close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכתב גלוי מתושבי עכו

תושבי עכוכ תשרי, תשסט19/10/2008

אנו, תושבי עכו היהודים, כותבים אליכם איגרת זו כדי שתדעו את הסיפור האמיתי ובנוסף, מי מכם שיוכל לעזור, יבורך.

לכבוד: אחינו היהודים
מאת: אחיכם היהודים מעכו

אנו, תושבי עכו היהודים, כותבים אליכם איגרת זו
כדי שתדעו את הסיפור האמיתי ובנוסף, מי מכם שיוכל לעזור, יבורך.

יום רביעי בבוקר, ערב יום הכיפורים, אישה אחת הולכת לעשות קניות אחרונות באחת החנויות בעיר עכו. לפני שהיא יוצאת מהחנות, המוכר הערבי אומר לה:"שיהיה לכם חג שקט". האישה בתמימותה עונה לו:" לא כך אומרים, אלא, צום קל, חתימה טובה". עונה לה המוכר: "לא, לא, אני יודע מה אני אומר, שיהיה לכם חג שקט"...

באותו יום במקום אחר בעכו, באחד המפעלים, עובדת נערה יהודיה יחד

עם עוד פועלים ופועלות ערביים. בסוף היום אמר לה אחד הפועלים הערביים: "הלילה, יום הכיפורים שלכם, אנחנו לא הולכים לישון"...

*
המשטרה חסמה את הכניסות לשכונה המזרחית בעכו , שכונה גדולה שכל תושביה יהודים למעט 10 משפחות ערביות פחות או יותר.
ליל יום כיפור, נסתיימה התפילה וכולם יוצאים מבתי הכנסת והולכים על הכביש, הכביש מלא באנשים. לאט, לאט הרחוב מתרוקן ונשארים עדיין בני נוער הנהנים מהעניין שמותר ללכת חופשי על הכביש.
עד כאן נהדר, נכון?
השעה בערך 2:00 לפנות בוקר. בכבישים עדיין ישנם בני נוער.
בכניסה לעיר, מכונית נהוגה בידי ערבי פרצה את המחסום המשטרתי בכניסה לעיר ונכנסה לתוך השכונה היהודית במהירות של מעל 80 קמ"ש. הנהג הגיע לכיכר ("כיכר הגפרורים") עשה שם כמה סיבובים סביב הכיכר באותה מהירות בליווי "חראקות" . בתוך כך פגע בשתי נערות אשר לא הצליחו לברוח מהכביש בזמן. הוא המשיך קצת בנסיעה, עצר ליד בית כנסת וצעק לעבר הנערים שם:"מי אתם שתחסמו כבישים? אתם חושבים שזאת העיר שלכם? היא עוד תהיה שלנו!". בתוך כך גם הנערים שמעו גם על הפגיעה בבנות. מתוך שמירה של כבוד עם ישראל, על גאוות העם היהודי, היכו את הערבי שעשה את הפיגוע ויידו בו אבנים עד שהצליח להימלט על נפשו. הוא התקשר לערביי עכו העתיקה ולערביי הכפרים מסביב, אשר היו מוכנים לכך מבעוד מועד, והם הגיעו תוך 20 דקות באוטובוסים פרטיים, 500 ערבים רעולי פנים עם אלות וגרזנים בידיהם הולכים ברחבי העיר צועקים "אטבח אל יהוד" והורסים כל דבר אשר נקרה בדרכם ממכוניות ועד חנויות. התושבים שהיו בחוץ ברחו לתוך הבתים, חלקם אפילו נרדפו ע"י המחבלים עד שמצאו מקום להיכנס אליו, השאר התעוררו משנתם והזעיקו את המשטרה אשר, אומנם, הגיעה- אך לא עשתה דבר. מדוע, אתם שואלים? מכיוון שהשוטרים שהגיעו היו שוטרים דרוזים וערבים. את השוטרים הדרוזים הבריחו המחבלים באיומים ובאלימות . השוטרים הערביים לעומתם עודדו את פעילות המחבלים ואמרו להם בערבית כמובן :"תמשיכו כמה שיותר לפני שהיס"מ יגיעו". התושבים שאינם מבינים ערבית נדהמו לראות המון ערבי מנפץ מכוניות ליד ביתם והשוטרים הולכים אחריהם ואינם עושים דבר. ואמרו לשוטרים – "תעצרו אותם!" – תשובת השוטרים הייתה – "כנסו הביתה!" . אישה אחת מספרת שכאשר היא שמעה וראתה את כל הפוגרום הזה ואת דברי העידוד של השוטרים למחבלים, חזר אליה זיכרון ילדותה בתוניס - הפרעות שהיו הערבים עושים ליהודים בדיוק באותה צורה- והיא פשוט לא יכלה להפסיק לבכות.
הפרעות הופסקו רק כאשר היס"מ הגיעו- אף ערבי לא נעצר!

*
מוצאי יום כיפור, כל אנשי עכו יצאו להפגנה. יש לציין שאף אחד לא ארגן את ההפגנה הזו, לא מוסד ציבורי כלשהו, לא עמותה, לא גוף ציבורי, לא מפלגה וכד'. האנשים פשוט יצאו מהבתים להפגין, אלפים אלפים של תושבים יהודים אשר הבינו שעל דבר כזה אסור לשבת בשקט! שאם לא נגיב עכשיו המצב רק יחמיר!
המשטרה והיס"מ הביאו כוחות מתוגברים הכוללים זרנוקי מים, רימוני הלם, כדורי גומי ופרשים. כולם מופנים כלפי הציבור היהודי בעיר. הם זרקו עלינו לתוך ההמון את כל התחמושת הזו ויש מספיק עדויות של אנשים שנפגעו מכך.
כשראינו שלא נותנים לנו לעבור לעיר להפגין, הוחלט לעשות מעשה – התחלנו לחזור לתוך השכונה (השכונה המזרחית)- ואנחנו רוצים להדגיש ש"אנחנו" זה כולם - צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים, נשים וגברים, ימניים ושמאלנים.
עברנו בכל רחובות השכונה וכל רכב של ערבים נותץ ונזרקו אבנים לכיוון כל בית אשר גר בו ערבי. כשהגענו לאחד הבתים – הערבי ובנו התחילו לירות עלינו אש חיה מאקדחים שברשותם. היס"מ לא עשו כלום חוץ מלהרחיק אותנו וחיכו לצבא שיגיע כדי לעצור אותו, להם אסור לגעת בו. וכך המצב נמשך עד לפנות בוקר שהציתו שתי מכוניות של ערבים. וכמובן, שהשוטרים מנסים בכל כוחם לעצור את העניין אך הם לא מצליחים.
מצד שני, הערבים בחלק השני של העיר, פרצו לבתים של יהודים ושרפו חלק מישיבת ההסדר. והשוטרים- הם הוצבו ליד מכוניות של ערבים כדי שהיהודים לא יפגעו בהם...
לצערנו, נעצרו כמה פעילים צדיקים יהודים.
השקרים אשר הופצו בתקשורת (ועדיין מופצים) והשקרים של הערבים (שעדיין משקרים) גרמו לכך שהיהודים רק הגבירו את הפעילות שהמשיכה גם להצתות בתים (שהיו ריקים מאדם) וגרימת נזק לרכוש. באחד הרחובות התחלנו לנגן, לשיר שירים ולרקוד "עם ישראל חי"... פתאום – מתוך אחד הבתים הערביים נחתו עלינו בלוקים, זכוכיות, אבנים וכד' – שפגעו בשלושה אנשים. לשבחם של היסמניקי"ם יאמר שהפעם הם נכנסו לתוך הבית והוציאו משם את כל המשפחה ,כמו כן נמצאו ברשותם , אלות אבנים בלוקים וגרזנים ו.... אנחנו מחינו להם כפיים!

חשוב לציין, שזה איננו מקרה חד פעמי. הערבים כבר במשך כמה שנים מציקים לזקנים ברחוב, מרביצים לילדים שיוצאים מבית הספר, פוגעים ברכוש חנויות יהודיות, מקללים, ועוד, כאשר בחגים זה תמיד יותר גרוע. וכל הזמן האלימות הערבית רק מתגברת בעידוד ההנהגה שלהם. המשטרה כמעט אינה עושה דבר בגלל שידיהם קשורות או אולי כרותות מאז "וועדת אור". אסור להם לעשות כלום לערבים וזו עוד סיבה להתפתחות האלימות.
התקשורת גם היא שותפה לפשע- הם מבקשים מאיתנו לשלוח תמונות וקטעי וידאו ואנחנו שולחים – אח"כ הם לוקחים את החומר הזה ומספרים סיפור אחר לגמרי ותמיד לטובת הערבים! אנחנו הפסקנו לשתף פעולה איתם.

בעניין ה"פסטיבל" – אנחנו מתנגדים לקיומו מכיוון שהמרוויחים הגדולים מכך הם הערבים, ה"פסטיבל" נותן להם משכורת לפחות לחצי שנה ואנחנו לא חושבים שהפרס הזה מגיע להם!

שנים שאנחנו שותקים, שנים שאנחנו לא מגיבים, והגיע הזמן לומר לכל העולם וכמובן לערבים:
אותנו לא מפחיד שום דבר! אנחנו לא ניתן יד לפרעות ופיגועים!
שכולם ידעו:
שאת הכבוד היהודי אף אחד לא ירמוס!
שרכוש יהודי אינו הפקר!
שדם יהודי אינו הפקר!

הגלות נגמרה – נגמר העידן שבו מרביצים ליהודי והוא שותק, מתחבא או בורח.
הגיע הזמן להוציא את הגלות מתוכנו – ללכת בראש יהודי מורם ולומר בלי פחד:"אני יהודי גאה- לא כדאי לכם להתעסק איתי!"

עכשיו, אתם בטח שואלים את עצמכם:
"מה אני, הקטן, יכול לעשות"?

אז יש לנו כמה רעיונות, וכל המרבה הרי זה משובח:
1. לשלוח מכתבים, פקסים, מיילים וכו'- לחברי כנסת ולכל מי שיש לו השפעה, על מנת לתבוע את עלבון הצדק ואת עלבון העם היהודי.
2. מי שיש לו יכולת כלכלית או שיש לו קשר למישהו כזה – להתחיל לגאול אדמות. לקנות בתים של ערבים (אפילו לא כדי לגור בהם) על מנת לעצור את התפשטותם.
3. מי שיכול ומעוניין לעבור לגור בעכו יתקבל בשמחה. חילוני-מסורתי-דתי-חרדי והעיקר שיהיה יהודי.
4. אתם מוזמנים לחגוג את שמחת תורה בעכו. בואו לחזק את ידי התושבים. בואו להגיד לנו אנחנו איתכם, אתם לא לבד! אנחנו לא מקבלים שום תמיכה לא מהשלטונות, לא מכוחות הביטחון ולא מהתקשורת ולכן זה חשוב להרבה יהודים שתבואו לחזק אותם.

בברכת חג שמח,
אחיכם
תושבי עכו

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה