close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ומה היעד עכשיו?

יהודהכה תמוז, תשסח28/07/2008

יהודה על הצורך להגיע לערוץ טלוויזיה, על רוב העולים שמגיעים מארצות רווחה ומי ימנע מהשליחים להישאר שם? וגם על הקשר בין פנטזיות לאי ריבונות.

• אחרי ההתגייסות לצבא, הקמת הגרעינים התורניים, הפובליציסטיים הדתיים בעיתונים הכללים ובפורטלים האינטרנטיים השונים, דרושה הפיכה תקשורתית מסיבית, כגון השתלטות על גוף שידור.
מדי כמה שנים הרשות השנייה מוציאה מכרז לזיכיון על אחת מרשויות הטלוויזיה (גם רדיו) ויש להיערך כבר היום ע"י יזמים ואידיאולוגים לזכיה באחד המכרזים הללו. אפשר להרים את זה, זה לא בשמיים ובהחלט ניתן לשתף פעולה עם גורמים איכותיים גם בציבור הכללי, זה לא חייב להיות מגזרי.
הפורמט בתחנה כזאת צריך להיות בסגנון גל"צ- תוכניות איכות כמו "שעה היסטורית" (אני יודע שהשידור החי שלה מוקלט בשבת,
אבל אני מודה ומתוודה שאני מאזין לשידור החוזר ביום שני בערב) או "תיאורית הקשר" (שלא נקראת כך היום) אבל הפורמט שלה ממשיך כבר כמה שנים ברציפות. כמובן שלכל תכנית יינתן אפיון ויזואלי בגלל אופי המדיה.
אני חוזר וטוען שזה אפשרי, צריך פשוט שכמה אנשים ירימו את הכפפה. את וועדת המכרזים ניתן לשכנע ללא בעיה מכיוון שהם מחויבים לתוכניות מקור, ואיכות. בנושא זה הקבוצה תצליח לעמוד בתנאי המכרז הרבה יותר טוב מכל הקבוצות האחרות.
הבעיה תהיה דווקא הרייטינג, שהרי בשביל רייטינג גבוה צריך מכנה משותף, ובד"כ כמה שיותך נמוך. אולם גם זו הנחה לא נכונה, לדעתי מה שצריך זה לשדר לקבוצה חזקה, מוגדרת ובזה עשינו את שלנו. בצד הפרסומות, לא צריך לפרסם את רשת פוקס, אלא פרסומות לטויוטה הייבריד ודומיה.
נכו,ן הערוץ בתחילתו יתאים לשכבת אנשים במעמד סוציו-אקונומי בינוני+ או לחילופין ציבור דתי\משכיל, אבל ניתן יהיה ליצור באז תקשורתי שגם אנשים במעמד נמוך יותר ירצו לבוא לידי ביטוי בערוץ, ולהתעדכן במה שקורה.
מצידי? אני כבר חולם על הפקת דרמה איכותית שמבוססת על "הכנסת כלה" של עגנון.
 
• בעיתון של ידיעות אחרונות מהיום יב' תמוז, דווח על כך שבכירים שתפקידם לעודד עלייה מעדיפים לא לחזור לארץ. לפי אופי הכתבה מדובר אומנם במספרים בודדים שמה שמאפיין אותם הוא הרצון להישאר בארצות רווחה ("די גולדענע מדינה") אולם זו תופעה. אז, לכבוד אנשי הסוכנות היקרים- דעו כל העולים מארצות הרווחה בשנים האחרונות הם דוסים לאומיים, אם גם השליח יתאפיין באותם נתונים אני מתאר לעצמי שהם ככל הנראה יחזרו לארץ קודשינו.

• ראיון אצל רזי ברקאי ביב' תמוז בעניין הר הבית, וזיקתו לעם היהודי או לחילופין לעם הטרקטורים: התראיינו מנחם ברוד דובר תנועת חב"ד וכנגדו עו"ד מוג'הידד, הקצף של הישמעאלי היה בעקבות הפרסום בשיחת השבוע על פתיחת לימודים בנושא עבודת המקדש בצורה מעשית. אבל אז מנחם ברוד הזמין הנחתה מהבן דוד, ודיבר על האמונה שיום מן הימים בצורה מופתית יפנו הבני דודים את המקום לטובת בית המקדש השלישי בליווי צמוד של מלך המשיח (חבדניק או לא חבדניק), ואז העו"ד אמר שזה מצוין מבחינתו שמנחם ברוד ימשיך לחכות למשיח שלו, והוא יישאר על ההר.
אני בטוח שמנחם ברוד חושב לעצמו צוחק מי שצוחק אחרון, אבל, מנחם ברוד היקר, לצערי אני מצטרף לגיחוך של הישמעאלי. אמונתך במשיח (תורשה לי אמירה קיצונית) משולה ל"אני מאמין באמונה שלמה בהארי פוטר". אני לא מתכוון לפגוע חלילה, אבל אמונות שמבוססות על פנטזיות, בלי הסברים מעמיקים למדרשי חז"ל על בניינים מופלאים שיורדים באש מהשמיים... דומים בצורה מופתית לאגדות נרנייה. כאן גם המקום להפסיק לגחך ולהאשים את מטפחיי האשליות הפנטזיונריות מבית דיסני באי הריבונות של מדינת ישראל בהר הבית. בששת הימים היה מספיק אש כדי להגיד שהבניין עשוי באש, והדוד דופק על הדלת, אבל לרעייה לוקח זמן להגיע לדלת, ועד שהיא מופיעה הדוד כבר מזמן חמק הלך....
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה