close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכתב אישי מראש מנהלת הפינוי

חברים מקשיביםכד טבת, תשסה05/01/2005

"תושבי מדינת ישראל היקרים, אני פונה אליכם כדי שכולנו נסייע לפינוי תושבי רצועת עזה והשומרון במלוא הרגישות. רוב העם מוכן לויתורים למען השלום, אך כמובן אין הכוונה לויתורים שאחרים יעשו..." – מכתב אישי מיונתן בשיא

class=MsoNormal dir=rtl style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">א. ג. נ,

הנדון: בחינת אפשרות לפנות את ביתכם כדי לשכן בו מתנחלים, בגין הפינוי במסגרת ההתנתקות

תושבי מדינת ישראל היקרים,

במלוא הרגישות אני פונה אליכם, במטרה שכולנו נבצע את תהליך פינוי תושבי רצועת עזה וצפון השומרון תוך יצירת מרב האווירה הטובה. הגענו למסקנה שאם ניצור אמון ונשיג שיתוף פעולה מצד המתנחלים, ואם המתנחלים יהיו משוכנעים שכל העם שותף לתהליך, נוכל למנוע פגיעה ברגשות ולהקל על תהליך הפינוי הכואב לכולנו. עלינו גם לזכור שככל שתהיינה פחות סיבות להתנגדות המתנחלים לפינויים, כך יוקל התהליך, וייחסכו מצבים קשים לכולנו.

כידוע, ראש הממשלה קיבל החלטה לעשות ויתורים כואבים למען השלום, כך גם חושב הרוב בעם לפי סקרים מוסמכים. לכן החלטנו לאפשר למתנחלים המתפנים לבחור לעצמם כל בית שהם ירצו לגור בו, בכל מקום בארץ, ואז לפנות את תושבי אותו בית. כמובן שהמדינה תפצה את תושבי הבית המפונים ברוחב לב ובמלוא הרגישות לכאב שלהם על אובדן ביתם.

אין דבר הוגן ונכון מזה. המתנחלים שייעקרו מביתם הקודם יוכלו להיכנס כך לבית מוכן ובנוי, כולל ריהוט, ולחסוך מעצמם את המצוקות הכרוכות בבניית בית חדש ובציפייה לסיום הבנייה, מצוקות שמצטרפות לשאר הקשיים שהם יפגשו ממילא בעת הפינוי.

הרוב בעם מוכן לוויתורים כואבים למען השלום, ואיש הרי לא חושד, כמובן, שהעם מתכוון לוויתורים כואבים שאחרים יעשו.

לכן, בימים הקרובים, ייתכן וייערך ביקור בביתכם, כדי לברר אם אחת המשפחות המתנחלות ירצו לגור בו, ואז תצטרכו לפנות את ביתכם, תמורת פיצוי, כמובן, שיינתן לכם על פי קריטריונים שנקבעו, ואחרי שתגישו את כל הטפסים המתאימים והאישורים והניירת כחוק. ועדות מתאימות ידונו בדרישותיכם וישיבו לכם את תשובתן, בהתאם לאילוצים התקציביים, ובלי לראות במכתב זה התחייבות לפיצוי.

בקרוב ייערכו סיורים בשכונות טובות בארץ, כדי לבחון גם את האפשרות לפנות שכונה שלמה, תוך שיקום המפונים ממנה במקום אחר. תגמול כפול יינתן למי שיסכים לעבור משכונה ברמת השרון, למשל, לגליל או לנגב.

אנו בטוחים שאתם מבינים את החשיבות שבדבר ותקבלו את הפינוי שלכם מביתכם בהבנה.

מצד שני, אזרחים שיגלו סימני סירוב להתפנות מביתם ייענשו מיד. הדמוקרטיה בסכנה כאשר לא עושים מה שראש הממשלה אומר, ועל כך לא נחשה. רשות בתי הסוהר כבר הכינה מחנות מגודרים, לגברים לחוד ולנשים לחוד, כדי לכלוא בהם תושבי אזורים מבוקשים בארץ, שיגלו התנגדות לפינוי מביתם למען השלום.

 

בכבוד רב,

יונתן בשיא
ראש מנהלת הפינוי

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה