close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל כך זול וכל כך יקר

לין ג'אן-שיאנג ודליה הרפזיז כסליו, תשסט14/12/2008

השוק מוצף בקישוטים ותכשיטים זולים ביותר מסין, וזה נוח מאד לצרכן, אך מאחורי המחיר הזול מסתתר סיפור של מחיר יקר מנשוא

 
פרפרים שהוכנו
על ידי מתרגלות פאלון גונג במחנה עבודה בכפייה היי-זו-איזי בעיר צ'נג-צ'ון, פרובינצית ג'י-לין
  

בשנים האחרונות הפכה סין ליצרנית מספר אחת לשווקי העולם. מוצרים זולים ביותר "made in China" ממלאים את חנויות הטקסטיל, הצעצועים והבגדים. אנשים מתלהבים וחושבים שהעבודה פשוט זולה בסין. אולם הסיבה היא שרבים מהמוצרים האלה מיוצרים על ידי מיליוני אנשים בעבודת פרך במערכת ה"לאו גאי" - מחנות העבודה בכפייה ל"חינוך מחדש", בתי הכלא ומרכזי שטיפת המוח.
עבודת הפרך היא חלק בלתי נפרד מהעינויים שעוברים אזרחי סין שהמשטר אינו מעונין ביקרם במחנות העבודה בכפייה. רוב רובם של הכלואים נעצרו בהוראת המשטר הדיקטטורי שלא כחוק, ביניהם אזרחים שעתרו על עוולות שהמשטר עשה כלפיהם, שוחרי חופש ודמוקרטיה, ועשרות אלפי, ואולי יותר, מתרגלי פאלון גונג הנעצרים לתקופות ארוכות ללא שום הליך לגלי.

סגן יו"ר הפרלמנט האירופי, אדוארד מק'מילן-סקוט כתב במאמרו ב- Yorkshire Post"כוח החרם של הספורט": "הארי וו, בדלן שחי בגלות, מנהל אגודת מחקר בארה"ב שמעריכה כי ישנם כ-1,100 מחנות ענישה במערכת ה"לאו-גאי" של סין בה מוחזקים כ-6.8 מיליון אסירים, רובם ללא משפט".
מתוך החלטת הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני ב-10 במאי 2007 בעניין ה"לאו גאי":
"שיטת הגולג הסובייטי שייכת כבר לעבר, ובכל זאת, שיטה שהיא מדכאת בצורה דומה ובלתי אנושית, מתבצעת כנגד אזרחים של הרפובליקה העממית של סין. בתוך סין, על מתנגדים פוליטיים, מופעל טרור בשיטה דומה הנקראת שיטת לאו-גאי (מחנות עבדות). [...] מיעוטים אתניים, כמו הטיבטים, המונגולים, האויגורים ומיעוטים דתיים, במיוחד מאמיני הפאלון גונג, הן גם קבוצות שנשפטות למחנות עבודה ללא תהליך משפטי חוקי. זה לא עוצר כאן, בלמעלה מ-1,000 בתי כלא, מחנות עבודה ומה שנקרא מרפאות פסיכיאטריות, שמקורן מתקופתו של מאו, מתנגדים סובלים ממאסרים כפויים "ושטיפת מוח פוליטית", ללא משפט או הליך חוקי כלשהו. [...]
מלבד היותם נתונים לשטיפת מוח פוליטית, אסירים במחנות אלה נאלצים לעבוד בעבודת פרך ללא תשלום, למעלה מ- 16 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע...[...]
התנאים בבתי הכלא ובמחנות העבודה הם בלתי אנושיים. האסירים נאלצים לטפל בכימיקלים רעילים ללא מכשירי הגנה, או נאלצים לעבוד במכרות אסבסט מזוהמים שם מתעלמים לגמרי מכל חוק בטיחות מקצועי. בטיחות מקצועית אינה קיימת במחנות אלה.
האסירים סובלים צורות שונות של עינויים. החיים הופכים זולים ומוות עקב חוסר תזונה, עבודה עודפת, אפיסת כוחות ועינויים, מוערך כחסר חשיבות. כמו כן, אחוז ההתאבדויות הוא מאוד גבוה בין אסירים.
אסירים לשעבר במחנות העבודה הגרים מחוץ לסין ניסו ללא הצלחה לספר לעולם המערבי את האמת המתרחשת במחנות העבודה (ובתוכם המוסד למחקר הלאו-גאי). המפקח המיוחד של האו"ם בנושא עינויים אכזריים, בלתי אנושיים ומשפילים, פרופסור מנפרד נואק, דיבר בדוח ששוחרר, על תנאי כלא משפילים במחנות העבודה הלאו-גאי, אחרי ביקור בסין בדצמבר 2005. העינויים במחנות הלאו-גאי מתועדים היטב. הקונגרס האמריקני העביר החלטה עם 413 תומכים להצבעה אחת (החלטת קונגרס 294) ב-16 בדצמבר 2005, המגנה את שיטת המחנות הבלתי אנושיים האלה.
אפילו אם גרמניה מעונינת בתמיכה של יחסי ידידות בונים עם סין, הממשלה הפדרלית אינה יכולה לאפשר לעצמה עוד להישאר דוממת בעניין התנאים במחנות הלאו-גאי."


תתאכזרו - תרוויחו
מאז תחילת הרדיפה של הפאלון גונג בסין הורחבה מערכת הלאו גאי בסין, ונרתמה לחוזי עבודה של חברות סיניות עם חברות מחוץ לסין. המוצרים בסופו של דבר מגיעים לארה"ב, אירופה, יפן, אוסטרליה, ישראל וכו'.
ההנהלה והצוות במחנות העבודה בכפייה מרוויח בונוס בהתאם לכמות המוצרים המיוצרים שם, ולכן יש לסוהרים אינטרס ברור להשית מכסות בלתי אנושיות של ייצור. והאסירים עובדים בפרך כשש-עשרה עשרה שעות בקצב רצחני כדי להספיק את המכסה ומי שלא עומד בה מקבל הצלפות, בעיטות, חשמול באלות חשמל וכו'. אין הנחות לאנשים מבוגרים מאד או במצב בריאות רעוע. תנאי החיים במחנות העבודה בכפייה בסין אינם תנאי אנוש, המזון הוא דל ולפעמים בכוונה מעופש, עובדים בקור ובחום קיצוניים ואדים רעילים. לא נותנים זמן לשטוף ידיים או להתקלח גם כשמדובר ב"מוצרים היגייניים" כמקלות אכילה. יש מקרי כינים ומוגלות פתוחות. אין שם ערך לחיי אדם, ולגבי מתרגלי פאלון גונג עוד פחות, כי מקבלים בונוס גם על שבירת המתרגלים פיסית ונפשית עד שיחתמו על הצהרות להפסקת התרגול. מי שמת תוך כדי ההתעללות הזו מנפיקים לו סיבת מוות טבעי כלשהו או התאבדות, אך לאחרונה הרשויות אינן רוצות שיהיו מספרים גבוהים מדי של מקרי מוות במעצר, לכן כשאסיר (בדרך כלל מתרגל פאלון גונג) מגיע למצב קריטי, קוראים למשפחתו שתיקח אותו הביתה. למעשה מדובר בגיהינום עלי אדמות.
שיונג וויי, אחותו של סיני שהתאזרח בישראל היא אחת מניצולי המחנות בסין. היא חולצה לגרמניה בזכות מאמצים רבים, ולאחר התערבות האו"ם וממשלת גרמניה (בזמן מעצרה בסין היא הייתה סטודנטית בגרמניה).

מתוך העיתון הגרמני S?chsische (31 בינואר 2005): "היא נידונה לשנתיים במחנה לעבודה בכפייה ללא הליך משפטי. מאוחר יותר היא סרגה סוודרים וכפפות מהשעה שש בבוקר ועד ל- 9.30 בלילה. כל המוצרים היו מיועדים לייצוא. היא נזכרת: 'הנשים המבוגרות סרגו ובכו בו זמנית'. לא היה רגע של שלווה. הטרידו אותה והתעללו בה ללא הרף."

לכן כשאנשים מדברים על ה"נס הכלכלי" של סין ועל המסחר המשגשג שלה עם מדינות אחרות, שידעו שה"נס" נקנה בשיטת "הרצחת וגם ירשת" על גבם של כלואים שרובם המכריע הוא אנשים שומרי חוק שנכלאו בשרירות בהוראת משטר דיקטטורי, ושאותו משטר גם "עושה עליהם קופה".
 
קישוטים ותכשיטי ילדים שהוכנו על ידי מתרגלות פאלון גונג במחנה העבודה בכפייה מא-סאן-ג'יה (הידוע בשם "מאורת הגיהינום") בעיר שן-יאנג, פרובינצית ליאו-נינג
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה