close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הגולשים החדשים

מערכת שורשיד שבט, תשסח21/01/2008

מהפכת האינטרנט הכשר כבר בעיצומה ובאינטרנט מתכוננים לגל הגולשים החדשים שעומד לשטוף את הרשת. JLinks, שימושון יהודי חדש שעלה לרשת השבוע נערך לקלוט את הגולשים החדשים

האיסור המוחלט שהטילו בציבור החרדי על האינטרנט עומד להעלם. במקביל, נפתחים אתרים חדשים כדי לקלוט את ציבור הגולשים החדש. כל מי שמעורה במהלך העניינים ידע שזה רק עניין של זמן בדומה למהפכת התקשורת שהחלה עוד עם כניסת הטלפון הסלולרי לתוך הישיבות. למרות שכדי להפוך את הטלפון הסלולרי לכשר, הוא הופשט מכל אפשרויותיו המתקדמות ונחסם עבור שירותים רבים, עדיין היה זה נחשב לצעד גדול בכיוון התקשורתי.

תהליך דומה קורה עם האינטרנט. הרבנים מודעים לכך שלא ניתן יותר להתעלם מהצורך הגדול הקיים בציבור החרדי לאינטרנט עבור עבודה וסידורים. הלחץ בציבור החרדי הוא גדול וכבר
עכשיו חרדים רבים גולשים באינטרנט למרות האיסורים המפורשים בנושא. בניסיון לעצור את הסחף, קמה חברת אינטרנט המציעה אינטרנט כשר ומסונן. גם כאן, כפי שקרה בטלפון הסלולרי, מדובר באינטרנט מצומצם מאד המיועד רק עבור עבודה ומידע ולא לצרכי פנאי ובידור. האינטרנט הכשר יהיה מבוסס על רשימת אתרים לבנים, וכך יהיה אפשר לצמצם לאפס את החשיפה לתכנים הלא ראויים.
 
עד היום היה ניתן לספור על יד אחת את מספר אתרי האינטרנט שפנו לציבור החרדי, וזאת משום שרק כעשרה אחוזים ממנו גלש באינטרנט למרות שבכ-90% מהבתים מצוי מחשב. אולם בקרוב צפויה עליה תלולה במספר הגולשים החרדים ולכן כבר עכשיו נפתחים אתרים שיהיו מוכנים לקלוט אותם. השבוע עלה לאוויר אתר JLinks (www.jlinks.co.il), שימושון יהודי המכיל קישורים לאתרים שנבדקו ונמצאו כמתאימים ושימושיים לגולש החרדי. לדברי מקימי אתר JLinks: "עבור חרדים רבים, תהיה זו הפעם הראשונה שבה הם גולשים באינטרנט. ניסינו לבנות אתר שיקלוט אותם וינסה להרגיל אותם לעולם החדש של האינטרנט בצורה קלה וידידותית". בעוד שימושונים אחרים באינטרנט ייחסמו מאחר שהם לא מכילים קישורים רק אתרים "כשרים", JLinks יהנה מהבלעדיות.

על פי בדיקה שנעשתה על ידי מקימי JLinks, בין האתרים הפופולאריים באוכלוסית הגולשים החרדים קיימים אתרים העוסקים בפרשת השבוע, לימוד תורה, לימוד הדף היומי, הכרויות לדתיים, נופש, מסעדות כשרות ואתרים חדשותיים. אתרי החדשות מובילים במדרוג בשיעור של כ-12% מכלל האתרים, אך באופן מפתיע, אתרי ההכרויות תופסים את המקום השני עם למעלה מ-9%. אחריהם מופיעים אתרים העוסקים בפרשת השבוע עם 6%, פורטלים דתיים עם 4.5% ואתרים העוסקים בלימוד הדף היומי עם 3%. משום כך החליטו באתר JLinks לאפשר גישה נוחה ומיידית דווקא לאתרים בנושאים אלו תוך שימת דגש על הנוחות, המיידיות והשימושיות.

בהקשר זה כדאי גם לציין את אתר "בבא קמא" (www.babakama.co.il) המגדיר את עצמו כ"שער הראשון לאינטרנט", משחק מילים על תרגום שם האתר מארמית. אתר "בבא קמא" היה הראשון שהצליח לרכז את כל אתרי היהדות הפזורים ברשת בדף אחד. הדגש הרב בפשטות ובישירות שנקטו מקימי אתר בבא קמא, יהווה עבורם ללא ספק יתרון בקרב הקהל החרדי שעדיין אינו רגיל לגלישה ולשיטוט באינטרנט.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה