close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

"אנינחנו" – ערכת קלפי ציונות-דתית

מערכת שורשז כסליו, תשסט04/12/2008

אודות ערכה חדשה, כלי חינוכי, "קלפי משחק אנינחנו". העוסקים בדילמות ובאורח החיים הציוני דתי... כלי חדש.

השבוע הגיעו לסיומם שנה וחצי של עשייה חינוכית, אשר הוקדשו להכנת ערכה חינוכית המאפשרת בחינה קבוצתית משותפת של זהות ציונית-דתית. בערכה 98 ציורים מקוריים אשר צוירו על ידי יפעת שנלר, ואשר מתארים בצבעים חיים מגוון רחב של מצבי חיים וערכים אופייניים לציבור הדתי-לאומי בכלל ולנוער שלו בפרט. הערכה מהווה כלי חדשני, המאפשרת התמודדות אמיצה וגלויה של מחנכים ומנחים עם סוגיות יסוד של זהות ציונית ויהודית בעת הזאת.

בין הציורים ניתן לראות ציורים של: חיילי צה"ל, אינטרנט, הקמת ישובים בארץ, ריקודי שמחה, טלוויזיה, תפילה, נרגילה, מפגש דתיים חילוניים, הפגנה, חוף
נפרד, בנות מדרשה, חוף דוגית, גוש קטיף, סיגריות, ספר תורה ועוד המון ערכים ופעולות. כן צורפו לערכה 98 קלפי מילים המאפשרים הבעה ערכית ("אסור", "חובה") ורגשית ("מבלבל", "עצוב", "מעודד" ועוד). בחוברת למנחה שחוברה במיוחד לערכה פורטו 32 פעילויות חינוכיות שונות שניתן לבצע עם הערכה. זאת בצד הנחיות ודגשים לניהול קבוצת דיון איכותית.
הערכה פותחה על ידי יונה גודמן ממכללת אורות ישראל, במיזם משותף של מרכז ישיבות בני עקיבא ומרכז מהו"ת. לדברי גודמן: "בעת שרוחות סוערות, יש צורך בהעמקת שורשים. הערכה שואפת לתת למחנכים ולמנחים אפשרות קלה לפתח שיחות עומק עם תלמידיהם במגוון נושאים בוערים. שיחות המאפשרות לתלמידים להבין מה עובר עליהם, לברר ולסדר את מחשבותיהם, לגבש את עמדתם ביחס לדעות חבריהם, ולצאת משם למסע למידה משמעותי".

גודמן מציין כי דגש רב הושם על ציורים המבטאים את האתגרים התרבותיים שהנוער הדתי-לאומי מתמודד איתם. לדבריו, "בימינו יש צורך במאמץ חינוכי מודע ושיטתי כדי לסייע לתלמידים להעמיק את זהותם היהודית-ציונית".

לפרטים:
הרב יונה גודמן: 052.3356085
לרכישת הערכה: מרכז ישיבות בני עקיבא, 02.5331661 שלוחה 273
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה