הדדית, בכדי לקיים חיי חברה בריאים. רעיון חברתי שעובר כחוט השני בכל כתבי וערכי היהדות, ומהווה את משוש ושאיפת העולם כולו "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ".
ההתגלמות בפועל של חברה ששמה לה למטרה לדאוג לצרכי כלל חברי הקהילה (צרכי הזולת), חברים שערבים למילוי מחסורו של הזולת, דואגים לאושרם של כלל החברים ומקיימים בפועל חיים של השפעה ונתינה אחד לשני, מתוך אהבה, אכפתיות, כבוד, שיתוף פעולה, אחדות ואחריות הדדית.
אור הגנוז הוא יישוב שתושביו – רובם ככולם בעלי תשובה –הרואים בעבודה יצרנית לא פחות מאשר אמצעי לתיקון המידות והחברה. וכל זאת מבלי לוותר על לימוד פנימיות התורה בשעות הצלולות של לפנות בוקר וקביעת עיתים ללימוד גמרא משנה והלכה.. חברי היישוב מפעילים עסקים משותפים מתוך כוונה להפוך ליישוב שיתופי לחלוטין, שדרכו הייחודית מבוססת על תורת הרב אשלג –לקיום מצוות "ואהבת לרעך כמוך" כאמצעי לקירוב הגאולה ברחמים
בחודש האחרון נפל דבר בישוב עסק מרכזי בכלכלת הישוב –רשת הסופרים "ברכת השם" קרס בקול רעש תקשורתי גדול. רשת הסופרים "ברכת השם" הוקמה על מנת לאפשר לאוכלוסיות מעותות יכולת לרכוש מוצריי מזון ובית במחירים נמוכים השווים לכל נפש, זאת מתוך האידיאולוגיה שלהם של עזרה לזולת.
המשבר הכלל עולמי, בצירוף השפל הכלכלי בצפון מאז מלחמת לבנון השנייה יצרו מציאות בלתי אפשרית עבור עסק שמתגלגל ללא הון עצמי. הקריסה לוות במראות קשים של ביזה מתוקשרת בסניף הרשת בחצור הגלילית, צווי עיקול שקיבלו אנשים פרטיים חסרי אמצעים, נושים אלימים ומאיימים...
למעשה כל משפחות הישוב נמצאות באותה סירה המאיימת לטבוע. חברי הישוב נתנו כל מה שהיה להם: משכנו בתים, לקחו הלוואות פרטיות ועוד, הכל על מנת להציל את העסק אך ללא הועיל.
הקריסה מאיימת להפיל כיום את כל העסקים של הישוב אשר הינם והיו ערבים ל"ברכת השם" כמו מגדל קלפים ברוח, ולהביא חלום נפלא לקיצו, ולגנוז מחדש את האור
הישוב שדגל בבנין ארץ ישראל וייהוד הגליל, משך משפחות רבות לאזור הגליל מאז הקמתו. בעקבות שיעורי התורה, הסמינרים וקירוב הלבבות שעוסקים בו חברי הישוב. בין המקומות היחידים שמאירים את אחדות ישראל בפועל (הפרויקט האחרון נקרא "האומה") ומזכירים לנו שאנו כולנו משפחה אחת.
מצבם הנוכחי מאיים להוריד את הישוב כולו מהמפה, על מגוון פעולותיו הברוכות, אסור לנו לעמוד מנגד ולתת לדבר נורא כזה לקרות, ממש " לא תעמוד על דם רעך"
במוצאי שבת הקרוב, פרשת צו – י"א ניסן (09\4\4) יערך אי"ה כנס התרמה גדול להצלת ישוב אור הגנוז בבית הכנסת הגדול בתל אביב רח' אלנבי 110 בשעה 21:30
לא מדובר כאן בהצלה של עסק - אלא הצלתן של 73 משפחות, הצלה של רעיון שהיה גנוז אלפי שנים בבטן העם היהודי וסוף סוף התחיל לצאת לאוויר העולם ולהאיר את החשיכה שמסביב.
ניתן לתרום להצלת הישוב דרך עמותת תפילת ישי 04-6987398
מס חשבון: 43494 בנק:12 סניף:714 לברורים נוספים לגבי תרומות:0527-655174
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה