close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נצרת עילית- משפרים את המצב

מערכת שורשט אב, תשסט30/07/2009

חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי נפגשו השבוע עם הנוער הדתי של העיר נצרת עילית, ודנו איתם על דרכי פעולה לחיזוק הזהות היהודית וחיזוק האווירה בעיר.

חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי נפגשו השבוע עם הנוער הדתי של העיר נצרת עילית, ודנו איתם על דרכי פעולה לחיזוק הזהות היהודית וחיזוק האווירה בעיר.

הנוער שטח בפני חברי ההנהגה את הבעיות העיקריות העומדות בפניהם ובהם, פחד מפני ערביי האזור, רצון לעזוב את העיר ואי הגעת משפחות חדשות, חוסר הלכידות של תושבי העיר היהודיים, בעיות כשרות במסעדות, והתחושה שאין מי שיכול לעזור להם.

הנוכחים, כ-30 במספר, דנו במציאת פתרונות אפשריים לבעיות השונות, והעלו רעיונות יצירתיים כיצד לתקן את המצב. בין הרעיונות שהועלו – התנדבות למשמר האזרחי, הבאת משפחות חדשות, בקשת סיוע מרב העיר, שבתות אירוח וארגון אירועים כדוגמת שמחת תורה בעיר, ואף הועלתה הצעה לפנות לשר לביטחון פנים בבקשת עזרה.

הצעירים יצאו מן המפגש בתחושה טובה של רצון כנה ואמיתי לסייע. הם הביעו את רצונם להמשך שיתוף פעולה בין התוכניות החדשות של הנוער- הבאת מאות צעירים לשמחת תורה בנצרת עילית, לארגן אירוע הזדהות בחנוכה, 'עדלאידע' בפורים ועוד.

העיר נצרת עילית סובלת בשנים האחרונות ממאזן הגירה שלילי יהודי, בשל העובדה שתושבי העיר לא מרגישים מוגנים. הדבר מתבטא בכך שרחובות העיר ריקים בלילות. התושבים מפחדים לצאת מבתיהם מחשש להתנכלויות אפשריות מצד התושבים הערבים, שהולכים ומשתלטים על העיר. צעירים רבים מספרים על סיפורים אישיים שהיו להם וגרמו להם לא לצאת לרחובות בלילה.

חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי ציינו בסיפוק את האירוע ואמרו כי הם מקווים ש"בפעולות מעין אלו נצליח לקרב את נצרת עילית למרכז התודעה הישראלית. אנו רואים את ההצלחה בעיר יפו ואנו רוצים להמשיכה גם לערים נוספות.

חברי ההנהגה פונים לכל מי שצריך עזרה ולא יודע אל מי לפנות, ליצור קשר עם 'צוות טיפול בבעיות' של ההנהגה הצעירה, והם ישמחו לעזור בכל אשר יידרש. דביר – 0524317032
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה