close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתוך דיוני הכנסת, ערב אישור ההתנתקות

מערכת שורשכג טבת, תשסט19/01/2009

אמירות מימין ומשמאל ערב אישור תוכנית ההתנתקות על ידי הכנסת. מדהים לקרוא...

אריאל שרון:

"אומרים לי כי ההתנתקות תתפרש כנסיגה מחפירה תחת לחץ ותגביר את מתקפת הטרור, תציג את ישראל ברפיונה, ואת עמנו כעם שאינו נכון להילחם ולעמוד על שלו. אני דוחה על הסף את האמירה הזאת".

אופיר פינס:

"אדוני היושב-ראש, לפני שהגעתי היום לכנסת הבאתי את בני לתל-השומר; הוא קיבל צו גיוס, וזה נפל בדיוק היום. בדרך אמרתי לעצמי, יכול מאוד להיות שדווקא ביום הסמלי הזה אני צריך להודות לאריאל שרון מעל הבמה הזאת על זה שהוא נותן לי ולרעייתי תקווה, שהבן שלי, לכשיתגייס, לא יצטרך לשרת את עם ישראל ברצועת-עזה".

רן כהן:

"ההתנתקות טובה לביטחון. הנה, נאמו כאן אנשי הימין ודיברו על ה"קסאמים" שיעופו מכאן לשם. מתי עפים "קסאמים" על שדרות? לאחר שיצאנו מרצועת-עזה או כאשר אנחנו נמצאים ברצועת-עזה? מתי הטווח שלהם גדל? כשיצאנו משם או כשאנחנו נמצאים שם? אני אומר לכם, מי שרוצה היום לחוס לא רק על שדרות אלא גם על אשקלון, על שתיהן, צריך להבין שאם לא נצא מרצועת-עזה, בתוך שנתיים-שלוש, אולי שנה, הטווח יגיע לאשקלון. לזה מחכים אנשי הימין? הרי זה קרה כאשר אנחנו שולטים שם. לכן, מסיבות ביטחוניות טהורות צריך לצאת משם על מנת להיפרד, שיקרה הסינדרום שקרה עם לבנון. יצאנו משם ונפסק הירי ולא התחיל הירי ולא התפתח. זה מה שצריך לעשות שם".

אורית נוקד:

"אני רוצה להאמין, שכתוצאה מהפינוי והיציאה מעזה, הזרם הפלסטיני המתון  יתחזק, הטרור יפחת".

יובל שטייניץ:

אנסה להסביר על קצה המזלג, ככל שיתיר הזמן, את הלוגיקה, את ההיגיון הבסיסי של תוכנית ההתנתקות מרצועת-עזה... היא תוכנית לא קלה, היא לא תביא מזור לבעיות הביטחוניות, אבל היא עשויה - בהסתברות די גבוהה - לשפר את מצבנו הגיאו-אסטרטגי".

משה גפני:

"יש כאלה שטוענים שאם אנחנו נעזוב את רצועת-עזה הגבול יתקרב - אני לא רוצה להתווכח על העניין הזה, מכיוון שהוא לא רלוונטי היום לענייננו, הוא יהיה רלוונטי בעתיד - יכולה להיות סכנה לאשקלון, אפילו לאשדוד, אומרים. אגב, גם לגבי לבנון אמרו את זה - שאם נצא מלבנון יש סכנה שיירו טילים על זיכרון-יעקב. אין "קטיושות" על קריית-שמונה, וחיילים לא נהרגים בלבנון".

שאול מופז:

"אני משוכנע כי המהלך הכרחי ונכון. יש בו כדי להעניק יותר ביטחון לאזרחי ישראל ולהפחית את העומס המוטל על כוחות הביטחון, בלי לגרוע מיכולתם של צה"ל וכוחות הביטחון לתת מענה יעיל לכל איום בכל נקודת זמן. יש בו כדי לחלץ את המצב מקיפאונו ולפתוח פתח למציאות אחרת, שתאפשר בבוא היום משא ומתן לדו-קיום".

מאיר שטרית:

"יש טענה, שיהיה איום על יישובים בנגב, וראש הממשלה או אנחנו בורחים מטרור. אני עוד לא שמעתי טענה מגוחכת כזאת". 

ומימין: 
צבי הנדל:

"האמת השנייה היא, שזה רע מאוד לביטחון, וצריך להגיד את זה. תקום שם מדינת "חמאס". כל האזור מאשדוד ועד באר-שבע בסכנה, כל הדרום בסכנה".

אלי ישי:

"מדובר על יישובים יהודיים שאנחנו מפנים, וייכנסו לשם "חמאסניקים", טרוריסטים, מחבלים, יתקדמו עוד כמה עשרות קילומטרים לגדר, והמנהרות יהיו משם, אל מתחת לגדר, והטילים יגיעו גם לאשקלון וגם לנתיבות. על כלום". 

עוזי לנדאו:

"היום אנחנו יוצאים משטח של ישות טרור,  ויודעים שתקום שם מדינת טרור, שיירו משם טילים או "קטיושות" או טילי קרקע-אוויר, וייפלו מטוסים, וכאשר ייפלו "קטיושות" באשקלון, ונחזור לאותו מקום, נפלוש הפעם למעין מדינה ריבונית. זה יקל את מצבנו הבין-לאומי, לחץ שאז נעמוד בו?"

איוב קרא:

"ישראל בורחת מהאחריות, ונגדל שם אזור של טרור, שכל היום ייפלו בו "קסאמים", לא רק על שדרות, הטווח כבר יהיה יותר קרוב לאשקלון וגם לאשדוד, והם ישכללו את ה"קסאמים" ואת המרגמות ואת הארטילריה שלהם. לכן, המצב הזה לא מביא שום ביטחון, המצב הזה לא יביא לכלכלה יותר טובה, כי אזור הדרום יהיה חם מאוד בתקופה הזאת".

את ההקלטות מתוך דיוני המליאה ניתן למצוא כאן

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה