close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חייבים למצוא דרך מעשית לדו קיום

יועז/ יפויט תשרי, תשסט18/10/2008

בלי שום קשר לדעות פוליטיות ובלי שום קשר לשאלה מי צריך לשלוט ביהודה ושומרון, אני סבור שחייבים למצוא דרך לחיים משותפים בערים המעורבות.

בלי שום קשר לדעות פוליטיות ובלי שום קשר לשאלה מי צריך לשלוט ביהודה ושומרון, אני סבור שחייבים למצוא דרך לחיים משותפים בערים המעורבות. ובכוונה אני לא משתמש במילים "דו קיום" שהפכו להיות מילים גסות בלקסיקון שלנו).
חייבים לזכור שהערבים שגרים ביפו, עכו, רמלה, נצרת וכדומה לא מתכוונים ללכת לשום מקום, שם הבתים שלהם ושם הם גרים עד הודעה חדשה. אין שום דרך מעשית לפנות אותם משם ולו רק בגלל התגובה המאוד חמורה שתהיה בתוך עם ישראל עצמו, בלי להזכיר את העולם כולו. רק מלחמה נוראית או משהו בסדר גודל כזה תיצור הזדמנות לשינוי בערים הללו וברור לכולנו שאנחנו לא מתפללים
שמלחמה נוראית כזאת תקרה... ומה לעשות- עם ישראל לא מעוניין כרגע להוציא את הערבים מהמקומות שהם הם חיים. מה שאומר- חייבים למצוא פתרונות מעשיים לחיים ביחד. חייבים להיות מעשיים ולחשוב על המציאות והמציאות במקרה הזה מוכתבת... גם אם אני מאלה שחושבים שאסור לאחמד טיבי להיות בכנסת. זו פשוט שאלה מעשית, בכלל לא של אידיאולוגיה. האם יש מישהו בציבור הדתי שחושב שבאמת מחר ניתן יהיה לפנות את ערביי עכו? מעשית? ברור שלא. ולכן- הפתרון הוא למצוא דרכים לחיים משותפים... פשוט אין שום דרך אחרת.
אם זה אומר ששוטרי יס"מ צריכים להיות ברחובות, אז מה שצריך, ואם זה אומר שהרבנים הראשיים צריכים לדבר עם מנהיגי דת מוסלמים- אז מה שיעשו. חייבים למצוא דרך מעשית לחיות ביחד עד שיקרה משהו ממש ממש מרחיק לכת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה