close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שבע עצות קלות להירדמות!

מערכת שורש  ב אדר ב, תשסח  3/9/2008

רבים מאיתנו סובלים מבעיות שינה, נדודי שינה וקשיי הירדמות. נשים סובלות מהבעיה יותר מגברים, אולם גם גברים רבים מתקשים למצוא את השינה שבורחת מהם בלילות ארוכים. ישנם מספר עצות פשוטות שיכולות להקל על ההירדמות של מחפשי השינה ולהביא מזור, יחסית בקלות, לנדודים.

רבים מאיתנו סובלים מבעיות שינה, נדודי שינה וקשיי הירדמות. נשים סובלות מהבעיה יותר מגברים, אולם גם גברים רבים מתקשים למצוא את השינה שבורחת מהם בלילות ארוכים. הקשיים של החיים המודרנים והמירוץ המטורף מטילים על המח עומס שהוא מתקשה להוריד לפני השינה. וכך נודדי השינה מוצאים את עצמם מסתובבים שוב ושוב ומנסים להיכנס לשינה.
ישנם מספר עצות פשוטות שיכולות להקל על ההירדמות של מחפשי השינה ולהביא מזור, יחסית בקלות, לנדודים.

1) העצה הראשונה קשורה דווקא לבוקר, נסו ל"שאוב" כמה שיותר שמש ואור שמש בשעות הבוקר. אור השמש שנצבר בגוף מביא את הגוף לפעלתנות בשעות העירות- וממילא לירידה בפעלתנות בשעות שבהן אתם נכנסים למיטה. יש בכך מחזור טבעי, קבלו שמש ביום ושנו טוב בלילה.
2) חשוב מאוד להתאמן, גם בשביל הבריאות הכללית וגם בעבור השינה בלילה, אולםפעילות גופנית משחררת הרבה מאוד אנדרנלין בגוף, שמקשה על ההירדמות. לכן, אל תתאמנו כשלוש שעות לפני שעת השינה שלכם. בצעו את אימון הכושר בערב, הפעילו את הגוף- ולפני השינה תנו לגוף להירגע ולחסל את שאריות האנדרנלין.
3) הגוף שלנו רגיל לקשר חושך ואור דמדומים עם שינה. האורות הרבים הדולקים בבתים בשבעות הערב מדווחים למח- "הי, עדיין מוקדם". לכן, עמעמו מעט את האורות כמה שעות לפני השינה... הכניסו את הגוף למצב של כוננות ואותתו על המנוחה המתקרבת.
4) "בשמו את הכרית"! כן, מטפחת קטנה עם מעט שמן לבנדר, או שמן ריחני אחר, מתחת לכרית, תעזור להירדם!
5) אם אתם סובלים כרונית מנדודי שינה, התרגלו להוריד את השעון לפני הכניסה למיטה. המצב שבו אתם בודקים כל כמה דקות מה שעה ואומרים לעצמכם- "וואו, כבר שתיים בלילה ועדיין לא נרדמתי", או "יש לי עוד שלוש שעות בלבד לישון", הוא מאוד לא בריא לשינה. הורידו את השעון, שימו אותו במטבח, ואז נסו להירדם.
6) באופן מוזר, דווקא טמפרטורה נמוכה יותר עוזרת להירדם (הפוך מתאוריית האמבטיה החמה לפני השינה). אל תעמיסו על עצמכם בשמיכות ובחום- הקרירות של הסדינים משדרת לגוף ירידה בפעילות ושינה מתקרבת.
7) הנהיגו "תהליכי שינה" ברורים. לכו לישון מידי יום בשעה קבועה, תוך כדי טקס קבוע (מקלחת, צחצוח שיניים, כמה דפים בספר קודש- ולמיטה). הגוף ילמד לקשר את השעה וההרגלים לשינה מתקרבת.

בברכת שינה מתוקה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה