close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תגלית של גבורה מול המסיונרים

מערכת שורשכט טבת, תשסט25/01/2009

מארגני תגלית מפעילים סינון חדש שעניינו למנוע ממסיונרים להצטרף לטיולים חינם בארץ הקודש, על חשבון הארגון. כצפוי, המסיונרים זועמים... ומכתב חיזוק מיד לאחים

בימים האחרונים החלו מארגני הטיולים של 'תגלית' המארגנים טיולי חינם לצעירים יהודיים מכל העולם שמבקשים להכיר מקרוב את ארץ ישראל ולהתרשם ממנה, לסנן מועמדים אמריקניים המעוניינים בטיול חינם לישראל כדי למנוע מהמיסיונרים הקוראים לעצמם 'יהודים משיחיים' להשתתף בנסיעות אלו. מעתה מתבקשים הפונים להצהיר כי הם יהודים ואף להצהיר בכתב: "אינני תומך בשום אמונות ולא ממלא אחר מצוות הקשורות בכל דרך שהיא ליהדות משיחית, יהודים למען אותו האיש או עברים נוצריים".

השאלון שעליו נדרש לחתום כל פונה מבהיר כי אם הפונה משקר הוא יסולק מהתכנית מיידית ויאבד את 250 דולר דמי
המקדמה. בנוסף, יתבקש המצטרף המתחזה לשלם את כל הוצאות הנסיעה- בסכום של קרוב לשלושת אלפים דולר, המשולמים על-ידי תגלית.

כצפוי, משנודעה המדיניות החדשה של 'תגלית', הגיבו המיסיונרים בזעם רב. עו"ד כלב מאיירס, המספק שירותי הגנה וייעוץ משפטיים למיסיון, הזדרז להגיב באומרו כי "פעילות הסינון החדשה של תכלית היא חרפה שמבטאת אפליה מגוחכת ובוטה", אמר בזעם.

מאיירס לא הסתיר את זעמו לנוכח הנוהג החדש של 'תגלית'. "עד הקיץ האחרון, היהודים המשיחיים שהשתתפו ב'תגלית' לא נשאלו שאלות אלו", אמר. העיתון 'גרוזלם פוסט' אף ציטט אב מיסיונר שבנו לא הורשה להשתתף בטיול החינם, שהתרעם בהיתממות: "אני ומשפחתי חוגגים את כל החגים היהודים. ההבדל היחיד הוא שאני קורא את הברית החדשה ומאמין שאותו האיש הוא המשיח".

לנוכח ההכרזות הבוטות של המיסיונרים, שיגר יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, מכתב אישי אל ד"ר שמשון שושני, מנכ"ל מרכז 'תגלית' בו ביקש לחזק את ידיו לנוכח הצעד האמיץ והמתבקש.

"הננו להביע בזה רגשי הערכה עמוקים על כי נקטתם צעד מאוד משמעותי כדי למנוע חדירת מיסיונרים לארץ", פותח הגרש"ב ליפשיץ את מכתבו ומבהיר: "כוונתי לכך כי בפרויקט אשר אתם מנהלים, להביא צעירים יהודיים מהתפוצות לארץ על מנת לבקר את הארץ ולהכיר מקרוב את השורשים ההיסטוריים של עם ישראל בארץ ישראל, דאגתם לכך כי לא יסתננו יהודים משיחיים".

יו"ר יד לאחים מזכיר למנכ"ל המרכז כי "על פי פסיקות חוזרות ונשנות של בג"צ נקבע כי 'היהודים המשיחיים' הוציאו עצמם מכלל יהודים" וקובע כי "ערנותכם זו הינה משמעותית ביותר לנוכח תרגילי ההסוואה וההערמה אשר המיסיונרים נוקטים בהם במזימותיהם להתערות בין יהודים ולפעול בקרבם בציד נפשות, חלילה".

הגרש"ב ליפשיץ גינה את "החוצפה של המיסיונרים, שמטרתם הנואלת ידועה וברורה לכול, כמי שמבקשים להסתנן לעם היהודי ולהוביל יהודים ככל היותר לשמד, אך בה בעת מציגים עצמם כנפגעים שלא בצדק. כל בר בי רב יודע כי המיסיונרים יעשו הכול על מנת להעביר יהודים על דתם. עתה, משנסגרת בפניהם דלת אחת, הם מקימים באופייניות קול זעקה".

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה