close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

היום שאחרי בוש- מה הכשיל את שחרור פולארד?

מערכת שורשכה טבת, תשסט21/01/2009

מכתב גלוי מהוועד לשחרור יהונתן פולארד- מה הכשיל את שחרורו? מה עוד אפשר לעשות בשבילו?

מכתב גלוי מהוועד לשחרור יהונתן פולארד-

קודם כל: תודה!

יהונתן ואסתר פולארד מבקשים להעביר את תודתם העמוקה והערכתם לרב פסח לרנר ומועצת ארגון ישראל הצעיר אשר הובילו את הפעילות למען חנינה ליהונתן בארה"ב; לאנדרו ברוק וכל צוות הארגון "צדק לפולארד" בארה"ב; לניסן גנאור והוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה; לעורכי הדין שלנו בארה"ב ובישראל, למשפחתנו, חברינו והמוני התומכים בישראל, בארה"ב ובמדינות נוספות -- על כל מה שעשיתם בתקופה האחרונה על מנת לקחת חלק בפעילות האינטנסיבי להשיג צדק ליהונתן באמצעות חנינה נשיאותית.

בהתחשב בדם,
ביזע ובדמעות שהושקעו בקמפיין, זה כמובן כואב מאוד להיוכח שהוא לא הצליח. הנשיא בוש הלך, ויהונתן, בניגוד לכל צדק ומוסר, נשאר בתוך הבור. כמובן, אנו לא יכולים שלא להיות מאוכזבים עמוקות ועצובים מאוד. כעת, לאחר שעיכלנו את ההלם הראשוני וייבשנו את הדמעות, כולם שואלים שאלה אחת: מה לא עבד נכון?

מדוע הקמפיין נכשל?

ראשית חשוב לדעת שלא היה מדובר כאן בעוד קמפיין רגיל. אחרי 24 שנים, ניצלנו כל אמצעי אפשרי על מנת להביא לשחרורו של יהונתן. היו לנו עורכי הדין הטובים ביותר. הם הגישו בקשת חנינה מפורטת וחזקה מאין כמותה שהצליחה להסביר עת חוסר הצדק והוכיחה באופן ברור את חוסר הפרופורציה הקיצוני של העונש שקיבל יהונתן. עבדנו סביב השעון בפעילות לוביסטית ויצירה של הקשרים הנכונים. הייתה לנו הגישה לגורמים הרלונטיים בבית הלבן ומגעים אינטנסיבים עמם מאחורי הקלעים כדי להשיג את תמיכתם. היו לנו ההמלצות מהגורמים שדעתם היא המשמעותית ביותר בכל הנוגע לבקשות חנינה. היתה לנו תמיכה ציבורית המונית והשתתפות פעילה מדהימה של אינספור אזרחים בישראל, בארה"ב ובמדינות נוספות.

בשורה התחתונה: לא השארנו שום אבן שלא הפכנו על מנת לעשות כל מה שצריך בשביל להציג לנשיא בוש את תיק-הבקשה החזק ביותר להמתקת עונשו של יהונתן ממאסר עולם ל-24 השנים שהוא כבר ריצה עד כה.

לצערנו, המשוכה שאותה לא הצלחנו לעבור הייתה ממשלת ישראל.

חשוב להבין: היכולת שלנו ושאל הארגונים המסייעים לנו לפעול מאחורי הקלעים, גדולה ככל שתהיה, אינה מתקרבת כלל ליכולותיה של ממשלה לעשות את העבודה. והחשוב מכל - כאשר ראשי המדינה נמצאים בקשר ישיר עם הנשיא האמריקני ואינם מעלים את הדרישה לשחרורו של יהונתן - הדבר מעביר מסר מזיק שאין כמעט שום סיכוי להתגבר עליו. אחרי הכל, איך אפשר לצפות מנשיא אמריקני לקחת אחריות על הצדק בפרשת פולארד כאשר המדינה ששלחה אותו איננה דורשת שהצדק הזה יעשה?

לו ממשלת ישראל הייתה מפעילה את השפעתה למען יהונתן באופן משמעותי, ייתכן השתוצאה הסופית הייתה אחרת. אך לצערנו לא זה היה המצב. גם היום, לאחר 24 שנים, ההפקרה והבגידה בסוכן ישראלי בסכנה נמשכת. הנהגת המדינה, ובראשה אולמרט, לבני, ברק ופרס, ממשיכה להתעלם מחובתה לדאוג לשלומם של מי שנשלחו על ידה למשימה. כך זה במקרה של פולארד וכך זה במקרה של שליט. אל הנשיא פרס ואל שאר המנהיגים הגיעו פניות רבות, הן פומביות והן שקטות, בבקשה שיתערבו ויפעילו את השפעתם למען יהונתן. הם בחרו להתעלם מכולן.

אז מה הלאה?

ראשית, אנו צריכים לקחת פסק זמן קצר ולהתארגן מחדש. בינתיים, אנא זכרו שאלוקים הוא שמוביל את העולם. כעת, יותר מאי פעם זה הזמן לתפילה. זה הזמן להתפלל לנס, שיבוא באיזה אופן שיבוא: יהונתן בבית! חי. עכשיו.

בנוסף, אנא כתבו ליהונתן! ספרו לו על הפעילות ועל התפילות שלכם לשחרורו ותנו לו לחוש בעצמו את הצפייה העצומה לשחרורו שקיימת בציבור בישראל. את המכתבים יש לכתוב באנגלית (אחרת הם נתקעים בצנזורה) ולשלוח לכתובת:

Jonathan Pollard 09185-016
P.O.Box 1000
Butner, NC
U.S.A. 27509 - 1000

נשמח אם תשלחו עותק של מכתביכם גם לכתובת [email protected]
ניתן גם להכין גרסא עברית של המכתב ולפרסמה בפורום האתר www.FreePollard.org או לשלוח ל [email protected]
במידת האפשר נשתדל נפרסם חלק מהמכתבים כדוגמא לציבור כדי לעודד אנשים נוספים לכתוב גם כן.
אנא המשיכו להתפלל. אנו נעדכן אתכם כמובן ברגע שבו תדרש השתתפותכם המעשית.

בברכת פדיון שבויים
ארגון "צדק לפולארד" בארה"ב
הוועד להשבת יהונתן פולארד הביתה
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה